Kadangi šį renginį miestelėnams dovanojo „Auresos“ autocentras, čia galėjo užsukti kiekvienas, turintis savo visureigį. Nesvarbu, kokio gamintojo.
Taip pat čia buvo galima išbandyti ir „Toyota“ siūlomų visureigių galimybes pačiam arba pasėdėti keleivio vietoje. Viso renginio metu vairuotojus instruktavo ir prižiūrėjo „Peak Point“ sumanytojas Audrius Sutkus.
„Toyota“ automobiliais Panevėžyje prekiaujančios įmonės „Auresa“ generalinis direktorius Marius Goštautas teigė, kad tokio renginio idėja buvo brandinta jau seniai. Pasak vadovo, būtent toks bandymų poligonas puikiai atskleidžia, kas yra tikrasis visureigis ir kaip jis turi elgtis susidūrus su sunkumais kelyje.
Atsidėkodami savo klientams norėjome jiems suteikti galimybe išbandyti savo visureigį ne kažkur gamtoje, bekelėje, bet čia, saugiai, su instruktorių priežiūra.
„Panevėžyje esame didžiausi naujų automobilių pardavėjai ir kas antras Panevėžyje parduotas naujas automobilis išvažiuoja būtent iš mūsų autocentro. Beje, ketvirtadalis visų mūsų parduotų automobilių yra visureigiai, kur „Toyota“ gamintojas yra tikrai stiprus prieš kitus konkurentus. Atsidėkodami savo klientams norėjome jiems suteikti galimybe išbandyti savo visureigį ne kažkur gamtoje, bekelėje, bet čia, saugiai, su instruktorių priežiūra.
Taip pat pakvietėme ir kitų gamintojų visureigių ar padidinto pravažumo automobilių savininkus, kad jie galėtų išbandyti, ką gali jų transporto priemonės. Pasiūlėme jiems išbandyti ir mūsų automobilius bei palyginti rezultatus. Galbūt jų gretose atsiras naujų klientų, kurie šiandien kliūties neįveikusį savo automobilį vėliau pakeis mūsų „Toyota“ visureigiu.
Matėte, kad „Hilux“ į aukščiausią rampą įkopė be jokių problemų, o „Land Cruiser“ tą padarė net ir standartinėmis, vasarinėmis padangomis“, – pasakojo UAB „Auresa“ generalinis direktorius Marius Goštautas.
Apie visureigių bandymo platformą „Peak Point“ plačiau papasakojo jos sumanytojas, keliautojas ir bekelės ekspertas Audrius Sutkus. Šis unikalus bandymų poligonas iš pradžių gimė kaip brėžinys ant popieriaus, o galiausiai virto materija – perdarytu vilkiku.
Pasak Audriaus Sutkaus, būtent šiose rungtyse atsikleidžia, ar gamintojo popieriuje deklaruojamos visureigio savybės yra funkcionuojančios realiomis sąlygomis.
Šiose rampose labai lengvai atsiskleidžia tai, kaip kuris gamintojas programuoja keturių varomųjų ratų sistemos elektronikos darbą.
„Įranga pakankamai unikali, nežinau, ar dar kažkur tokią galima pamatyti. Džiugu pasakyti, kad „Peak Point“ platforma yra sukurta Panevėžyje. Aš esu autorius. Joje yra penkios rampos. „Peak Point“ platforma suteikia progą išbandyti visureigio galimybes tiesiog asfaltuotoje aikštelėje, nekišant jo į bekelę, neplėšant purvasaugių ir slenksčių, neklimpstant purve ir nesitampant su trosais.
Viena rampa yra šoninio posvyrio. Automobilį čia galima paversti šonu iki 45 laipsnių ir matyti, kaip jis juda pakeitęs svorio centrą. Taip pat yra kalniukai, kur pakyla du ratai ir automobilis turi pravažiuoti remdamasis tik dviem ratais. Viena iš sudėtingiausių rampų yra „rolikai“. Čia įkalnėje trys ratai pasikabina ant slidžią dangą imituojančių „rolikų“ ir vienu ratu remdamasis automobilis turi išvažiuoti iš kliūties. Supynių rampa yra skirta pajausti automobilio kilimo į kalną ir nusileido nuo jo sistemoms. Sudėtingiausia mūsų rampa yra 45 laipsnių įkalnė. Su šia užduotimi susitvarko tikrai nedaug visureigių.
Šiose rampose labai lengvai atsiskleidžia tai, kaip kuris gamintojas programuoja keturių varomųjų ratų sistemos elektronikos darbą. Tuomet tampa lengva suprasti, kuriam modeliui ko trūksta. Kai kurie automobiliai su elektronika važiuoja žymiai prasčiau nei ją atjungus, jei tai padaryti galima.
Kai kurie be elektroninių sistemų visai neįvykdo rungčių, bet tą padaro sistemoms veikiant. Teko išbandyt maždaug 50 įvairių keturių varomųjų ratų modelių ir visi gana skirtingi”, – sakė „Peak Point“ autorius Audrius Sutkus.
Renginio metu bene sunkiausiai keturių varomųjų ratų automobiliams sekėsi rungtyje, vadinamoje „rolikais“. Čia, kaip minėjo Audrius Sutkus, trys automobilio ratai atsiduria ant slidžią dangą imituojančios ir ratų prasisukimą provokuojančios sistemos.
Tuo metu sukibimas lieka vos vienam ratui, tad čia ir atsiskleidžia, ar geba automobilio elektronika perduoti jėgą būtent tam ratui, kuris po savimi turi važiavimui tinkamą pagrindą.
Su šia užduotimi lengvai susitvarkė „Toyota Hilux“, „Land Cruiser“ ir net keturių varomųjų ratų sistemą turintis „C-HR“. Kai kuriems kitiems automobiliams čia sekėsi kiek sunkiau, o keletas senesnių modelių apskritai rungties neįveikė.
Žinoma, šioje rungtyje išlieka ir žmogiškasis faktorius, mat vairuotojas pats turi jausti, kaip į akceleratoriaus paspaudimą reaguoja keturių varomųjų ratų sistema.
Taip pat ne visiems automobiliams pavyko įveikti ir 45 laipsnių įkalnę.
Čia užkopė „Hilux“, keli „Land Cruiser“ ir „Volkswagen Touareg“, kurį „Peak Point“ paltformoje nusprendė išbandyti panevėžietis.
Vaikinui pavyko įkopti į pačią „Peak Point“ viršūnę.
Nors tą atlikti jam pavyko nesunkiai, tačiau vairuotojas pripažino, kad tokiu kampu pakilęs automobilis jaukumo neteikia.
„Įkalnėje baisu, bet įdomu. Labiausiai patiko kalniukai, kuriais važiuojant keičiasi pasvyrimo kampas ir automobilis svyruoja remdamasis diem ratais. Džiaugiuosi, kad mano automobilis pravažiavo, nes bekelėje jis mane dažnai nuvilia. Galbūt dėl padangų“, – sakė panevėžietis Kristupas Juknevičius.