1. „Ferrari Testarossa“
XX a. 8-9 dešimtmečiais buvome laimingi tokius automobilius matydami bent plakatuose. Arba gaudami dovanų mažus žaislinius modeliukus. O italai „Ferrari Testarossa“ pirmą kartą pademonstravo Paryžiaus automobilių parodoje 1984 m. Ir, žinoma, iškart pardavė visus pagamintus automobilius.
Šį kultinį automobilį varo 12 cilindrų, 390 AG, 5 l variklis. Pavarų dėžė – mechaninė, 5 laipsnių. Šiandien bet kuris kolekcininkas priklausomai nuo būklės už „Ferrari Testarossa“ nepagailėtų 120 – 250 tūkst. eurų.
2. „Porsche 930“
Tuo metu, kai SSRS gyventojai kultiniu automobiliu laikė „Volgą“ arba šlapio asfalto spalvos VAZ 2109, „Porsche“ vardas skambėjo kaip kosmosas. Galimybė pasivažinėti „Porsche“, išgirsti jo variklio riaumojimą, atrodė tokia pat reali,kaip dabar skrydis į Marsą ar Mėnulį – tik išrinktiesiems. Tais laikais 300 AG turbininis variklis, sumontuotas automobilio viduryje, iškart už vairuotojo nugaros, buvo tik gražus sapnas.
Na o tie, kuriems tais laikais teko tokia laimė, buvo nepratę prie tokio galios proveržio. Todėl daugeliui „pirmieji kartai“ su „Porsche“ baigėsi grioviuose. Juk ne taip paprasta suvaldyti trumpos bazės, palyginti lengvą ir labai galingą „raumenų kalną“.
3. BMW M3
Be jokios abejonės – būtent BMW E30 buvo pirmoji bavarų kregždė, pažymėta raide M.
Vokiečiai „trečiukui“ iš pradžių įpūtė 215 A.G. Vėliau galią padidino iki 238 A.G. Vėliau dar ir stogą nupjovė, taip paversdami greičiausiu pasaulyje kabrioletu.
Pradedant 1986 m., М3 dalyvavo daugelyje lenktynių serijų, taip užkariaudama sirgalių simpatijas daugelyje pasaulio šalių.
4. „Volksvagen Golf GTI“
Karštieji hečbekai, pažymėti trimis raidėmis GTI, jau švenčia penkiasdešimtmetį. Pirmas GTI pasirodė 1975 m. Ir kol buvusios SSRS gyventojai laukdavo paskyrų kukliems „Žiguliams“, vokiečiai pradėjo visiškai naują automobilių klasę – Gran Turismo Iniezione. Tai – automobiliai, kurių varikliai turėjo įpurškimo sistemą (tais karbiuratoriniais laikais tai buvo nereali naujovė).
„Volksvagen Golf GTI“ jau gali didžiuotis septyniomis kartomis. Sulig kiekviena karta šis modelis tapdavo dar greitesnis ir agresyvesnis.
5. „DeLorean DMC-12“
Turbūt nedaugelis skaitytojų prisimena kultinį filmą „Atgal į ateitį“. Štai jame ir sublizgėjo sportiškas futuristinis „DeLorean DMC“. Taigi tik kino filmo dėka šis automobilis tapo toks žinomas pasaulyje.
Jei ne filmas, šio modelio aura nebūtų tokia ryški. Automobilis su pasikeliančiomis į viršų durimis, kosminiu salonu ir tik 130 AG (iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,8 sek.) varikliu nuo konvejerio Airijos gamykloje riedėjo viso labo 2,5 metų. Nesulaukęs deramos šlovės ir pirkėjų srauto, projektas galiausiai buvo numarintas.