Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Penki kultiniai 9-o dešimtmečio metų automobiliai: ne tik BMW M3 ir „VW Golf GTI“

XX a. devintasis dešimtmetis – tai ne tik popmuzikos bumas, ryškios aprangos mados, beprotiškos šukuosenos ir verslumo dvasios proveržis. Šis laikotarpis įeis į istoriją savo kultiniais automobiliais. Juos tais laikais galėjome išvysti tik sapne. Vėliau šie modeliai užkariavo pasaulį.
Ferrari 512 Testarossa
Ferrari 512 Testarossa

1. „Ferrari Testarossa“

XX a. 8-9 dešimtmečiais buvome laimingi tokius automobilius matydami bent plakatuose. Arba gaudami dovanų mažus žaislinius modeliukus. O italai „Ferrari Testarossa“ pirmą kartą pademonstravo Paryžiaus automobilių parodoje 1984 m. Ir, žinoma, iškart pardavė visus pagamintus automobilius.

Šį kultinį automobilį varo 12 cilindrų, 390 AG, 5 l variklis. Pavarų dėžė – mechaninė, 5 laipsnių. Šiandien bet kuris kolekcininkas priklausomai nuo būklės už „Ferrari Testarossa“ nepagailėtų 120 – 250 tūkst. eurų.

Wikipedia.org nuotr./„Ferrari Testarossa“
Wikipedia.org nuotr./„Ferrari Testarossa“

2. „Porsche 930“

Tuo metu, kai SSRS gyventojai kultiniu automobiliu laikė „Volgą“ arba šlapio asfalto spalvos VAZ 2109, „Porsche“ vardas skambėjo kaip kosmosas. Galimybė pasivažinėti „Porsche“, išgirsti jo variklio riaumojimą, atrodė tokia pat reali,kaip dabar skrydis į Marsą ar Mėnulį – tik išrinktiesiems. Tais laikais 300 AG turbininis variklis, sumontuotas automobilio viduryje, iškart už vairuotojo nugaros, buvo tik gražus sapnas.

Na o tie, kuriems tais laikais teko tokia laimė, buvo nepratę prie tokio galios proveržio. Todėl daugeliui „pirmieji kartai“ su „Porsche“ baigėsi grioviuose. Juk ne taip paprasta suvaldyti trumpos bazės, palyginti lengvą ir labai galingą „raumenų kalną“.

3. BMW M3

Be jokios abejonės – būtent BMW E30 buvo pirmoji bavarų kregždė, pažymėta raide M.

Vokiečiai „trečiukui“ iš pradžių įpūtė 215 A.G. Vėliau galią padidino iki 238 A.G. Vėliau dar ir stogą nupjovė, taip paversdami greičiausiu pasaulyje kabrioletu.

Pradedant 1986 m., М3 dalyvavo daugelyje lenktynių serijų, taip užkariaudama sirgalių simpatijas daugelyje pasaulio šalių.

Wikimedia Commons iliustr./BMW M3 E30 (Rudolf Stricker)
Wikimedia Commons iliustr./BMW M3 E30 (Rudolf Stricker)

4. „Volksvagen Golf GTI“

Karštieji hečbekai, pažymėti trimis raidėmis GTI, jau švenčia penkiasdešimtmetį. Pirmas GTI pasirodė 1975 m. Ir kol buvusios SSRS gyventojai laukdavo paskyrų kukliems „Žiguliams“, vokiečiai pradėjo visiškai naują automobilių klasę – Gran Turismo Iniezione. Tai – automobiliai, kurių varikliai turėjo įpurškimo sistemą (tais karbiuratoriniais laikais tai buvo nereali naujovė).

„Volksvagen Golf GTI“ jau gali didžiuotis septyniomis kartomis. Sulig kiekviena karta šis modelis tapdavo dar greitesnis ir agresyvesnis.

„Volkswagen“ nuotr./II kartos „Volkswagen Golf GTi“
„Volkswagen“ nuotr./II kartos „Volkswagen Golf GTi“

5. „DeLorean DMC-12“

Turbūt nedaugelis skaitytojų prisimena kultinį filmą „Atgal į ateitį“. Štai jame ir sublizgėjo sportiškas futuristinis „DeLorean DMC“. Taigi tik kino filmo dėka šis automobilis tapo toks žinomas pasaulyje.

Jei ne filmas, šio modelio aura nebūtų tokia ryški. Automobilis su pasikeliančiomis į viršų durimis, kosminiu salonu ir tik 130 AG (iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,8 sek.) varikliu nuo konvejerio Airijos gamykloje riedėjo viso labo 2,5 metų. Nesulaukęs deramos šlovės ir pirkėjų srauto, projektas galiausiai buvo numarintas.

Organizatoriaus nuotr./Originalus „Atgal į ateitį“ „DeLorean DMC-12“
Organizatoriaus nuotr./Originalus „Atgal į ateitį“ „DeLorean DMC-12“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas