Kitą savaitę Klaipėdos senamiestyje atsiras ženklai, įspėjantys apie ribojamą greitį. Iki šiol senamiesčiu gatvėmis buvo leidžiama važiuoti ne didesniu nei 30 km per valandą greičiu.
Toks sprendimas priimtas ne tik atsižvelgus į gyventojų pastabas dėl didelio triukšmo, vibracijos keliamo pavojaus pastatams, bet ir dėl byrančio Biržos tilto.
Senamiestyje gyvenantis politikas Andrius Petraitis sveikino tokį vietos valdžios sprendimą ir prisiminė, kad patys Tiltų gatvės gyventojai buvo sukilę dėl intensyvaus eismo po jų langais ir pagaminę plakatus, prašančius važiuoti lėčiau.
„Senamiesčio pastatai kenčia dėl vibracijos, tai didelė problema. Greičio mažinimas problemos neišspręs, bet gal sušvelnins. Kita vertus, mes savivaldybės prašėme atkreipti dėmesį į tai, kad ant tilto kabo daug prikabintų konstrukcijų, kurios irgi kelia vibraciją“, – kalbėjo klaipėdietis.
Anot jo, spūsčių dėl greičio ribojimo senamiestyje neturėtų atsirasti, nes ir taip ribojamas patekimas į jį. „Ir taip dažnai pastebiu kokiu 10 km per valandą greičiu važiuojančias mašinas ir senamiesčio vaizdais besimėgaujančiais keleiviais“, – teigė A.Petraitis.
Anot jo, gal apribotas greitis prisidės ir prie saugumo – turistai neretai mėgsta vaikščioti gatvėmis, kartais praranda budrumą.
Kita senamiesčio gyventoja – žurnalistė Agnė Bukartaitė atkreipė dėmesį ir į kitą problemą – Pilies gatvę. Šia gatve mėgstama greičiau pavažinėti, ypač vakarais ar sutemus. Ne viena kelionė šioje gatvėje, kurios greičio ribojimas kol kas nepalies, baigėsi tragiškai.
TAIP PAT SKAITYKITE: Klaipėdos Kelių policijos tarnybos viršininkas M.Džermeika apie mirtiną 14-mečio kelionę paspirtuku: „Vaizdas kraupus, mane patį sukrėtė“
Klaipėdos Vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika 15min teigė, kad senamiestis nepasižymi didesniu avaringumu. „Galbūt būna viena kita techninė avarija, ypač sutemus. Dar būna, kad iš barų išėję bando vairuoti neblaivūs. Didesnė problema turbūt irgi paspirtukininkai. Štai ir šiąnakt – vienas girtas bandė grįžti paspirtuku į namus, bet atsitrenkė į pėsčiąjį“, – vardijo pareigūnas.
Anot jo, senamiestyje problemas būtų galima spręsi bent kelioms valandoms nukreipus visuomeninį transportą. „Didesnes problemas kelia ne lengvieji automobiliai, o senieji dyzelinu varomi ir prailginti autobusai, kurie patys daug sveria“, – įsitikinęs M.Džermeika.
Kaip 15min komentavo savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus, uostamiesčio senamiestis – specifinis. Ir dabar dalimi gatvių gali važiuoti tik visuomeninis ir aptarnaujantis transportas bei gyventojai. „Ir taip ribojamas patekimas į jį. Nemanau, kad susidarys spūstys. Nėra tokio automobilių kiekio, kad jis atsirastų“, – komentavo specialistas. Anot jo, iš gyventojų vis gaunama pastabų, kad senamiesčio gatvėmis važiuojama greičiu nei leistina. „Tačiau atlikus patikrinimus paaiškėja, kad taip tik atrodo – dėl grindinio iš tiesų čia triukšmingiau, bet jis prislopina greitį“, – aiškino R.Mockus.