Elektromobiliai T.Ratkevičiui – ne naujiena. Jis yra vienas iš elektrinių transporto priemonių palyginimo platformos „Bestev4me“ įkūrėjų, todėl nuolat bando įvairius elektromobilių modelius ir apie juos pasakoja „Youtube“ kanale OEV.LT.
Asmeninis T. Ratkevičiaus automobilis taip pat varomas elektra, tačiau jis prisipažįsta, kad ilgų kelionių į užsienį iki šiol privengdavo, nes galvojo, kad e. mobilumo priemonės ir infrastruktūra joms vis dar nėra pakankamai pritaikytos.
Visgi požiūris kardinaliai pasikeitė su šeima sėdus į „Audi Q6 e-tron quattro“ ir išsiruošus aplankyti Slovakijos sostinėje Bratislavoje gyvenančių draugų.
1173 km atstumą į vieną pusę šeima įveikė per 11 valandų, dar dvi valandos teko maistui, tualetui, pramankštoms ir baterijos įkrovimui. Pasiekti tokį rezultatą leido ne tik „Audi Q6 e-tron quattro“ 94,9 kWh naudingosios talpos baterijos ir efektyvių elektros variklių derinys, leidžiantis nuvažiuoti iki 556 kilometrų (pagal WLTP). Pašnekovas pažymi, kad prie sklandžios kelionės ypač prisidėjo „Audi Charging“ sistema, suplanavusi maršrutą su optimaliausiais sustojimais ir leidusi ypač paprastai įkrovimo stotelėse atsiskaityti už elektros energiją.
T.Ratkevičius įsitikinęs, kad tokio atstumo vidaus degimo varikliu varoma transporto priemone tikrai nepavyktų įveikti greičiau, nes vis tiek tektų sustoti poilsiui ir buitinėms reikmėms: „Į tokias ilgas keliones geriau vykti lėktuvu, bet jei pasirinkimas – automobilis, tikrai nėra priežasčių nesirinkti elektromobilio.“
Sugriuvo visi mitai
T.Ratkevičius neslepia, kad priimdamas iššūkį į Bratislavą keliauti elektromobiliu, tikėjosi, kad kelionė bus pakankamai sudėtinga.
„Daug žmonių man sakė, kad keliauti ilgus atstumus elektromobiliu yra nepatogu, kad reikia pasidaryti daug namų darbų – turėti skirtingų įkrovimo operatorių programėles, naudotis įvairiais įkrovimo stotelių žemėlapiais ir susiplanuoti sustojimus. Bet paaiškėjo, kad visa tai – pasakos“, – sako pašnekovas.
Maršruto ir sustojimų elektros papildymui planavimą jis patikėjo „Audi“ navigacijos sistemai, kuri pasiūlė optimaliausius įkrovimo taškus bei nurodė, su kokiu energijos likučiu jie bus pasiekti ir kiek laiko reikės krauti automobilį, kad energijos pakaktų iki kito suplanuoto sustojimo.
„Į „Audi“ navigacijos sistemą tiesiog įvedžiau galutinį kelionės tikslą ir paprašiau nurodyti įkrovimo taškus, kuriuose galima atsiskaityti naudojantis „Audi Charging“ paslauga, kad nereikėtų jokių kitų programėlių ir kortelių. Per 10 sekundžių buvo puikiausiai sudėliotas maršrutas, jokio papildomo planavimo nereikėjo“, – pažymi T.Ratkevičius.
Jis pasakoja, kad labai maloniai nustebino „Audi“ navigacijos sistemos tikslumas. Jei ji rodydavo, kad iki kitos stotelės liko 200 kilometrų, o į ją atvažiavus energijos likutis baterijoje bus 11 proc., tai pasiekus įkrovimo tašką būtent toks skaičius ekrane ir būdavo matomas.
T.Ratkevičius šypsosi, kad 11 proc. energijos likutis žmonėms su mažesniu rizikos tolerancijos lygiu gali atrodyti nedidelis, todėl važiuojant į priekį vis kildavo pagunda magistralėje sumažinti greitį ir pataupyti energiją. Tačiau greitai paaiškėjo, kad automobilio sistemomis galima visiškai pasitikėti, tad atgal į Lietuvą jau visą kelią buvo važiuojama maksimaliu leistinu greičiu. O jei sistema pastebėdavo, kad sąnaudos išauga, perplanuodavo maršrutą ir pasiūlydavo arčiau esančią įkrovimo stotelę.
Sustojimai įsikrauti neužtruko
Be to, „Audi Q6 e-tron“ navigacijos sistema maršrutą suplanavo taip, kad įkrovimo stotelėse nereikėtų praleisti daug laiko ir parinko tik didelės galios įkrovimo taškus.
„Mums prireikė keturių sustojimų stotelėse. Trijose buvo 350 kW galios įkrovikliai, tad automobilį galėjome krauti maksimalia 270 kW galia. Vienoje stotelėje galia siekė 150 kW, bet tai taip pat yra visiškai pakankama. Be to, pats automobilis tau rekomenduoja krautis tik tiek, kad energijos užtektų nuvažiuoti iki kitos stotelės, tad kai kurie sustojimai truko vos 15 minučių“, – sako T.Ratkevičius.
Jis pažymi, kad iš esmės visi sustojimai buvo padiktuoti ne tiek būtinybės papildyti baterijos atsargas, kiek šeimos poreikių – kažkam prireikdavo į tualetą, kažkas užsimanydavo valgyti ar gerti. Tad navigacijos sistemoje tereikėdavo pasirinkti įkrovimo stotelę su infrastruktūra tiems poreikiams patenkinti.
T.Ratkevičius taip pat akcentuoja, kad važiuodamas elektromobiliu jautėsi saugiau nei transporto priemonėje su vidaus degimo varikliu.
„Elektromobilių dinamika tokiose kelionėse yra didelis privalumas. Jei tau reikią ką nors aplenkti, tai gali padaryti žymiai greičiau, paprasčiau ir žymiai saugiau. Elektromobilis šiuo požiūriu tikrai pranašesnis“, – akcentuoja T.Ratkevičius.