Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pėsčiųjų perėjose vairuotojai priversti pažeidinėti taisykles

Vairuotojai ir toliau intensyviose pėsčiųjų perėjose priversti pažeidinėti Kelių eismo taisykles, kai jau mėnesį galioja reikalavimas pėsčiuosius praleisti vos jiems priartėjus prie perėjos. Susisiekimo ministerija ragina savivaldybes, kur yra nuolatinis pėsčiųjų srautas, įrengti šviesoforus. Ekspertai sako, kad tokie sprendimai reikalingi vos keliose perėjose. Ir ragina verčiau deramai išaiškinti, kaip tinkamai elgtis priartėjus prie perėjos.
Reido akimirka
Pėsčiųjų perėja / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

20 sekundžių – tiek teko vairuotojui laukti galimybės nepažeidžiant Kelių eismo taisyklių kirsti pėsčiųjų perėją sostinėje. Tačiau taip sekasi ne visiems, nes ypač per piką judriose vietose pėsčiųjų srautas – nenutrūkstamas. Todėl per valandą galima būtų nubausti dešimtis vairuotojų, kurie nesilaiko jau beveik mėnesį galiojančių pakeitimų – praleisti ne tik į perėją jau įžengusį, bet ir žengiantį ar stovintį šalia pėsčiąjį.

Šiuos pakeitimus inicijavusios Susisiekimo ministerijos atstovai taip ir nepaaiškino, kaip vairuotojams netapti pažeidėjais, daugeliu atveju esą kalti nekultūringi pėstieji.

„Pėstieji privalo laikytis taisyklių kaip ir vairuotojai“, – sakė Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Vladislavas Kondratovičius.

Viską paprasčiau aiškina būsimus vairuotojus ruošiantis instruktorius.

„Sklando visokie gandai, kad negalima važiuoti, kol už horizonto nepabėga pėstysis, ar pareiškia savo ketinimą. Tai aš namie ketinu pereiti per perėją, tai jau ketinimas? Tame taisyklių punkte aiškiai pasakyta, įžengęs ar stovintis ties perėja, tai reiškia, kad du žingsniai – jis dar ne prie perėjos, tai ir nevertinu, kad jį reikia praleisti, kitaip eismas tikrai sutriktų. Artėja žmogus, jį praleisime. Man niekas nepasikeitė. Ar jis žingsniu įžengė, ar dar stovi ir žengs, man didelio skirtumo nesudaro“, – aiškino vairavimo mokyklos direktorius Artūras Pakėnas.

Už saugaus eismo politiką atsakinga Susisiekimo ministerija pabrėžia, kad visoje šalyje yra kelios dešimtys itin intensyvių perėjų, todėl siekiant išvengti nesusipratimų, siūlo savivaldybėms jose įrengti šviesoforus.

Tačiau vienos judriausių perėjų sostinės Gedimino prospekte šviesoforas bent jau kol kas nereguliuos. Savivaldybės atstovai sako, kad reikia skaičiavimų, kaip tinkamai reguliuoti eismą, kad ten nesusidarytų dar didesnės spūstys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos