Nebuvo projekto
Viadukas virš Vilniaus vakarinio aplinkkelio automobiliams, turėjęs sujungti Helsinkio ir Talino gatves, jau daugiau nei pusantrų metų stovi nenaudojamas. Aplinkkelį atidarė, o šis tiltas liko užtvertas, nes į Buivydiškių gyvenvietę juo ir nuvažiuoti nėra kur – pasitinka skardis ir lietaus nuotekoms skirti grioviai. Ne itin geresnė situacija ir Justiniškių pusėje, nes čia šalia daugiabučių tebestūkso krūvos smėlio, likusios, matyt, galvojant apie būsimas statybas.
Plačiau apie šį viaduką skaitykite čia: Trūko kantrybė: vilniečiams pabodo viadukas, vedantis „iš niekur, į niekur“.
Viadukas, turintis sujungti Helsinkio ir Talino gatves, pastatytas III vakarinio aplinkkelio statybų etapo metu. Aplinkkelis visiškai pabaigtas buvo 2016-ųjų pabaigoje, prieš pat Kalėdas. Tuo metu Vilniaus savivaldybė teigė, kad bus rengiami prieigų prie Helsinkio ir Talino gatvių sutvarkymo techniniai projektai, planuotas ir apšvietimas Talino gatvėje. Tačiau planai planais, o iki šiol viaduku gali vaikščioti tik pėstieji.
Pasirodo, problemų kilo dėl to, kad detaliajame plane buvo suplanuota tik vakarinio aplinkkelio trasa, o ne privažiavimai prie jos.
Pėstiesiems – nosimi į griovį
Kitas, iki šiol realiai nenaudojamas, viadukas virš aplinkkelio yra netoliese. Vienoje pusėje jis beveik atsiremia į Vakarinę gatvę Gineitiškėse, o štai kitoje išeina į metalinių garažų masyvą. Tiesiant aplinkkelį teigta, kad šis viadukas pasitarnaus Gineitiškių gyventojams, kurie galės saugiai ir greitai patekti į Pašilaičius.
Patekti tai galima, tik nelabai aišku, kodėl viadukas veda į metalinių garažų masyvą. Neaptvertą, bet ir nelabai jaukiai atrodantį, ypač jeigu reikėtų ten eiti tamsiu paros metu. Daug garažų iš čia išvežta jau senokai, jų stovėjimo vietos užžėlusios krūmynais ir gana storais medžiais. Šioje vietoje stovinčius metalinius garažus prižiūri Laikinų metalinių garažų statybos ir eksploatavimo 40-oji bendrija, bent jau tiek, kiek turi galimybių ir atranda garažų savininkus.
Tuo metu, kai iš toliau apžiūrinėjame geltonai šviečiantį viaduką, juo atvažiuoja paauglys dviratininkas. Greitai mindamas viaduku prie jo krašto vaikinas beveik sustoja. Ir tik arčiau priėję suprantame, kodėl – jokio tako nuo viaduko Pašilaičių link nėra, čia tik lietaus išgraužtas griovys. Važiuojant didesniu greičiu galėtų būti net pavojingas.
Kitoje pusėje, Gineitiškių link, takas asfaltuotas, tiesa, neilgas, su šalia esančia Vakarine gatve nesujungtas.
Problemos dėl žemės
O problemos tokios pačios, kaip ir dėl automobiliams numatyto viaduko tarp Helsinkio ir Talino gatvių. Kaip teigė Vilniaus savivaldybės Miesto plėtros departamento Žemės tvarkymo projekto poskyrio vedėja Vaida Masytė-Pavasarienė, rengiant Vakarinio aplinkkelio detalųjį planą buvo suprojektuotas tik pats aplinkkelis, tačiau nebuvo numatytos viadukų jungtys su miesto gatvių tinklu.
„Tačiau rengiant techninį projektą buvo nuspręsta kartu suprojektuoti ir pastatyti viadukus. Tokiu būdu atsirado galimybė tam panaudoti Europos Sąjungos lėšas, o kartu buvo sutaupytos ir savivaldybės biudžeto lėšos, t.y. mokesčių mokėtojų pinigai“, – kalbėjo vedėja.
Jungtis su gatve vis dėlto numatyta: „Šiuo metu klausimas dėl viaduko sujungimo su gatve intensyviai sprendžiamas. Kadangi jungtis turi eiti per privačius žemės sklypus, jau pradėtos detaliojo plano rengimo procedūros. Patvirtinus detalųjį planą bus inicijuotas privačios žemės paėmimas visuomenės poreikiams, o tuomet bus galima užbaigti ir viaduko statybą.“
Tačiau jeigu ir toliau šioje teritorijoje Pašilaičių pusėje plytės didelis metalinių garažų masyvas, vargu, ar pasivaikščioti bus malonu.
Šio pėsčiųjų ir dviračių tilto ilgis siekia daugiau kaip 42 m., tilto plotis – 4,60 m.
Vakarinio aplinkkelio III etape, kuris baigtas 2016 m. gruodžio pabaigoje, buvo nutiesta gatvės atkarpa nuo Ozo g. iki Ukmergės g., 5,4 km ilgio greito eismo kelias, pastatyta 1 estakada, 5 viadukai ir vienas pėsčiųjų viadukas. Šiam etapui skirtas 84,06 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) fondų finansavimas, dar 21 mln. eurų projektui skyrė savivaldybė.