Prieš 10 metų reikėjo būti stipriu bepročiu, kad prognozuoti „Nissan“, tuomet vos nebankrutavusios kompanijos, sėkmę dabartiniais laikais. Ta sėkmė atėjo dėl palyginti paprasto dalyko – džipo ir hečbeko automobilių hibrido, dabar vadinamo krosoveriu. Pirmasis saldžiausius šio sudvejinimo vaisius nuraškė „Qashqai“, o netrukus šia mada nusekė ir kiti gamintojai.
Logiškai pagalvojus, sunku būtų surasti argumentų, kam pirkti krosoverį. Tokio paties dydžio hečbekas valdomas kur kas smagiau, kainuoja mažiau, o išlaikymas jo pigesnis. Vietos – tiek pat abiejuose, nebent jūs krepšininkas ir reikalingas aukštesnis stogas.
Esminis dviejų tokių autombolių skirtumas yra kėbulo aukštis nuo žemės, lietuviškai vadinamas prošvaisa. Atsibodo statyti automobilį atremiant buferį į bortą? Še, turėkit paaukštintą automobilį, kuris gali užlipti ant visų gatvės bortų.
„Peugeot 2008“ |
Universalumo link
Gebėjimas nekreipiant dėmesio į bortus apsisukinėti ir statyti automobilį yra turbūt menkiausia tokių automobilių perkamumo priežastis. Juk krosoveriai dabar visame pasaulyje graibstomi labiau nei miltai Suvalkuose po eilinio jų pabrangimo Lietuvoje. Krosoverio sėkmės garantas – universalumas.
Tai yra automobilis, viduje turintis kiek daugiau erdvės nei tokių pat išmatavimų hečbekas. Jis neretai yra varomas keturiais ratais, o kai kuriais atvejais turi ir septynias sėdimas vietas. Tai reiškia, kad su krosoveriu galima kiekvieną dieną maltis mieste, kartą į pusmetį nuvažiuoti į žvejybą ir kartą į pusmetį pavežioti daugiau nei 5 žmones.
„Peugeot 2008“ |
Vardan retų praktiškumo atvejų atsisakyti kasdieninio malonumo? Liaudis sako, kad taip. Nesvarbu, kad krosoveris kainuoja daugiau nei hečbekas, degalų valgo daugiau ir važinėti juo mieste yra mažiau malonu nei hečbeku.
Neilgai trukus, paaukštinto automobilio mada pritapo ir kituose segmentuose, netgi mažųjų automobilių. Vienas tokių – „Peugeot 2008“.
Subalansuotas X, tinka ir Y
Kam gali šauti į galvą simpatišką miesto mažylį „Peugeot 208“ padaryti aukštesniu? Tiems, kurie pastebėjo naują tendenciją – aukštesnių automobilių. Keturiais ratais varomų krosoverių niekam nebereikia, šiandien madoje – dviem ratais (praktiškai, tai tik vienu ratu) varomas ir nekokiomis valdymo savybėmis galintis pasigirti hečbekas, turintis aukštesnę prošvaisą, stogo liniją bei vadinamas nedideliu vienatūriu, arba tuo pačiu krosoveriu. Bet šis sakinys – ne apie „Peugeot“. Jis – apie 99 proc. automobilių, kurie buvo pagaminti padarius normalią mašiną aukštesne.
Tačiau koncentruokimės ties „Peugeot 2008“. Nors nesuprantu tokio automobilio paskirties ir nesugalvoju ką reiktų susapnuoti, kad nusipirkti ne „Peugeot 208“, o 2008.
Jeigu jau teko susapnuoti tą košmarą, kad jums reikalingas mažas vienatūris, „Peugeot 2008“ yra vienas geresnių šiuo metu Lietuvoje esančių pasirinkimų. Net ir tokį automobilį prancūzai sugebėjo padaryti dailų ir neatrodantį iššaukiančiai blogąja prasme. Šoninės linijos, žibintai, įvairios proporcijos – viskas panašu į mažąjį brolį 208, o tai yra labai geras ženklas. Įvairių variklių ekonomiškumo parametrai, važiavimo savybės taip pat skiriasi minimaliai.
„Peugeot 2008“ |
Viduje taip pat nėra drastiškų skirtumų nuo 208-ojo. Toks pat puikus, nedidelis vairas (vienas geriausių tarp šiuo metu gaminamų automobilių), gana patogi vairuotojo sėdėsena ir neblogas matomumas pro visus stiklus.
Kadangi tai aukštas automobilis, didesnio ūgio žmogui salone erdvės užteks, tačiau žemesniems gali kilti problemų. „Peugeot 2008“ slenkstis yra aukštai ir, pavyzdžiui, net 170 cm ūgio žmogui į vidų reiktų žengti nėra patogu – reikia aukštai kelti kojas.
Penkios stabilumo kontrolės
Apibūdinant automobilio saloną, žodis „gražu“ išsprūsta ne vieną kartą. Prietaisų skydelio apšvietimas – gražu. Stiklinio stogo apšvietimas – labai gražu. Ortakiai – gražu. Dailus netgi stabilumo kontrolės perjungimo rėžimo mygtukas, nors ir kyla klausimas, kam jis čia egzistuoja.
„Peugeot 2008“ |
Kiek ironiška, kad galima pasirinkti vieną iš penkių stabilumo kontrolės režimų. Sniegas, smėlis, bekelė, asfaltas ir visiškai išjungta. Nepavyko Lietuvoje surasti sniego ar dykumos, tačiau kiti trys režimai buvo išbandyti. Kuris geriausias? Tas, kuris skirtas asfaltui, nes kitų naudoti nerekomenduočiau. Ir ne dėl to, kad jie neveikia.
Nenoriu nieko įžeisti, bet jeigu tokį automobilį žmogus drįstų varyti į sunkiau pravažiuojamą vietovę nei eilinis miško keliukas, jo intelekto koeficientas greičiausiai neviršija 60. Vienu ratu varomas automobilis negali būti pritaikytas sunkiau pravažiuojamiems keliams ir mygtukas su „ESP offroad“ yra labiau iliuzija, kurią galima panaudoti žvyrkelyje. O žvyrkelyje skirtumą tarp „ESP“ ir „ESP offroad“ galėtų pajusti vienas iš dešimties, jeigu ne vienas iš šimto vairuotojų.
Tai yra vienareikšmiškai miestui skirtas automobilis ir gatvės atmosferoje jis elgiasi nuostabiai. Purvas jam netinka.
„Peugeot 2008“ |
Prancūziškos smulkmenos
Jau minėtos itin malonios prancūziškos smulkmenos, kaip įvairių vietų apšvietimas šviesiai mėlyna spalva ar dailios prietaisų formos – ne vienintelės staigmenos šiame modelyje. Stiklinis stogas ir ganėtinai patogios pusiau odinės sėdynės neprimena, kad sėdi itin mažo automobilio viduje: „Peugeot 2008“ kėbulo ilgis yra 19 cm didesnis už „Volkswagen Polo“ ir 10 cm trumpesnis už „Golf“. Tokie maži automobiliai paprastai neturi tokių prietaisų.
Bandymų metu naudotas „Peugeot 2008“ turėjo netgi tokią sistemą kaip automatinis automobilio pastatymas lygiagrečiai arba išvažiavimas iš stovėjimo vietos. Šalin stereotipus apie prancūzišką elektroniką – šita sistema veikia puikiai. Naudotis ja paprasta – spusteli vieną mygtuką, įjungi posūkio svirtelę, į kurią pusę nori išvažiuoti, ir palengva pajudi iš vietos. Abiem rankomis kasydamasis galvą.
Tiesa, vieną kartą teko ja suabejoti, bet dėl vairuotojo kaltės – pagalvojau, kad išvažiuoti galima ir iš statmenos stovėjimo vietos. Kai vairas pats maksimaliai susisuko į kairę, kur už pusmetrio stovi automobilis, teko dar kartą perskaityti šios funkcijos aprašymą – ten pažymėta, kad tokius dalykus galima išdarinėti tik automobiliui stovint lygiagrečiai eismui.
„Peugeot 2008“ |
Kita vertus, sunku suprasti kam tokia funkcija reikalinga, kai automobilis ir taip apkarstytas davikliais, pypsinčiais privažiuojant bet kokią kliūtį. Tikiuosi, „Regitra“ automatiškai į vietą įvažiuojančių automobilių įsigyti nesugalvos – šią sistemą siūlo toli gražu ne tik „Peugeot“.
Bandyto „Peugeot 2008“ techniniai duomenys. Visų 2008 modelių techninius duomenis galite rasti Autoplius.lt Naujų automobilių kataloge paspaudę čia.
Variklis | 1.6 e-HDI dyzelinis |
---|---|
Variklio darbinis tūris | 1560 cm3 |
Galia | 68 kW/92 AG |
Sukimo momentas | 230 Nm prie 1750 aps./min. |
Pavarų dėžė | Mechaninė, 5 laipsnių |
Varantieji ratai | Priekiniai |
Ilgis/plotis/aukštis | 4159/1739/1570 mm |
Ratų bazė | 2537 mm |
Tuščio automobilio masė | 1310 kg |
Bagažinės tūris | 350 l |
Vid. degalų sąnaudos | 4 l/100 km |
Vid. CO2 emisija | 103 g/km |
Maks. greitis | 181 km/val. |
Pagreitėjimas 0-100 km/val. | 11,5 sek. |
Degalų bako talpa | 50 l |
Padangos | 195/60 R16 |