Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Peugeot 508“ – laikas kokybei. Ar tikrai?

Anksčiau negarsėjusi labai kokybiškais automobiliais (naudotų „Peugeot“ savininkai turbūt sutiks), „Peugeot“ taisosi. Bent jau žodžiais – naujojo 508 šūkis skamba „Quality time“ (liet. kokybiškas laikas). Išoriškai naujasis „Peugeot“ išties atrodo solidžiai ir inteligentiškai. O kaip viduje?
„Peugeot 508“
„Peugeot 508“ / Gamintojo nuotr.

Išorė

Bet pradėkime nuo jos. Čia prancūzų ar italų automobiliai dėmesio trūkumu skųstis negalėtų – gatvėje pravažiuojantis „Peugeot 508“ sulauktų daugiau dėmesio nei „Volkswagen Passat“ ar „Škoda Octavia“. Dizainas – dar nenusibodęs, ne toks pat, kaip kitų modelių ir netgi kažkuo originalus.

Pagal dydį „Peugeot“ kiek lenkia „Volkswagen“ analogą: jis yra kiek ilgesnis  (4792 prieš 4771 mm) bei platesnis (1853 prieš 1829 mm). Tačiau žemesnis (1456 prieš 1516).

Teigiama, kad pagrindinis 508 konkurentas – „Passat“. Ar drįstų konservatyvūs „Passat“ vairuotojai persėsti į kitaip atrodantį „Peugeot 508“? Ne „iš pirmo“ karto. Tačiau dizainas – 1:0 prancūzų naudai.

Salonas

Gamintojo nuotr./„Peugeot 508“
Gamintojo nuotr./„Peugeot 508“

Salone erdvės, atrodo, daugiau turi „Passat“. Sėdynės jame kiek patogesnės tiek priekyje, tiek gale, jas pritaikyti įvairaus stoto žmogui vokiškame automobilyje taip pat patogiau.

Tačiau salono išvaizda bei jaukumas – prancūzų pusėje. Apdailos medžiagos, centrinė konsolė, vairas – viskas atrodo išbaigta ir patrauklu. „Passat B3“ pamėgusiems ir apie B4 galvojantiems kaimo ūkininkams 508 širdies nesuvirpintų. 1,5:0,5.

Varikliai

Automobilio „širdies“ pasirinkimas abiejuose modeliuose yra didesnis nei pakankamas. Renkantis naują 508, galima turėti vieną iš aštuonių (3 benzininiai, 5 dyzeliniai), „Passat“ – net iš devynių (4 benzininiai, 5 dyzeliniai) variklių.

Neseniai išbandytas „Peugeot 508“ buvo aprūpintas 2,0 l HDI varikliu, turinčiu 163 AG bei 340 Nm. Mieste tokios galios yra užtektinai, o užmiestyje išlįsti lenkimui taip pat nėra baisu: nors norėtųsi ir kiek greitesnę reakciją turinčios pavarų dėžės, tačiau jau nuo 2000 aps./min. prasidedantis sukimo momento pikas nereikalauja žemesnės pavaros.

Tačiau „Passat“ šiuo atžvilgiu lenkia prancūzus ne vieneriais metais – kas jau kas, bet vokiečiai dyzelinius variklius gaminti moka. Tad į VW analogą montuojamas 2,0 l TDI variklis turi 170 AG bei 350 Nm, prasidedančius jau nuo 1750 aps./min. Ir nors jis yra keliasdešimt kilogramų sunkesnis už „Peugeot“ (priklausomai nuo komplektacijos), važiuoti su „Passat“ yra daug smagiau ir maloniau.

Benzininiai varikliai – neteko jų išbandyti „Passat“ modelyje „gyvai“, bet bent jau popieriuje atrodo, kad šie taip pat būtų vokiečių naudai.

Gamintojo nuotr./„Peugeot 508“
Gamintojo nuotr./„Peugeot 508“

Beje, 508 turi ir „slaptąjį arkliuką“ – 2,2 l HDI variklį, turintį net 204 AG ir 450 Nm! Visa bėda, kad jo dar nėra Lietuvoje. Tačiau vien už šį agregatą galima avansu duoti prancūzams pusę taško – beveik pusės tūkstančio niutonmetrų sukimo momentas gerokai lenkia „Volkswagen“ siūlomus analogus. 2:1.

Praktiškumas

„Peugeot“ kurdami automobilį turbūt negalvoja, kad po 15 metų jį dievins kuo daugiau bulvių į bagažinę sutalpinti norintys sodininkai. Tačiau tai nėra pasiteisinimas: „Passat“ bagažinės  talpa yra beveik 100 l didesnė nei 508. Čia skaičiai – kalbant apie sedanus. Universalo, ypač atlenkus sėdynes, skirtumas dar didesnis. 2:2, „Das Auto“ lygina rezultatą.

Kaina

Pigiausias Lietuvoje siūlomas „Passat“ kainuoja... 8 litais mažiau nei pigiausias 508! Už 69 892 Lt („Peugeot“ atveju – 69 900 Lt) gauname labai panašių parametrų benzininius variklius (atitinkamai 1,4 ir 1,6 l), 4 oro pagalves (508 – šešios), MP3 grotuvą, elektra valdomus langus („Peugeot“ – tik priekinius) bei oro kondicionierių.

Tačiau „Passat“ jau šioje, pačioje pigiausioje modifikacijoje, turi programuojamą autonominį šildytuvą, stabilumo kontrolės sistemas (ESP ir ASR) bei AUX jungtį.

Gamintojo nuotr./„Volkswagen Passat“
Gamintojo nuotr./„Volkswagen Passat“

508 galėtų pasigirti automatine pavarų dėže, USB jungtimi, borto kompiuteriu bei priekiniais priešrūkiniais žibintais.

Lygiosios? Oui (liet. taip). 2,5:2,5!

Reziumė

„Das Auto“ pamėgęs lietuvis vargiai norės sėsti į įmantriau atrodantį „Peugeot 508“. Tačiau tai neturėtų būti pagrindinis „Peugeot“ tikslas – lig šiol labai pamėgti ir populiarūs 308, 307, 207 ir kiti maži modeliai galėtų būti neblogas „pre-procuction‘as“ didesniam modeliui. T.y., kažkada ateina laikas iš mažo automobilio persėsti į didesnį – o geresnio pasirinkimo už 508 dabartinis 308 savininkas turbūt nesuras.

Visos „Peugeot 508“ modifikacijos – Autoplius.lt naujų automobilių kataloge.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos