Išorė
Bet pradėkime nuo jos. Čia prancūzų ar italų automobiliai dėmesio trūkumu skųstis negalėtų – gatvėje pravažiuojantis „Peugeot 508“ sulauktų daugiau dėmesio nei „Volkswagen Passat“ ar „Škoda Octavia“. Dizainas – dar nenusibodęs, ne toks pat, kaip kitų modelių ir netgi kažkuo originalus.
Pagal dydį „Peugeot“ kiek lenkia „Volkswagen“ analogą: jis yra kiek ilgesnis (4792 prieš 4771 mm) bei platesnis (1853 prieš 1829 mm). Tačiau žemesnis (1456 prieš 1516).
Teigiama, kad pagrindinis 508 konkurentas – „Passat“. Ar drįstų konservatyvūs „Passat“ vairuotojai persėsti į kitaip atrodantį „Peugeot 508“? Ne „iš pirmo“ karto. Tačiau dizainas – 1:0 prancūzų naudai.
Salonas
Gamintojo nuotr./„Peugeot 508“ |
Salone erdvės, atrodo, daugiau turi „Passat“. Sėdynės jame kiek patogesnės tiek priekyje, tiek gale, jas pritaikyti įvairaus stoto žmogui vokiškame automobilyje taip pat patogiau.
Tačiau salono išvaizda bei jaukumas – prancūzų pusėje. Apdailos medžiagos, centrinė konsolė, vairas – viskas atrodo išbaigta ir patrauklu. „Passat B3“ pamėgusiems ir apie B4 galvojantiems kaimo ūkininkams 508 širdies nesuvirpintų. 1,5:0,5.
Varikliai
Automobilio „širdies“ pasirinkimas abiejuose modeliuose yra didesnis nei pakankamas. Renkantis naują 508, galima turėti vieną iš aštuonių (3 benzininiai, 5 dyzeliniai), „Passat“ – net iš devynių (4 benzininiai, 5 dyzeliniai) variklių.
Neseniai išbandytas „Peugeot 508“ buvo aprūpintas 2,0 l HDI varikliu, turinčiu 163 AG bei 340 Nm. Mieste tokios galios yra užtektinai, o užmiestyje išlįsti lenkimui taip pat nėra baisu: nors norėtųsi ir kiek greitesnę reakciją turinčios pavarų dėžės, tačiau jau nuo 2000 aps./min. prasidedantis sukimo momento pikas nereikalauja žemesnės pavaros.
Tačiau „Passat“ šiuo atžvilgiu lenkia prancūzus ne vieneriais metais – kas jau kas, bet vokiečiai dyzelinius variklius gaminti moka. Tad į VW analogą montuojamas 2,0 l TDI variklis turi 170 AG bei 350 Nm, prasidedančius jau nuo 1750 aps./min. Ir nors jis yra keliasdešimt kilogramų sunkesnis už „Peugeot“ (priklausomai nuo komplektacijos), važiuoti su „Passat“ yra daug smagiau ir maloniau.
Benzininiai varikliai – neteko jų išbandyti „Passat“ modelyje „gyvai“, bet bent jau popieriuje atrodo, kad šie taip pat būtų vokiečių naudai.
Gamintojo nuotr./„Peugeot 508“ |
Beje, 508 turi ir „slaptąjį arkliuką“ – 2,2 l HDI variklį, turintį net 204 AG ir 450 Nm! Visa bėda, kad jo dar nėra Lietuvoje. Tačiau vien už šį agregatą galima avansu duoti prancūzams pusę taško – beveik pusės tūkstančio niutonmetrų sukimo momentas gerokai lenkia „Volkswagen“ siūlomus analogus. 2:1.
Praktiškumas
„Peugeot“ kurdami automobilį turbūt negalvoja, kad po 15 metų jį dievins kuo daugiau bulvių į bagažinę sutalpinti norintys sodininkai. Tačiau tai nėra pasiteisinimas: „Passat“ bagažinės talpa yra beveik 100 l didesnė nei 508. Čia skaičiai – kalbant apie sedanus. Universalo, ypač atlenkus sėdynes, skirtumas dar didesnis. 2:2, „Das Auto“ lygina rezultatą.
Kaina
Pigiausias Lietuvoje siūlomas „Passat“ kainuoja... 8 litais mažiau nei pigiausias 508! Už 69 892 Lt („Peugeot“ atveju – 69 900 Lt) gauname labai panašių parametrų benzininius variklius (atitinkamai 1,4 ir 1,6 l), 4 oro pagalves (508 – šešios), MP3 grotuvą, elektra valdomus langus („Peugeot“ – tik priekinius) bei oro kondicionierių.
Tačiau „Passat“ jau šioje, pačioje pigiausioje modifikacijoje, turi programuojamą autonominį šildytuvą, stabilumo kontrolės sistemas (ESP ir ASR) bei AUX jungtį.
Gamintojo nuotr./„Volkswagen Passat“ |
508 galėtų pasigirti automatine pavarų dėže, USB jungtimi, borto kompiuteriu bei priekiniais priešrūkiniais žibintais.
Lygiosios? Oui (liet. taip). 2,5:2,5!
Reziumė
„Das Auto“ pamėgęs lietuvis vargiai norės sėsti į įmantriau atrodantį „Peugeot 508“. Tačiau tai neturėtų būti pagrindinis „Peugeot“ tikslas – lig šiol labai pamėgti ir populiarūs 308, 307, 207 ir kiti maži modeliai galėtų būti neblogas „pre-procuction‘as“ didesniam modeliui. T.y., kažkada ateina laikas iš mažo automobilio persėsti į didesnį – o geresnio pasirinkimo už 508 dabartinis 308 savininkas turbūt nesuras.
Visos „Peugeot 508“ modifikacijos – Autoplius.lt naujų automobilių kataloge.