„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Peugeot 508“ testas: 700 km su puse bako ir 5 kelyje sutiktos lapės

Kalbėdama apie kupė modelius negaliu nuslėpti, jie – mano mėgiamiausi. Man šie modeliai visuomet siejasi su žmonėmis turinčiais aistrą vairavimui. Juk dvejos durys nėra praktiška, o ką jau kalbėti, jei šeimoje yra mažų vaikų, todėl viskas kas lieka – vairavimo malonumas. Visgi tenka pripažinti, kad retkarčiais pritrūksta tų dvejų papildomų durų gale. Tačiau, pamačiusi 508-uką, supratau: šia prasme, tai – idealus variantas.
Peugeot 508
Peugeot 508 / Lietuvos metų automobilio konkurso nuotr.

Būtent toks iš pirmo žvilgsnio atrodo naujasis „Peugeot 508“. Kupė modelį primenantys, rėmų neturintys langai, kartu su galiniu stiklu pasikeliantis bagažinės dangtis, tačiau aiškus sedano akcentas – ketverios durys.

Išsiskiriantis dizainas

Žinoma, šis „Peugeot“ gali pasigirti ne tik savo forma, bet ir dizaino sprendimais tiek viduje, tiek išorėje. Priekyje esantys dienos žibintai primena liūto iltis, o galiniai – liūto nagus. Atrakinus automobilį galima prisiminti filmą „Atgal į ateitį“, mat šviesos srautas galiniuose žibintuose kelis kartus juda iš išorės į vidų ir atgal, o tai, anot atstovų – nauja gamintojo vizitinė kortelė. Taip pat svarbus išorės akcentas – 19 colių lengvo lydinio ratlankiai.

Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr./„Peugeot 508“
Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr./„Peugeot 508“

Automobilio ilgis siekia 4750 mm, aukštis – 1410 mm, o plotis – 1860 mm. O į bagažinę galima sutalpinti 487 l krovinių.

Automobilio viduje pirmas žvilgsnis krenta į vairą. Jis – ne tik netaisyklingos ovalo formos, bet ir visai nedidelis (kaip jau įprasta modeliuose 308 ir 3008). Toks vairo dydis lėmė tai, jog dabar vairuotojas į prietaisų skydelį žiūri ne pro vairo tarpus, bet virš jo. Bent jau man, tai pasirodė tikrai patogu.

Taip pat svarbus automobilio interjero akcentas – „Alcantara“ salono apdaila, tačiau negalima nepastebėti ir 10 colių ekrano, kurį papildo šalia esantys mygtukai. Čia galima rasti visus automobilio nustatymus, nuo vėdinimo sistemos iki vairavimo režimų bei masažuojančių sėdynių įjungimo.

Nustebino sąnaudos

Būtent šis modelis, kuriuo sukau ratus Vilniaus gatvėmis, turi 1,6 l darbinio tūrio turbobenzininį variklį su 225 AG bei 300 Nm suporuotą su 8 laipsnių automatine pavarų dėže. Gamintojas nurodo, kad tokių parametrų automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,3 sek.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Peugeot 508“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Peugeot 508“

Automobilio galios tiek mieste, tiek užmiestyje pakanka su kaupu, o keičiant vairavimo režimus keičiasi ir važiuoklės darbas. Automobilis ant kelio stovi tikrai stabiliai, o prie valdymo nedrįsčiau prikibti. Jis tikrai geras.

Visgi, kas nustebino labiausiai – degalų sąnaudos. Norėdama išbandyti visas funkcijas važinėjau išties daug, tačiau nuvažiavusi 700 kilometrų nusistebėjau – turėjau dar pusės degalų bako rezervą. Automobilio degalų bako talpa – 72 l, tai reiškia, kad vidutinės sąnaudos siekė kiek daugiau nei 5 l/100 km.

Pagalba vairuotojui ir privalumai

Taip pat stebino ir paties automobilio gabumai. Nors automobilio palaikymas tarp juostų nėra jokia naujiena, tačiau tenka pripažinti, kad dažnam modeliui tikslumo trūksta, todėl jis „plaukioja“ nuo vienos linijos prie kitos. „Peugeot 508“ su tuo, rodos, susitvarko be jokių problemų.

Sužavėjo ir adaptyvios traukos kontrolės galimybės. Nusistačiau pastovų 90 km/val. greitį, nuspaudžiau mygtuką, kad automobilis laikytųsi kelio juostų bei dar vieną, kad pats vairuotų. Ne, tai nereiškia, kad jis, kaip autonominis automobilis visiškai perima valdymą, tačiau įsitikinau, kad vairuoti jis tikrai geba. Laikiau rankas ant vairo (jis turi jausti, kad vairuotojas šalia), o visa kita darė jis pats.

Reikia stabdyti – jis tai ir daro, reikia bėgėtis – be problemų, staigesnis posūkis – jokių kliūčių. Sėdėjau ir stebėjausi, kaip nuo Vilniaus iki Ukmergės šis prancūzas nuvažiavo pats. Jei norėdavau persirikiuoti į antrą juostą, vos parodžius posūkį vairas palengvėdavo. O, supratęs, kad vėl važiuojame toliau, grįždavo į juostos vidurį ir tęsdavo kelionę pats.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Peugeot 508“ naktinio matymo įranga
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Peugeot 508“ naktinio matymo įranga

Dar viena mano simpatijų sulaukusi funkcija – naktinio matymo sistema. Automobilis pats supranta, kada jam jau per tamsu, o vairuotojas pėsčiojo ar dviratininko gali nepastebėti, todėl užfiksavęs šilumą skleidžiantį objektą, „Peugeot“ apie kliūtį praneša prietaisų skydelyje. Pasiimdama automobilį klausiau, ar jis gali pranešti apie gyvūnus kelyje, tačiau, paaiškėjo, pats gamintojas to nedeklaruoja.

Mano patirtis parodė, kad automobilis iš tiesų dar negeba aptikti gyvūnų, tačiau pats nesusipratęs kas ten yra, bando pranešti apie tai vairuotojui. Tai pastebėjau važiuodama naktį.

Kelyje sutikau net 5 lapes, tačiau apie tai automobilis neįspėjo. Visgi, važiuojant nuo Kėdainių link Kauno, visai šalia kelio buriavosi stirnų pulkelis ir automobilis prietaisų skydelyje staiga išmetė kvadratuką – leido suprasti, kad ten kažkas yra, tačiau visai netrukus jis dingo. Taip nutiko tikriausiai dėl to, kad jis užfiksavo šilumą skleidžiantį objektą, tačiau suprato, kad ten ne žmogus, dėl to įspėjimas dingo. Visgi, net ir toks pranešimas išties buvo naudingas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Peugeot 508“
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Peugeot 508“

Padėti šis modelis gali ne tik kelyje, bet ir stovėjimo aikštelėje. Vos kelių mygtukų paspaudimais automobilis pats nustato, kokie atstumai yra tarp šalia esančių automobilių, įvertina ar galės įvažiuoti ir esant galimybei parkuojasi. Tereikia pasirinkti, ar automobilį ketinate statyti prie kelio borto, ar įvažiuoti T forma. Pradžioje atrodė baisu, todėl laikiau koją šalia stabdžio pedalo, tačiau jo nė karto neprireikė.

Pasirinkite ką matysite

Smagi galimybė vairuotojui – pačiam pasirinkti, ką matys prietaisų skydelyje. Galite rinktis iš standartinio vaizdo su spidometru ir tachometru, arba kad vaizdas būtų skaitmeninis, galite ekraną perskirti į dvi dalis, pasidaryti jį minimalistinį ar pasirinkti, kad prietaisų skydelyje matytumėte navigaciją. Galite nusistatyti, kad žemėlapyje būtų rodomos artimiausios degalinės.

Idealių nebūna

Nors šis modelis tikrai sulaukė nemažai tiek mano, tiek kitų vairuotojų simpatijų, juk ne veltui buvo išrinktas „Metų automobiliu 2019“, galiu išskirti ir kelis trūkumus. Nors automobilio forma tikrai patraukli, drįsčiau teigti, kad gale vietos užtektų tik vaikui ar žemam žmogui. 180 cm keleiviui sėdint gale vietos virš galvos nebelieka. Panaši situacija ir kalbant apie vietą kojoms, ilgesnes kojas turinčiam žmogui vertėtų sėdėti priekyje.

Gamintojo nuotr./„Peugeot 508“
Gamintojo nuotr./„Peugeot 508“

Truputį užkliuvo ir garso izoliacija. Tačiau tai labiau aktualu būtų Vokietijos greitkeliais zujantiems vairuotojams nei lietuviams. Važinėjant mieste man tai visai netrukdė, tačiau važiuojant greitkelyje, kai greitis siekė 130 km/val., jautėsi šniokštimas. Tačiau čia didelės problemos taip pat nemačiau, važiuodama visada klausausi muzikos, o tokiu atveju, nieko, išskyrus kokybiškus muzikos garsus, nebesigirdi.

Šio modelio pradinė kaina – 25 900 eurų su PVM. Bandyto modelio kaina – 43 760 eurų, o į jo papildomą įrangą įskaičiuota naktinio matymo sistema, bevielis telefono įkroviklis, elektrinės priekinės sėdynės su masažo funkcija, automatinė parkavimosi sistema bei 19 colių ratlankiai (bazinėje komplektacijoje montuojami 18 colių ratlankiai).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs