„Peugeot“ komercinių automobilių gamą papildys vandeniliu varomas „e-Expert Hydrogen“

„Peugeot“ ir toliau siekia maksimaliai sumažinti automobilių poveikį aplinkai. Įgyvendinusi užsibrėžtus tikslus, Prancūzijos bendrovė taps viena iš pirmųjų kompaktiškų furgonų gamintojų, greta modelių su vidaus degimo varikliais arba elektros pavaromis siūlančių vandenilio degalų elementais varomą elektrifikuotą modelį. Tai bus dar 2021 m. rinkoje debiutuosiantis naujasis „e-Expert Hydrogen“, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vandeniliu varomas „Peugeot e-Expert Hydrogen“
Vandeniliu varomas „Peugeot e-Expert Hydrogen“ / Gamintojo nuotr.
Temos: 1 „Peugeot“

Šis komercinis modelis taps naujausiu simboliu, patvirtinančiu prekių ženklo savininkų siekį suteikti klientams kuo didesnę pasirinkimo laisvę. Pagal gamintojo taikomą strategiją kiekvienas pirkėjas iš plačios skirtingų jėgos agregatų gamos galės išsirinkti geriausiai jo poreikius atitinkančią jėgainę.

Elektrifikuotas „Peugeot Expert“ modelis serijinei gamybai buvo parengtas itin greitai, o naujoji vandenilio degalų elementais varoma versija liudija apie įmonės inžinierių padarytą pažangą. 2020 m. pristatytas elektrinis „e-Expert“ modelis su ličio jonų baterija 2021-ųjų pradžioje pelnė „International Van of the Year“ (IVOTY) apdovanojimą. Nuo 1992 m. tai jau šeštas kartas, kai šiame prestižiniame konkurse nugali būtent „Peugeot“ automobilis.

„Peugeot e-Expert Hydrogen“ sumontuota naujoji vidutinės galios sistema su vandenilio degalų elementu. „Stellantis“ grupės bendrovėms būdingomis naujovėmis išsiskiriančioje įrangoje naudojamas iš sumontuoto rezervuaro vandenilį gaunantis degalų elementas, kuris gamina elektros energiją. Taip pat įmontuota įkraunama 10,5 kWh talpos aukštos įtampos ličio jonų baterija. Prisijungus prie elektros tinklo, papildomos baterijos energijos atsargos išnaudojamos pagal sistemos poreikius.

Naujasis „Peugeot e-Expert Hydrogen“ išsiskiria unikalia galimybe nuvažiuoti didelį atstumą neteršdamas aplinkos anglies dioksidu. Papildyti vandenilio rezervuarą trunka vos 3 minutes, o atsargų užtenka pagal WLTP bandymų ciklą įveikti 400 km atstumą. Oficialūs techniniai duomenys bus pateikti gavus atitikties sertifikatą. Aukštos įtampos baterijos energijai papildyti įrengtas įkrovimo lizdas. Klientams bus siūlomi dviejų ilgių kėbulai („Standard“ ir „Long“), o krovumo rodikliai bus tokie patys kaip ir versijų su vidaus degimo varikliais arba elektros jėgaine.

Naujos kartos technologija

Ant EMP2 (angl. Efficient Modular Platform) sukonstruotas naujasis elektra varomas automobilis „Peugeot e-Expert Hydrogen“ turi du skirtingus energijos šaltinius – nuolatinio magneto elektros variklį, kuris gali veikti kaip generatorius, ir vandenilio degalų elementą.

Vandenilio elementas įrengtas automobilio priekyje esančiame variklio skyriuje. Iš rezervuaro tiekiamam vandeniliui reaguojant su ore esančiu deguonimi įvyksta reakcija, kurios metu pagaminta elektros energija perduodama elektros varikliui. Vienintelis šalutinis šio proceso produktas – iš išmetimo sistemos sklindantys vandens garai.

Nuolatinio magneto elektros variklis išvysto 100 kW galią ir 260 Nm sukimo momentą. Ant priekinės automobilio ašies sumontuotas jėgos agregatas yra identiškas vieną bateriją turinčiam „Peugeot e-Expert“ modeliui. Transmisija buvo pritaikyta komercinių automobilių eksploatacijai būdingoms didesnėms apkrovoms.

Aukštos įtampos ličio jonų baterija sumontuota kabinoje po sėdynėmis. Jos talpa siekia 10,5 kWh, o maksimali srovės atidavimo galia – 90 kW. Variklio skyriuje taip pat integruotas 11 kW galios trijų fazių įkroviklis. Vandenilio rezervuarą sudaro trys po automobilio grindimis įrengti bakai. Dujas suspaudžiant 700 barų slėgiu bendra jų talpa siekia 4,4 kilogramo.

Vandenilio bakus pripildyti labai paprasta atidarius ant galinio kairiojo sparno pritaisytą dangtelį, o viskas užtrunka vos tris minutes.

Vos aktyvavus elektros jėgainę, iš karto susidaro maksimali trauka, todėl pagreitėjimas spaudžiant akceleratorių – intensyvus. Automobilis važiuoja be triukšmo, vibracijų ir specifinio kvapo. Tokiai jėgainei nereikia perjungti pavarų ir į aplinką neskleidžiamos CO2 išlakos. Vandenilio degalų elemente vykstant reakcijai į aplinką per išmetimo sistemą patenka tik vandens garai.

Siekiant užtikrinti pėsčiųjų saugumą, važiuojant mieste iki 30 km/val. greičiu siunčiamas specialus įspėjamasis signalas. Apie artėjantį automobilį šis garsas įspėja tiek važiuojant į priekį, tiek judant atbuline eiga.

Komercinio automobilio naudotojai galės būti visiškai ramūs dėl jo patikimumo Baterijai gamintojas suteikia 8 metų arba 160 000 km garantiją.

Gamintojo nuotr./Vandeniliu varomas „Peugeot e-Expert Hydrogen“
Gamintojo nuotr./Vandeniliu varomas „Peugeot e-Expert Hydrogen“

Naujasis „Peugeot e-Expert Hydrogen“ yra didžiausiomis krovumo galimybėmis pasižymintis kompaktiškas komercinis automobilis. Po grindimis sumontavus vandenilio balionus, pavyko išsaugoti krovinių skyriaus erdvės tūrį. Jis toks pat kaip ir versijų su dyzeliniais varikliais arba elektros pavara.

Vairuotojai naujajame „Peugeot e-Expert Hydrogen“ bet kokiomis aplinkybėmis jausis itin komfortiškai. Specialiai šiam modeliui buvo pritaikytas vairo stiprintuvas, todėl valdyti tapo dar lengviau, o „Standard“ versijos apsisukimo spindulys nuo kelkraščio iki kelkraščio siekia tik 12,4 m.

Naujasis krovininis „Peugeot e-Expert Hydrogen“ furgonas bus su 4,95 m ilgio „Standard“ arba 5,3 m ilgio „Long“ kėbulu.

Naudingasis krovinių skyriaus tūris siekia 6,1 m³. Šis rodiklis ir dviejų sėdimųjų vietų kabinos erdvė yra tokie patys kaip ir modelių su vidaus degimo varikliais. Maksimalus vandenilio degalų elementą turinčios elektrinės versijos krovumas siekia 1 100 kg. Didžiausias tempiamos priekabos svoris išliko nepakitęs ir siekia 1 000 kg.

Automobilyje įdiegta svarbiausia komforto ir saugumo įranga. Kabinoje sumontuotos dvi atskiros sėdynės, įrengtos dvejos stumdomosios durys, 17 colių ratlankiai, elektrinis stovėjimo stabdys, turintis pajudėjimo įkalnėje pagalbos sistemą, oro kondicionierius, „Visiopark 1“ sistema ir 180 laipsnių galinio vaizdo kamera. 7 colių jutiklinis ekranas leidžia naudotis „Peugeot Connect“ funkcijomis („Bluetooth“ jungiamumu ir suderinamomis „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“ programėlėmis).

Gamintojo nuotr./Vandeniliu varomas „Peugeot e-Expert Hydrogen“
Gamintojo nuotr./Vandeniliu varomas „Peugeot e-Expert Hydrogen“

Šis modelis taip pat išsiskiria unikaliomis apdailos detalėmis ir 40 mm aukštesne pakaba. Viduje įtaisytas analoginis prietaisų skydelis su pagal naują technologiją pritaikyta spalvų gama. Centrinis jutiklinis ekranas su 3D „TomTom“ navigacijos įrenginiu pasižymi unikaliu dizainu. Šalia įrengta „e-Toggle“ tipo automatinės transmisijos valdymo sistema ir svirtelė, leidžianti pasirinkti ekonomišką „Eco“, standartinį „Normal“ arba maksimalios galios „Power“ režimą.

Viršutinėje centrinio prietaisų skydelio dalyje įrengta talpi dėtuvė. Papildoma niša daiktams įtaisyta ir šalia elektrinio stovėjimo stabdžio.

Prietaisų skydelyje vairuotojui pateikiama visa svarbiausia informacija apie vandenilio elementą turinčią elektrinę transporto priemonę. Galios skalėje rodomos energijos sąnaudos („Eco“ reiškia optimalų veikimą, „Power“ žymi maksimalią trauką, o „Charge“ praneša apie regeneraciją). Kitos dvi skalės parodo vandenilio likutį ir baterijos įkrovimo lygį.

Naujasis „Peugeot e-Expert Hydrogen“ taps pirmuoju bendrovės serijinės gamybos automobiliu, turinčiu ne tik elektros pavarą, bet ir vandenilio degalų elementą. Vakarų Europoje naujasis furgonas debiutuos 2021-ųjų antrojoje pusėje, o kitų metų pradžioje pasirodys ir Baltijos šalių rinkose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis