Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Peugeot Quasar“ – koncepcinis ralio čempiono brolis

Nepaisant gilių automobilių sporto tradicijų ir visos eilės ypatingų karštųjų hečbekų, „Peugeot“ tikrai negarsėja kaip sportinių automobilių gamintojas. O galėjo būti kitaip. 1984 metais „Peugeot“ pristatė superautomobilį „Quasar“. Šis koncepcinis modelis niekada nepasiekė gamybos, tačiau buvo sukurtas taip kruopščiai, kad galėjo būti tikrų tikriausiu prototipu.
Labai raudonas Quasar salonas. (Arnaud 25, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)
Labai raudonas Quasar salonas. (Arnaud 25, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Norėdami papasakoti apie „Quasar“, pirmiausia turime pažiūrėti į „Peugeot 205“. Šis 1983-1998 metais gamintas hečbekas iki šiol yra laikomas vienu įdomiausių „Peugeot“ automobilių. Jo forma atrodo paprastai elegantiška. Kukli, bet įdomi. 205-asis turėjo itin trumpą uodegą (už galinės ašies išsikišusią kėbulo dalį) ir nosį, buvo labai lengvas ir praktiškas. Daugybei prancūzų tai buvo pirmasis automobilis – jis idealiai tiko miestuose gyvenančiam jaunimui.

Jau 1984 metais buvo pagaminta karšta GTI versija. Buvo akivaizdu, kad „Peugeot“ nori naudoti šį automobilį sporte. Tik kokiame? Žinoma, kad ralyje. Tiksliau – legendinėje ir dabar nebeegzistuojančioje B grupėje.

Standartinis „Peugeot 205 GTI“ raliui nebūtų tinkamas – ten varžovai jį gyvą suvalgytų. Tačiau B grupės taisyklės nurodė, kad čia gali dalyvauti tik tokie automobiliai, kokius gamintojas iš tikrųjų siūlo vairuotojams. Buvo privaloma parduoti bent 200 keliais važinėjančių sportinio automobilio versijų. Taigi 1984 metais „Peugeot“ pristatė 205 T16 (Prancūzijoje vadintas Turbo 16).

Nors išoriškai T16 daug kuo priminė standartinį 205, su juo jis neturėjo beveik nieko bendro. Visų pirma, jo variklis buvo sumontuotas viduryje. T16 kėbulus gamino prancūzų kompanija „Heuliez“. Ji tiesiog nupjaudavo galinę 205 kėbulo dalį ir paruošdavo vietą varikliui. Nauja galinė dalis buvo suvirinama iš plieninių vamzdžių. Panašiai buvo modifikuojamas ir priekis, siekiant automobiliui suteikti daugiau standumo. Užbaigti T16 kėbulai keliaudavo į „Simca“ (Talbot), kur būdavo montuojamas specialiai šiam automobiliui sukurtas turbokompresorinis variklis.

205 T16 variklis buvo pakankamai įdomus – juk tai buvo raliui paruošta jėgainė. „Peugeot“ sumanė panaudoti dyzelinio variklio bloką ir jam sukurti naują 16 vožtuvų galvą. Rezultatas – apie 147 kW galios 1,8 l keturių cilindrų variklis, kuris per „Citroën SM“ transmisiją suko visus automobilio ratus. 205 Turbo 16 naudojo „Ferguson“ visų varomų ratų sistemą, kuri 60 proc. galios skirdavo priekinei, 40 proc. – galinei ašiai. Kaip įsivaizduojate, „Peugeot 205 T16“ buvo kišeninė raketa, kurią nepatyrusiam vairuotojui būtų sunku suvaldyti.

Žinoma, „Peugeot“ labai didžiavosi savo kūriniu. Juk standartinis 205 į gatves išriedėjo tik 1983 metais, o jau 1984 metais jis virto ir ypatingai smagiu karštuoju hečbeku GTI, ir pajėgiu lenktyniniu automobiliu T16. Tai – didelis pasiekimas, ypač turint omenyje, kad 1985 ir 1986 metais T16 leido „Peugeot“ Pasaulio ralio čempionate laimėti konstruktorių taures. Tačiau juk šis straipsnis nėra apie „Peugeot“ triumfą ar 205.

„Peugeot Quasar“ – pirmasis koncepcinis markės modelis

„Peugeot Quasar“ yra įdomus dėl daugybės savo savybių, tačiau kartu tai – pirmasis „Peugeot“ koncepcinis modelis. Prisiminkite, kad Peugeot kompanija gyvuoja dar nuo 19 amžiaus ir savo pirmą konceptinį modelį vis tiek pristatė tik 1984-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje.

„Quasar“ – tai superautomobilis, skirtas pademonstruoti ir pabrėžti T16 technologijas. Jį sukūrė du svarbiausi „Peugeot“ dizaineriai Gérardas Welteris (žmogus sukūręs 205 dizainą) ir Paulas Bracqas. Pastarasis rūpinosi interjeru ir buvo įkvėptas fantastinių filmų ir sparčios to meto technologinės pažangos. Koncepcinio superautomobilio salonas yra aptrauktas raudona oda. Jo prietaisų skydelis yra skaitmeninis, o centre yra ir didelis CRT ekranas – primityvi multimedijos sistema su integruotu GPS, borto kompiuteriu, teletekstu.

„Quasar“ pasižymėjo klasikine suapvalinto pleišto forma. Automobilis turėjo trumpą nosį, papuoštą lengvai atpažįstamomis „Peugeot“ grotelėmis. „Quasar“ turėjo labai didelį priekinį stiklą, į viršų atidaromas žirklines dureles ir atvirą variklio skyrių. Viduryje sumontuotas T16 variklis nebuvo paslėptas, o dideli chromuoti išmetimo vamzdžiai tapo vienais ryškiausių „Quasar“ dizaino elementų. Galiniai žibintai buvo paimti tiesiai iš 205.

Dviem turbinomis ginkluotas „Quasar“ variklis teoriškai išvystė 600 AG ir per 5 laipsnių mechaninę transmisiją suko visus keturis automobilio ratus. Šis automobilis turėjo tą pačią T16 važiuoklę, kuri buvo sukurta žvalgantis į „Formules 1“ automobilius. „Peugeot Quasar“ turėjo keturis ventiliuojamų diskų stabdžius ir inovatyvaus mišinio Michelin MXX padangas. Nors būtų sunku prognozuoti, koks greitas būtų šis automobilis, reikėtų spėti, kad labai, nes didelė jo dalis buvo pagaminta iš kompozitinių medžiagų.

Tačiau „Peugeot“ taip niekada ir nepradėjo „Quasar“ gamybos. Ir planų tokių, atrodo, nebuvo. T16 variklis buvo skirtas lenktynėms. Tai reiškia, kad jis buvo pakankamai lepus ir reikalavo nuolatinės priežiūros – keliams tokie netinka. Be to, „Peugeot“ net nebūtų turėję laiko išvystyti „Quasar“ iki gamyklinio automobilio – 1986 metais B grupė buvo panaikinta, o kartu su ja išnyko ir bet kokia motyvacija vystyti šį projektą.

Tiesa, „Peugeot“ T16 taip iš karto nepasidavė – 1987 ir 1988 metais šis automobilis laimėjo Dakaro ralį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?