Kompaktiškų universalų segmente šis efektingas modelis išsiskiria moderniu dizainu, tačiau tuo pat metu tenkina visus praktiškiems automobiliams keliamus reikalavimus.
Šiuolaikiniai universalai nėra tokie spartietiški, kokie buvo kadaise. Tai galingi patrauklaus dizaino modeliai, kurie niekuo nenusileidžia kitokio tipo kėbulus turintiems lengviesiems automobiliams. Antra vertus, šios praktiškos transporto priemonės išlaikė svarbiausius bruožus, dėl kurių jos visuomet buvo tokios išskirtinės – ilgesnio kėbulo siluetą ir talpią bagažinę.
Truputis istorijos
Praktiškųjų „Peugeot“ lengvųjų automobilių istorija prasidėjo dar 1949 metais, kai buvo pristatytas pirmasis prekės ženklo universalas – 203 modelis. Tuo metu tokio tipo automobiliai buvo naujiena ir niekas iš tiesų nežinojo, ar klientai apskritai susidomės tokiomis transporto priemonėmis. Visgi liūto emblema pažymėto prekės ženklo specialistai iš karto suprato, kad tokie modeliai ateityje bus svarbūs. Greitai buvo pristatytos netgi dvi skirtingos „Peugeot 403“ universalo versijos – lengvasis automobilis šeimai ir paprastesnės komplektacijos komercinis modelis.
1956 metais rytinėje Prancūzijos dalyje, Sošo komunoje, įsikūrusi kompanija pradėjo abiejų „Peugeot 403“ universalo versijų gamybą. 1962 metais šį modelį pakeitė „Peugeot 404“ universalas, o populiariojo 203 pamainos – 204 modelio, pirkėjams teko laukti iki pat 1965 metų. Kadangi praktiški automobiliai sulaukė puikių įvertinimų, „Peugeot“ ėmė sparčiai ruošti jiems pamainą.
Istorija tęsėsi ir bėgant laikui nauji jos puslapiai pildėsi vienas po kito. Aštuntajame dešimtmetyje pasirodė 304 ir 504 universalai, devintajame – praktiški 305, 505 ir 405 modeliai, o paskutiniajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje debiutavo 306 ir 406 SW versijos. Po 2000-ųjų „Peugeot“ išlaikė šią tendenciją ir pristatė du originalius modelius: 206 SW buvo tiems laikams neįprastai mažas universalas, o 307 SW konstrukcijoje buvo pritaikytos iš vienatūrių perimtos geriausios idėjos.
Sąrašą greitai papildė naujos praktiškos SW versijos – pasirodė pirmieji 308 ir 407 universalai, o taip pat abiejų kartų 508 modeliai su talpesnes bagažines turinčiais kėbulais. Įvertinus tai, kiek daug automobilių buvo pagaminta per visą tą laiką, galima drąsiai teigti, kad turbūt nėra tokio žmogaus, kuris nebūtų praktiškai susidūręs su kuriuo nors „Peugeot“ universalu.
Naujas etapas - 308 SW
2021 metais rinkoje debiutavo ypatingas „Peugeot“ universalas – naujasis 308 SW. Kaip ir hečbekas, kurio pagrindu šis automobilis buvo sukonstruotas, tai neabejotinai vienas iš labiausiai viliojančių segmento modelių.
608 litrų bagažinės tūris sulanksčius galines sėdynės padidėja iki 1634 litrų – tiek erdvės vartotojams gali pasiūlyti naujasis „Peugeot 308 SW“. Automobilio praktiškumą taip pat puikiai iliustruoja galimybė sulankstyti trijų sėdimų vietų galinę sėdynę naudojantis bagažinės šonuose įrengtomis svirtelėmis.
Lyginant su hečbeku, naujojo „Peugeot 308 SW“ universalo ratų bazė yra 55 mm ilgesnė. Toks sprendimas ne tik užtikrino daugiau erdvės gale sėdinčių keleivių kojoms, bet ir pakeitė automobilio išvaizdą – solidžiai atrodančio silueto modelis dar tvirčiau visais keturiais ratais remiasi į kelio paviršių.
Nepriklausomai nuo pasirinkto kėbulo tipo, naujajame „Peugeot 308“ montuojamas 3D prietaisų skydelis ir novatoriškas didelės raiškos 10 colių centrinis liečiamas ekranas su naujos kartos „i-Connect Advanced“ sistema. Tradicinius apčiuopiamus mygtukus pakeitė pagal poreikius konfigūruojamas „i-toggles“ įrangos valdymas. Svarbi naujausios „Peugeot i-Cockpit“ įrangos dalis yra ir kompaktiškas vairas. Ergonomiškas jo dizainas leidžia vairuotojui įsijausti į automobilio valdymą.
Pirmieji nauji „Peugeot 308 SW“ klientams bus pristatyti kitų metų pradžioje. Nuo pat modelio debiuto rinkoje siūlomas itin platus variklių pasirinkimas, įskaitant dvi įkraunamas hibridines jėgaines išvystančias atitinkamai 180 ir 225 AG galią.