Be abejo, kalbame ne apie didžiuosius „Touareg“ ir „Tiguan“ (su jo ilgesne versija „Allspace“). Mažylį „T-Cross“ galime lyginti tik su „T-Roc“ (kaina nuo 18 500 Eur) arba su hečbeku „Polo“ (nuo 15 325 Eur). Nes iš esmės jis ir yra panašiausias į šiek tiek paaukštintą „Polo“.
Nustebinkite klasiokes
Tačiau dabar įsivaizduokite situaciją. Nuvažiuojate į klasės susitikimą po 20-ties metų (čia kaip A.Dumas muškietininkai) su „Polo“. Arba su „T-Cross“. Nuo kurio automobilio labiau alptų ir dėl kurio jus sėkmės džentelmenu vadintų klasiokės arba kursiokės? Aišku, dėl „džipo“. Tai kas, kad jis už tą pačią kainą (tarkime, 20 tūkst. Eur) būtų žymiai prasčiau sukomplektuotas nei „Polo“ ar net „Golf“. Bet juk džipas.
Aš, aišku, ironizuoju. Tačiau šio mažylio, šio miesto visureigiuko pirkėjai, kaip prognozuoja „Volkswagen“ atstovai, bus tie asmenys, kurie naujam pirkiniui gali skirti būtent apie 20 tūkst. Eur. Tie, kurie nori kažko šiek tiek geriau už „Opel Moka“, jau senstelėjusį ir laukiantį atnaujinimo „Renault Captur“ ar dviprasmiškai dėl eksterjero vertinamą „Nissan Juke“.
Kainos: nuo 15 990 iki 28 000 Eur
Iš tiesų, „Volkswagen T-Cross“ kaina prasideda nuo 15 990 Eur. Tačiau, jei norėsite automobilio bent su automatine pavarų dėže, multifunkciniu (tiesa, plastmasiniu, o ne odiniu) vairu, šildomom sėdynėm, „Bluetooth“ telefono jungtimi, „Aklos zonos“ bei „Išmaniąja greičio palaikymo“ funkcija, teks pakloti apie 21 tūkst. Eur.
O už 28 tūkstančius jau galite pretenduoti į aukščiausios komplektacijos gražuolį „R-Line“.
Keturi komplektacijų lygiai
Kad būtų aiškiau, paprasčiausios komplektacijos (net be stogo bagažinės laikiklio) „T-Cross“ versija vadinasi „City“ (tai čia ta už 15990 Eur.). Aukštesnė, jau su „ragais“ – „Life“. Dar aukščiau – „Design“. Ir patiems stilingiausiems vairuotojams skirta „R-Line“, kurios kaina artėja prie trijų dešimčių eurų.
Erdvesnis už „T-Rock“? Negali būti!
Pažvelgę į šias iliustracijas, labai lengvai galėsite palyginti, kuo mažylis „T-Cross“ skiriasi nuo mano jau minėto hečbeko „Polo“ ir šiek tiek didesnio „T-Roc“.
Tačiau, atkreipkite dėmesį, kad dėl tiesesnės stogo linijos mažasis „T-Cross“ gale yra erdvesnis už didesniu laikomą „T-Roc“, kurio stogo linija nuožulni, tarsi kupė. Taigi tam tikrais aspektais mažesnis visureigiukas gali būti netgi praktiškesnis.
Žinoma, jei kalbėtume apie populiariausias jėgaines su automatinėmis 7 pavarų DSG transmisijomis, tai mažylio „T-Cross“ bestseleriu taps 1 l 3 cilindrų (115 AG) variklis, o „T-Roc“ tokį automatą siūlo su 1,5 l varikliu. Juo labiau, kad kol kas mažiausias šeimos narys 1,5 variklio ir neturės, gaus jį tik vėliau. Iliustracijoje matote tris „T-Cross“ variklių pasirinkimus.
Koks jausmas važiuoti
Žinote, man ir „Dacia Duster“ labai patiko, atsižvelgiant į mažą kainą. Todėl „T-Cross“ yra puikus automobilis, norintiems „pigaus visureigio“.
Mes važiavome mažyliais, kurių varikliai – 3 cilindrų 1 l darbinio tūrio, 115 AG. Dinamikos nedaug, degalų sąnaudos mišriu režimu svyravo apie 6,5 l/100 km. Taigi, jei kalbėtume apie pasirinkimą važinėjimui po miestą, viskas gerai. Nebijosite privažiuoti prie šaligatvio bortelio, nes 18 cm prošvaisa leidžia jaustis pakankamai saugiai. Tačiau beveik tokią pačią prošvaisą turi ir vienatūris „Renault Scenic“ – 17 cm. Tad 18 cm atotrūkis nuo žemės jau nebėra kažkas labai „visureigiško“.
Iš esmės, žinant mūsų regiono pirkėjų įpročius, galima prognozuoti, kad „T-Cross“ bus perkamas dėl kainos. Nors labai priklausys, ką atsakys konkurentai, tarkime naujasis „Renault Captur“.
Trys bruožai, kuriuos išskirčiau
Ir dar. Susipažinkite su „T-Cross“ broliais ir seserimis, jei vis tik dairytumėtės į giminingus gamintojus, surenkančius automobilius iš beveik tų pačių detalių. Tai – „Seat Arona“ ir netrukus pasirodysiantis „Škoda Kamiq“.
Jei reikėtų išskirti kelis bandyto „Volkswagen T-Cross“ bruožus (kaina – 21 tūkst.), pirmiausiai paminėčiau automobilio galą su masyviu atšvaitu, jungiančiu galinius šviestuvus. Na, čia jau beveik „Porsche“ ar „Saab“ citata. Man – tikrai gražu ir atrodo „brangiai“.
Antras dalykas – puiki automatinė DSG pavarų dėžė. Trečias – 14 cm slankiojanti galinė ir visai nulenkiama priekinė sėdynė.
Tai leidžia tokiame mažame automobilyje sukurti daug erdvės. Briedis gal ir netilptų, bet trys bulvių maišai ar burlentė – laisvai.
Kita vertus, sėdėti, kaip jau minėjau, gale patogiau, lyginant ne tik su „T-Roc“, bet ir su „Toyota C-HR“. Iki "Honda HR-V" gal šiek tiek trūksta.
Kas nepatiko? Plastmasė. Daug apdailos plastmasės. Plastmasinis vairas. Kietoka pakaba (nors važiavome 205/60/R16 padangomis). Ir kad virš durų statramsčių nėra vadinamųjų „baimės rankenų“, už kurių gali laikytis posūkiuose.