Pikapų sezono naujiena „Ford Ranger“: kuriems konkurentams jis duoda į kaulus?

Lengvieji automobiliai paprastai būna tinkami klientams iš įvairių segmentų: nedidelius hečbekus vairuoja ir studentai, ir trijų asmenų šeimos, reprezentacinius sedanus mėgsta tiek turtingi verslininkai, tiek dviejų kambarių buto Karoliniškėse savininkai, o visureigius – ne tik mėgėjai pasivažinėti miškais, bet ir senamiesčius trinančios supermamos. Pikapai iš šio segmento iškrenta.

Šiuos metus galima vadinti pikapų sezonu. Pačioje 2015-ųjų pabaigoje į Lietuvą atvyko visiškai naujas „Nissan Navara“, vasarą atkeliaus naujas „Toyota Hilux“, rudenį pasirodys atnaujintas „Volkswagen Amarok“, o šiuo metu didžiausia naujiena – „Ford Ranger“. Į šio amerikietiško pikapo bandymus Slovėnijoje buvo pakviesti žurnalistai iš visos Europos, tad šviežiausi įspūdžiai – iš šio kalnais turtingo krašto.

Beje, „Ranger“ gana punktualus automobilis: visos jo kartos buvo pristatytos kas 5 metus, pradedant 2001-aisiais ir baigiant kol kas ketvirtąja, pristatyta 2016-aisiais. Trečioji „Ranger“ karta buvo itin sėkminga Europoje – jis visame Senajame žemyne 2015-aisiais buvo geriausiai parduodamas pikapas.

Mažiau komforto, mažesnė kaina

Pikapai važiavimo savybėmis tobulėja ne itin stipriai, tačiau juose montuojama komforto įranga ir technologijos gausėja sparčiai. Dėl šios priežasties praleisiu šiemet dar tik atvyksiančius pikapus ir senolį „Isuzu D-MAX“ – vertinant pagal komforto įrangą ir elektroninių sistemų gausą, jie visi gautų į kaulus nuo naujųjų „Ford Ranger“ bei „Nissan Navara“. Kita vertus, jų važiavimo savybes lyginti galima, tačiau šiame tekste koncentruosiuosi į du naujausius.

Pagrindinis skirtumas tarp jų – važiavimo komfortas. „Navara“ užpakalyje jau sumontuota daugiasvirtė pakaba, o „Ranger“ vis dar pasitiki tradicinėmis „lingėmis“ – kaip sako „Ford“ atstovai, dėl patikimumo. Koks jis išties yra, nuspręsti sunku, tačiau važiavimo komfortą palyginti lengva ir čia „Nissan“ laimi į vienus vartus. Beje, „Nissan“ ir garantija geresnė – 5 metų ir 160 tūkst. km, kai „Ford“ – 5 metų ir 150 tūkst. km.

Daugelyje vietų tarp šių pikapų galima dėti lygybės ženklą: turi jie panašaus galingumo dyzelinius variklius, mechanines ir automatines pavarų dėžes, jų krovos ir tempimo charakteristikos skiriasi minimaliai, kaip ir prošvaisa bei užvažiavimo/nuvažiavimo kampai. Tik įveikiamos brastos gylis – „Ford“ naudai, 800 mm prieš 600 mm, tačiau retas pikapo savininkas važiuoja bent pusmetrio gylio bala.

Lyginimui telieka du dalykai. Pirmas – išvaizda, kuri, šių eilučių autoriaus subjektyvia nuomone, svarstykles nusveria „Ford“ naudai. Antras – kaina, kurią ypač lemia pasirinkta komplektacija. Lengviausia lyginti bazines kainas, ir čia „Ford“ laimi dideliu skirtumu – beveik 4 tūkst. eurų. Prie pigiausio „Ford Ranger“ kainoraštyje įrašyta 22 817 Eur suma, prie pigiausio „Nissan Navara“ – 27 200 Eur.

„Ford“ nuotr./Naujasis „Ford Ranger“ pikapas
„Ford“ nuotr./Naujasis „Ford Ranger“ pikapas

Ką turi „Ford“?

Važiavimo savybes lyginti tarp šių pikapų sunku, nes greitkelyje jie abu yra vienodai prasti, o blogame kelyje – vienodai fantastiški, tačiau verta pasigilinti į komplektacijas. Už pačią mažiausią kainą „Ford“ pasiūlys dvivietį „Ranger“ su 2.2 TDCI varikliu, išvystančiu 130 AG, turinčiu 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę ir keturis varančiuosius ratus.

Pati pigiausia „Ranger“ komplektacija pavadinta XL ir čia stebuklų tikėtis neverta – net bazinis „Fiat 500“ aprūpintas geriau. XL įrangoje rasime plieninius ratlankius, 7 oro pagalves, radijo sistemą su USB ir AUX jungtimis, rakinamą galinį bortą, krovinio tvirtinimo kilpas ir elektra valdomus šoninius langus.

Kur oro kondicionierius, šildomi veidrodėliai ar variklio apsauga? Tam jau reikia XLT komplektacijos, kurios pigiausias egzempliorius – 27 763 Eur. Čia pikapas jau turės vadinamąją „Rap Cab“ keturvietę kabiną, kurios galinės itin siauros durys atsidaro panašiai, kaip „Mazda RX-8“ – į priešingą pusę nei priekinės. Tokiame automobilyje, be pirmų trijų šioje pastraipoje paminėtų privalumų, rasite šoninius slenksčius, lengvojo lydinio ratlankius, automatiškai įsijungiančius priekinius žibintus, šildomą priekinį stiklą, nuolatinio greičio palaikymo sistemą bei 4,2 colio skersmens ekraną su firmine „Ford SYNC“ multimedijos įranga.

„Ford“ nuotr./Naujasis „Ford Ranger“ pikapas
„Ford“ nuotr./Naujasis „Ford Ranger“ pikapas

Daugeliui pikapų pirkėjų tokios įrangos daugiau nei pakanka. Aukštesnėse komplektacijose galima rasti tokius privalumus kaip odinės ir šildomos sėdynės, parkavimosi jutikliai, galinio vaizdo kamera, autonominis stabdymas, šaldoma daiktadėžė ar dviejų zonų klimato kontrolė. Šių komplektacijų, pavadintų „Limited“ ir „Wildtrak“ vardais, kainos yra gana aukštos (pigiausias „Limited“ – 31 tūkst. Eur, „Wildtrak“ – 36 tūkst.) ir netikiu, kad jos Lietuvoje gali būti populiarios. Lietuva – ne JAV, ir pikapas čia vis dar yra darbinis arklys, o ne kasdieninis ar laisvalaikio automobilis.

Kas geriausia?

Išbandyti teko tik „Ranger“ su aukščiausiomis komplektacijomis, tačiau gausybė technologijų nesugeba paslėpti automobilio storžieviškumo: jis vis tiek yra rėminės konstrukcijos džipas, kuriuo mieste maltis nėra malonu – kur kas smagiau tą daryti būtų su „Ford Edge“. Tačiau jeigu nusprendėte įsigyti pikapą keturračio nugabenimui į mišką ar katerio tempimui priekaboje, nesvarstykite kitų variantų nei „Ranger“ su 3,2 l varikliu bei automatine pavarų dėže. Šis duetas vienarareikšmiškai yra geriausias.

Tas pats 200 AG išvystantis variklis, suporuotas su mechanine dėže, yra kiek nervingas ir po menkiausio akceleratoriaus prilietimo šoka į priekį. Su „automatu“ tai visiškai kitas automobilis – ramus, tylus ir pasiruošęs bet kurią akimirką paleisti visus 470 niutonmetrų į laisvę. Patiko ir jo elgsena – kadangi „niutonai“ pasiekiami prie itin mažų variklio apsisukimų, automatinė pavarų dėžė, spustelėjus akceleratorių, labai retai kada jungia žemesnę pavarą – greitėjimo pakanka ir su aukštesne.

Jeigu mėgstate mechanines pavarų dėžes arba norite sutaupyti, verčiau rinkitės 2,2 l darbinio tūrio variklį – sutaupysite dar daugiau pinigų. Maksimaliai pakrautas „Ranger“ nebus vikrus, tačiau itin mažos degalų sąnaudos leis dėl lėtumo nesinervinti.

Galingiausio bandyto „Ford Ranger“ techniniai duomenys
Variklis 3,2 l, 5 cilindrų dyzelinis
Pavarų dėžė 6 laipsnių automatinė
Transmisija 4 varomi ratai
Galia 200 AG
Sukimo momentas 470 Nm
0-100 km/val. 10,4 sek.
Maks. greitis 175 km/val.
Degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidutinės) 13,1/8,9/10,4 l/100 km
Kėbulo tipas Double cab (5 sėdimos vietos, 4 durys)
Ilgis/plotis/aukštis 5 359/1 850/1 815 mm
Krovinių skyriaus ilgis/plotis/gylis 1 549/1 560/511 mm
Pakrovimo aukštis 835 mm
Prošvaisa 229 mm
Užvažiavimo ir nuvažiavimo kampas 28 laipsniai
Įveikiamos brastos gylis 800 mm
Automobilio svoris 2 083 kg
Maksimalus leistinas svoris 3 200 kg
Maks. velkamos priekabos svoris 3 350 kg
Komplektacija Aukščiausia, „Wildtrak“
Kaina 37 512 Eur
Pigiausio automobilio kaina 22 817 Eur

15min žurnalisto kelionę apmokėjo „Ford“, straipsnio turiniui tai įtakos neturi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų