Viešasis šio projekto, kuris įvardijamas kaip Pilaitės pr. nuo V.Pociūno iki Sietyno / Spaudos g. kapitalinis remontas, viaduko kapitalinis remontas ir dviejų pėsčiųjų viadukų statyba, aptarimas numatomas vasario 17 dieną.
Nauji viadukai – optimalus sprendimas
Vilniaus miesto savivaldybės vyriausiasis inžinierius (Administracijos vyr. patarėjas) Antonas Nikitinas 15min teigė, kad šioje atkarpoje – ant esamų viadukų – yra poreikis įrengti viešojo transporto juostas, sujungiant jas su esamomis juostomis Pilaitės prospekte ir taip užtikrinti greitesnį ir sklandesnį viešojo transporto judėjimą.
„Projektuotojų pasiūlytas optimalus – tiek ekonomiškai, tiek sukuriamos naudos prasme, — sprendimas A juostas įrengti vietoje esamų takų, o dviračių ir pėsčiųjų eismą organizuoti naujais viadukais.
Naujieji viadukai užtikrins gerokai patogesnį ir saugesnį dviratininkų ir pėsčiųjų judėjimą ir išspręs iššūkį, kai anksčiau pastatytas viadukas buvo per siauras esamiems judumo poreikiams, įrengiant pagrindinę dviračių jungtį su Pilaitės rajonu“, – teigė A.Nikitinas.
Kiek ši rekonstrukcija miestui kainuos, dar nėra žinoma – kol nėra parengtas techninis projektas, nėra aiški kaina: šiuo metu viešinama idėja ir vėliau paaiškės, kai bus detaliai sudėlioti techniniai sprendiniai.
Gerinti sąlygas viešajam transportui
Projektiniuose pasiūlymuose kaip jų rengimo tikslas įrašyta, kad siekiama gerinti eismo sąlygas viešajam transportui ir pačią susisiekimo infrastruktūrą.
Statiniai projektuojami gatvės raudonųjų linijų ribose, nesuformuotame žemės sklype.
„Nagrinėjamoje projektuojamų statinių teritorijoje yra esamas viadukas virš Vakarinio Vilniaus aplinkkelio, kuris šio projekto sprendiniais yra kapitališkai remontuojamas“, – rašoma projektiniuose pasiūlymuose, kur taip pat galima rasti informaciją, kad dabar Pilaitės prospekto viadukas į abi puses turi po tris eismo juostas (po 3,5 m pločio) ir po bendrą pėsčiųjų-dviračių taką (1,9 m pločio).
Numatoma suprojektuoti Pilaitės pr. papildomas viešojo transporto eismo juostas (abiejose pusėse) nuo V.Pociūno gatvės iki Sietyno / Spaudos g. ir Pilaitės pr. sankryžos neišplečiant esamos važiuojamosios dalies, taip pat – papildomą viešojo transporto eismo juostą (vienoje pusėje) nuo Laisvės pr. iki Spaudos g. irgi neplatinant dabartinės gatvės važiuojamosios dalies.
Šiuo metu A juostos nėra tik ant viaduko virš aplinkkelio – ketinama įrengti papildomas dvi viešojo transporto eismo juostas, o pėstiesiems ketinama pastatyti po viaduką abiem kryptimis.
Pačios eismo juostos turėtų siaurėti iki 3,25 m pločio.
Dviračių takai keisis
Dviratininkams irgi bus naujovių: „Dviračių takai yra įrengti ant esamo viaduko virš Vakarinio aplinkkelio. Projektiniais sprendiniais didinant eismo juostų skaičių ant esamo viaduko, dviračių takas Centras–Pilaitė kryptimi paliekamas ant automobilinio viaduko (dėl platesnės jo konstrukcijos). Dviračių takas Pilaitė–Centras kryptimi iškeliamas ir numatomas ant naujo pėsčiųjų–dviračių viaduko. Projektuojamas dviračių takas ant naujo pėsčiųjų–dviračių viaduko sujungiamas su esama dviračių trasa ant grunto.“
Naujieji viadukai turėtų atrodyti kaip dabar esančio prospekto dalis.
„Pagrindinė naujų viadukų architektūrinė idėja yra įsilieti į esamą viaduko stilistiką. Metalinės laikančiosios naujų viadukų konstrukcijos dengiamos karštai cinkuotais metaliniais perforuotais lakštais, turėklai iš karštai cinkuotų plieno profilių.
Viadukų viršutinė danga polimerinė ant metalinių konstrukcijų, jos spalva derinama su dviračio tako spalva. Viaduko apšvietimas numatomas tarp viaduko konstrukcijų. Šviesos kritimo kampas nustatomas taip, kad neakintų apačioje važiuojančių automobilių“, – rašoma projektiniuose pasiūlymuose.
Stato požeminę perėją
Šiuo metu Pilaitės prospekte irgi vykdomi darbai.
Tad vairuotojams, važiuojantiems Pilaitės kryptimi, nepatogumų esama.
Vilniaus savivaldybė paskelbė dar sausio pradžioje, kad nuo 12 dienos dėl požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimo darbų Pilaitės pr. ir V.Pociūno g. sankryžoje laikinai susiaurinta važiuojamoji dalis, draudžiami kairieji posūkiai iš / į V.Pociūno gatvę.
„Vairuotojai, judantys iš Sudervės, prašomi pasirinkti kitą maršrutą per Avižienius. Be to, keičiama 32 autobusų maršruto trasa Žvėryno kryptimi. Autobusai, važiuodami link Žvėryno iš V.Pociūno gatvės, suka į Pilaitės prospektą Pilaitės kryptimi ir apsisukę kilpoje vėl važiuoja link Žvėryno. 32 maršruto autobusai, važiuodami Žvėryno kryptimi, papildomai stoja Pilaitės stotelėje link Pilaitės.
Planuojama, kad laikini eismo ir viešojo transporto pakeitimai vykstant darbams galios iki šių metų rugpjūčio mėnesio“, – rašoma savivaldybės pranešime.
Šios požeminės perėjos prireikė dėl jau pastatyto „Vilnius Outlet“ prekybos centro.
Centras kol kas nepabaigtas ir neveikia.
Tačiau ateityje tai nebus vienintelis objektas šioje Pilaitės prospekto dalyje, greta jo planuojama įrengti ir mažmeninės prekybos statybinėmis medžiagomis tinklo „Senukai“ parduotuvę.
Taip pat paskelbta, kad investicijų į nekilnojamąjį turtą valdymo bendrovė „Capital Mill“ baigė projektavimo darbus ir gavo statybos leidimą verslo centrui „UNUM“ statyti.
Šis kompleksas iškils irgi šalia „Vilnius Outlet“, statybas ketinama pradėti šių metų pirmą ketvirtį, o pabaigti kitąmet rudenį.