Pirkėjų banga iš Rytų atslūgo – automobilių kainos smuktelėjo

Lietuvos automobilių rinką pastaruoju metu stipriai išjudinęs ir parduodamų automobilių kainas kilstelėjęs verslininkų iš Rytų šalių anšlagas baigėsi. Nuo liepos 1 dienos įsigaliojus didesniems muitų mokesčiams į Rusiją, Baltarusiją, Kazachstaną, lengviau gali atsikvėpti automobilio ieškantys lietuviai – lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt duomenys rodo, kad kainos liepos pradžioje mažėjo.
Autoplius.lt vystymo vadovas Viktoras Daukšas
Autoplius.lt vystymo vadovas Viktoras Daukšas / Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr.

Pasak Viktoro Daukšo, Autoplius.lt vystymo vadovo, remiantis naujaisiais duomenimis, jau pirmosiomis liepos dienomis portale parduotų automobilių vidutinė kaina lyginant su antruoju šių metų ketvirčiu smuktelėjo nuo 2 iki 8 proc., o  labiausiai atpigo 6 – 10 metų automobiliai. 

„Žinoma, konstatuoti stabilų kainų sumažėjimą dar anksti, tačiau  akivaizdu, kad dabar įsigyti automobilį yra palankesnė situacija negu praėjusį ketvirtį. Šis kainų kritimas gali būti trumpalaikis reiškinys, tad nereikėtų nustebti, jei kainos vėl pasieks II ketvirčio lygį“, - ketvirtinio lengvųjų automobilių rinkos apžvalgos leidinio Autoplius.lt ,,Barometras“ pristatymo metu prognozavo V. Daukšas.

Remiantis Autoplius.lt ,,Barometro“ duomenimis, vidutinė naudoto automobilio kaina Lietuvoje antrąjį ketvirtį, lyginant su paskutiniu 2010 m. ketvirčiu, buvo padidėjusi beveik 9 proc. (nuo 10,5 iki 11,4 tūkst. litų).

Itin įspūdingai šių metų antrąjį ketvirtį buvo šoktelėjęs ir tranzitinių automobilių skaičius, kuris pasiekė 42,7 tūkst., t.y. 144,5 proc. daugiau negu 2010 m. antrąjį ketvirtį.

Naujų automobilių pirkėjų dėmesio daugiausiai sulaukė „Nissan Qashqai“, antroje vietoje – „Nissan Juke“, o trečioje – „Volkswagen Golf“.„Išaugusį pirkėjų iš Rytų šalių susidomėjimą patvirtina ir apsilankymų mūsų portale statistika – per antrąjį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, apsilankymų iš Baltarusijos padaugėjo 80 proc., iš Rusijos – 73 proc., o iš Kazachstano – net 330 proc., o jau pirmosiomis liepos mėnesio dienomis apsilankymų skaičius iš minėtų šalių gerokai sumažėjo“, - pastebi V. Daukšas.

Automobilių rinka toliau bunda

V. Daukšo teigimu, neskaičiuojant užsieniečių aktyvumo ir jų nupirktų automobilių, naudotų automobilių rinka antrąjį ketvirtį Lietuvoje buvo gyvybinga ir antrąjį ketvirtį iš eilės „bunda“ iš du metus trukusio sąstingio.

Antrąjį šių metų ketvirtį šalyje iš viso įvyko 108 tūkst. automobilių pirkimo ir pardavimo sandorių, o tai yra beveik ketvirtadaliu (23,8 proc.) daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Labiausiai (55,1 proc.), lyginant su 2010 m. antruoju ketvirčiu, padidėjo naujai įvežtų automobilių skaičius, kuris pasiekė 39,5 tūkst. Mūsų šalyje įregistruotų automobilių, t.y. perpardavimo, sandorių užfiksuota 56,7 tūkst. (7,3 proc. daugiau nei 2010 m. antrąjį ketvirtį).

„Tikėtina, kad Lietuvoje registruotų automobilių sandorių ir toliau daugės, nes vyraujant optimistinėms šalies ekonomikos prognozėms, žmonės daugiau dėmesio skiria ne tik pirmo būtinumo prekių įsigijimui, tačiau ir transporto priemonių keitimui į naujesnes bei patogesnes. Dėl tos pačios priežasties galima tikėtis ir naujai į šalį įvežamų automobilių sandorių padidėjimo“, - prognozuoja V. Daukšas.

Iš Lietuvos išvežtų automobilių lyginant šių ir praėjusių metų antruosius ketvirčius padaugėjo 15,4 proc. – iki 8,2 tūkst., naujų automobilių sandorių skaičius paaugo 94,3 proc. – iki 3,7 tūkst.

Autoplius.lt vystymo vadovas atkreipia dėmesį, kad naujų automobilių pardavimai vis dar gerokai (50,6 proc.) atsilieka nuo 2008 m. rodiklių, tačiau verslui atsigaunant ir gerėjant automobilių finansavimo sąlygoms, pardavimai taip pat turėtų ūgtelti.

Naujų ir naudotų automobilių sandorių vertė šių metų antrąjį ketvirtį buvo 1,44 mlrd. litų (0,26 mlrd. litų daugiau negu pirmąjį ketvirtį), o Autoplius.lt portale buvo pardavinėta automobilių už daugiau nei 2,08 mlrd. litų.

Populiariausi – naudoti vokiški ir nauji japoniški

Antrąjį ketvirtį daugiausiai (33,6 proc.) buvo parduota 11-15 m. amžiaus automobilių. Vidutinis Lietuvoje registruoto automobilio amžius – 14,4 m.

„Reikėtų išskirti, kad buvo perkama beveik 3 proc. daugiau naujesnių, iki 10 metų, ir 3 proc. mažiau senesnių nei 16 metų amžiaus automobilių. Jei ši tendencija tęsis, Lietuvos automobilių parkas pagaliau pradės jaunėti“, - prognozuoja V. Daukšas.

Tuo tarpu naudotų automobilių pirkėjų skonis šalyje nesikeičia – tarp dažniausiai parduotų automobilių 8 iš 10 yra pagaminti Vokietijoje, o daugiausiai parduota „Volkswagen Passat“, kurių vidutinis amžius – 15,2 m.

Naujų automobilių pirkėjų dėmesio daugiausiai sulaukė „Nissan Qashqai“, antroje vietoje – „Nissan Juke“, o trečioje – „Volkswagen Golf“.

Visą Autoplius.lt barometrą - 2011 m. II ketv. automobilių rinkos apžvalgą peržiūrėti galite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas