Dešimties narių komisija, sudaryta iš transporto rinkos profesionalų ir žinovų, nusprendė, kad geriausiojo vardo vertas dyzelinis „Scania S“ sunkvežimis.
Šis vilkikas triumfavo praėjusių metų rudenį Vokietijoje surengtose palyginamosiose varžybose „1000 Punkte Test“ bei „European Truck Challenge“. Nors geriausius rezultatus pasiekė ne visose rungtyse, visgi bendras balų kraitis buvo pats didžiausias.
„Mes tikėjomės, kad kažkur būsime geresni, galbūt geriausi, tačiau „Metų sunkvežimio“ titulas tikrai pradžiugino ir nustebino. Emocijų tiek daug, kad netgi sunku jas išreikšti. Tikrai džiugu, kad toks konkursas atsirado ir vyks toliau, net neabejoju, kad ir toliau kaip gamintojo atstovai dalyvausime ir stengsimės pristatyti geriausia, ką turime“, – sakė Ramūnas Saveikis, „Scania Lietuva“ prekybos direktorius.
Komisija pabrėžė, kad konkurse dalyvavę sunkvežimiai – naujausi gaminiai Lietuvos rinkoje, todėl kova dėl geriausiojo vardo buvo tikrai arši. Surinktų taškų skaičiumi nedaug nuo nugalėtojo atsiliko ir „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ antrosios vietos laimėtoju tapo naujasis „Volvo FH“. Trečias pagal surinktų balų skaičių – „Mercedes-Benz Actros“ sunkvežimis.
„Pirmieji Lietuvos metų sunkvežimio rinkimai buvo labai įnirtingi ir, reikia pažymėti, kad visi konkurse dalyvavę sunkvežimiai buvo nauji, ypatingai geri ir inovatyvūs. Tą parodė ir komisijos balsavimas, mat pirmosios, antrosios ir trečiosios vietos nugalėtojai vienas nuo kito atsiliko labai nedaug, vos keliais balais“, – kalbėjo Valdas Valiukevičius, Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas.
Ekologiškiausio etiketė – „Scania“
Visam pasauliui kalbant apie būtinybę transporto srityje pereiti prie ekologiškesnių sprendimų ir alternatyvių degalų, sunkvežimių gamintojai nesnaudžia. Šių metų „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse dalyvavo net du sunkiasvoriai, varomi suskystintomis gamtinėmis dujomis.
Skirstydama balus komisija nusprendė, kad „Metų ekologiškiausio“ nominacija atitenka „Scania R“ vilkikui. Techninėmis savybėmis dujinis sunkvežimis iš esmės visiškai nenusileidžia dyzeliniams analogams, o išlaidos degalams kuklesnės tiek dėl mažesnių vidutinių sąnaudų, tiek dėl to, kad LNG degalai pigesni nei dyzelinas.
Įvertinti inovatyvūs, komfortiški ir saugūs
Konkurso komisijos nariai sunkvežimius vertino pagal pačius įvairiausius parametrus. Buvo patikrinti ir jų eksploatavimo kaštai, ir tai, kaip veikia naujausios technologijos, kiek jie yra saugūs, kiek vartoja degalų, patikrintos vairuotojams skirtos darbo vietos, atkreiptas dėmesys į inovacijas.
Būtent pastarasis parametras lėmė, kad „Metų inovacijos“ nominacija buvo skirta bavariškam MAN TGX sunkvežimiui. Gamintojas į šią sunkvežimių seriją investavo daugiau nei milijardą eurų ir tas, anot verdiktą paskelbusios komisijos, tikrai matyti. Viena kabinai įrengti, suprojektuoti, kad būtų išnaudotas kiekvienas milimetras, skirta daugiau nei 100 mln. eurų.
„Metų komforto“ apdovanojimas skirtas švediškam „Volvo FH“ sunkvežimiui. Komisijos nariai šį modelį gyrė už dizainą, sukeliantį įspūdį, lyg įsėsta į lengvajį „Volvo“ automobilį, ergonomiką ir dėmesį vairuotojui, siekiant palengvinti jam tenkančią kasdienio darbo užduotį.
Renkant „Metų saugiausią“ sunkvežimį trečią kartą šių metų „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse triumfavo „Scania“ su dyzeliniu „Scania S“ modeliu. Vilkikas aprūpintas naujausiomis saugumo sistemomis, jame veikia radarų sistema, padedanti vairuotojui pastebėti ne tik kitus automobilius, bet ir pėsčiuosius bei dviratininkus.
Naujas renginys Lietuvoje
Konkursas „DKV LIVE Metų sunkvežimis“ Lietuvoje surengtas pirmą kartą. Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojami rinkimai vyks kas dvejus metus.
Konkurse dalyvavo septyni sunkvežimiai (abėcėlės tvarka):
● „Ford F-Max“
● „Iveco S-Way“
● MAN TGX
● „Mercedes-Benz Actros“
● „Scania R“
● „Scania S“
● „Volvo FH“