Turint omeny, kad ikoniškasis „Golf“ iki šiol buvo populiariausias modelis, galima teigti, kad artėja „Golf“ kartos pabaiga ir prasideda ID.3 arba tiesiog ID karta (nes JAV jau galima užsisakyti krosoverį ID.4).
Beje, naujieji VW elektromobilio pirkėjai save taip ir apibūdina – jaunoji technologijų karta, tačiau automobilį perka miesto kelionėms ir dažniausiai kaip antrą šeimos automobilį (nepaisant tikrai padoraus nuvažiuojamo atstumo viena įkrova).
Suintriguosiu dar labiau: pradėjus rezervacijas Vokietijoje „VW ID.3“ visą savaitę buvo lyderis pagal užsakymų skaičių. Žinoma, tam turi įtakos vyriausybės ir paties VW koncerno parama, viršijanti 9480 Eur vienam pirkėjui.
Per metus vokiečiai žada pagaminti iki 70 000 vnt. ID.3. Šiais metais Baltijos šalims teks 50 vnt., o Lietuvai 20 iš jų. Vienuolika jau užsakyta. Be abejo, tai ne pati pigiausia, taigi gerai sukomplektuota „1st Edition“ versija. Su ja pirmieji pirkėjai gaus nemokamos elektros stotelėse už kelis šimtus eurų ir namų įkrovos stotelę dovanų.
Du modeliai, septynios komplektacijos
Nors kainos mūsų rinkai dar neskelbiamos, supažindinsiu su vokiškomis (iš šių skaičių atimkite 9 tūkst. subsidiją). Kol kas pristatomi du variantai. ID.3 Pro (skirto labiau miestui) kaina prasideda nuo 35 575 eurų, jis turi 58 kWh bateriją ir, gamintojų teigimu gali viena įkrova nuvažiuoti iki 426 km (WLTP metodika). Elektros variklis išvysto 150 kW (204 PS). 107 kW (146 PS) modelis bus pristatytas vėliau.
Antras modelis – ID.3 Pro S, tinkamas tolimesnėms kelionėms. Jis turi 77 kWh bateriją, gali viena įkrova nuvažiuoti 549 km (WLTP), jo jėgainė išvysto 150 kW (204 PS). Bazinė kaina prasideda nuo 40 936 eurų. Oro pasipriešinimo koeficientas – 0.27.
Vos pažvelgus į kompaktinės klasės ID.3, į akis krenta jo visai nekompaktiškas dydis, aerodinaminiai 18 arba 20 colių diametro ratai. Ilga ratų bazė (beveik kaip „Passat“), sukurianti daugiau erdvės salone. Taigi ID.3 yra šiek tiek didesnis už ligšiolinę ikoną „VW Golf“. Ir turi 5 l talpesnę bagažinę (365 l), bet šiuo parametru nepranoksta „Nissan Leaf“ (435 l).
Automobilį (tiksliau, elektromobilį) galima užsisakyti septynių skirtingų komplektacijos lygių.
Pažvelgus į vidų – taip pat gausu naujovių. Žinoma, ID.3 nėra „Tesla“, bet sunku nepastebėti elektromobiliams būdingo interjero minimalizmo. O erdvė viduje tikrai nenuvilia. Tai nėra „Passat“, bet tiek daug erdvės juk ir nereikia kasdienėms kelionėms į darbą. Nors nereikia piktžodžiauti – keturių asmenų šeima juo gali važiuoti ir iki jūros.
Multifunkcinis vairas (juo galima reguliuoti daugumą nustatymų ir funkcijų), aiškus 8 colių prietaisų skydelis, 10 colių liečiamas ekranas. Ir, žinoma, jau „Golf“ sutinkama „Hello ID.“ valdymo balsu programa. Ji nėra ideali, tačiau leidžia, neatitraukiant dėmesio nuo kelio, paprašyti automobilio kompiuterio įjungti radiją, atvėsinti saloną, nustatyti navigaciją ir pan.
Bėdos dėl programinės įrangos
Ar ID.3 programinė įranga, dėl kurios gamintojas turėjo bėdų, revoliucinga? Nemanau. Kaip ir interjero medžiagos nėra vertos liaupsių. Kita vertus, „Volkswagen“ juk yra praktiškų automobilių gamintojas. Ir laikosi politikos naudoti kuo mažiau gyvūninės kilmės medžiagų. Taigi odinis gali būti tik vairas. Todėl, jei jūsų nevaro iš proto barškančios krosoverių „T-Roc“ ar „T-Cross“ salono plastmasės, tai galiu net nudžiuginti: ID.3 apdaila mielesnė.
Apie softą tokia pastaba. Pirmieji ID.3 pirkėjai elektromobilį gaus be kai kurių junglumo su telefonu funkcijų ir be dalies Papildytos realybės, naudojamos navigacijos projekcijose, vaizdų. Šios klaidos bus ištaisytos iki metų galo. Bent jau taip sako gamintojai.
Tylus ir keliantis emociją
Kaip važiuoja ID.3? Gerai, kaip ir visi elektromobiliai. Variklis tylus, garso izoliacija gera, o dinamika – geresnė, nei daugelio mūsų kasdien vairuojamų automobilių su vidaus degimo varikliais. Iki 100 km/val. Jis įsibėgėja (priklausomai nuo modifikacijos) per 7,3-7,9 sek. Ir to visiškai pakanka. Automobilis regeneruoja stabdymo metu, tad, jei įprasite stabdyti varikliu, garantuoju, kad stabdžių trinkeles keisite labai retai.
Beje, mano bandytame 1st Edition (taigi pagerintame) modelyje nuostabiai skambėjo audio sistema.
Bandytas ID.3 modelis vartojo 12-13 kW/h, važiuojant 90-110 km/val. Sakyčiau, panašiai kaip konkurentai, nors ID.3 erdvesnis, primenantis kadaise populiarius „VW Golf Plus“.
Šiame straipsnyje pateikiau įspūdžius, surašytus pirmojo bandomojo važiavimo metu. Platesnį komentarą 15min GAZAS skaitykite kitą savaitę.