Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 11 18 /07:59

Pirmas žiemiškas rytas: spūstys Vilniuje prasidėjo gerokai anksčiau

Ketvirtadienį iškritęs pirmasis sniegas sukėlė vairuotojams didelių rūpesčių. Spūstys Vilniaus mieste formavosi ir ketvirtadienio vakarą, ir ankstyvą penktadienio rytą.
Sniegas Vilniuje
Sniegas Vilniuje / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

Temas siūlykite, spūsčių, apsnigtų gatvių nuotraukas siųskite gazas@15min.lt.

Sniegas išgąsdino vairuotojus, spūstis didino smulkios avarijos

Jau ketvirtadienio vakarą vairuotojai turėjo galimybę adaptuotis prie naujų eismo sąlygų – neigiamos temperatūros ir plono sniego sluoksnio ant asfalto dangos. Tačiau situacija tokia pati, kaip kasmet – su pirmuoju sniegu pasipila ir gausybė techninių avarijų.

Štai Pilaitės pr. ties Spaudos rūmais vėlyvą ketvirtadienio vakarą avariniais žibintais mirksėjo net keturi susidūrę automobiliai. Jie užtvėrė visą antrąją eismo juostą, todėl net ir tokiu metu spūstis nusidriekė net už Narbuto g. viaduko.

Kaip įprasta tokiais atvejais, dauguma vairuotojų socialiniuose tinkluose puolė kaltinti kelininkus. Neva giriasi, kad barsto gatves prevenciškai, turi daug druskos, bet vis tiek slidu.

Situacija nepasikeitė ir penktadienio rytą: gerokai anksčiau, nei įprasta, eismas pradėjo stoti Antakalnio g., Ateities g., Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje, Pilaitės pr., Laisvės pr., Ozo g., Ukmergės g., Geležinio Vilko g. – iš esmės visose pagrindinėse eismo arterijose.

Smulkios avarijos eismą stabdė Justiniškių, Subačiaus, Santariškių gatvėse.

Skaitytoja Rasa pakomentavo, kad net ir 6.30 val. jautėsi, kad eismas stoja. Todėl išvažiuoti iš namų į darbą reikėjo bent pusvalandžiu anksčiau. Ir dar bent dešimtį minučių skirti automobilio stiklų nuvalymui.

Saugumu turi rūpintis ne tik kelininkai

Iš tiesų, miesto tvarkymo įmonė „Grinda“ paskelbė, kad snigti turėtų iki penktadienio pietų. Todėl iš vakaro sostinės gatvėse buvo 17 „Grindos“ barstytuvų. Pasak įmonės atstovo Egidijaus Steponavičiaus, per naktį dirbo visi minėti barstytuvai, gatvių dengimui druskos tirpalu panaudota 265 t druskos.

„Gatvių dangos Vilniuje šlapios. Vietomis gali pasitaikyti slidesnės atkarpos. Todėl vairuotojai turėtų pasirinkti saugų greitį, – komentavo E.Steponavičius. – Papildomo vairuotojų dėmesio reikalauja tiltai ir viadukai – įprastai gatvės dangos temperatūra ten būna žemesnė, todėl būna didesnė plikledžio susidarymo tikimybė“.

Saugaus eismo ekspertų teigimu, saugumu keičiantis oro sąlygoms pirmiausiai turi pasirūpinti patys vairuotojais. Kitaip tariant, keisti „mikroschemą“ savo galvoje: stengtis judėti tolygiai ir prognozuojamai, nebūtinai tik labai lėtai. Panašiai elgiasi Skandinavijos šalių vairuotojai, pripratę prie žiemiškų pūgų.

„Reaguodami į orų pokyčius, dar prieš prasidedant snygiui, ėmėmės prevencinių priemonių – gatvės buvo padengtos druskos tirpalu. Jis efektyviausias, kai oro temperatūra yra nuo +4 °C iki –5 °C. Tai nereiškia, kad nereikia būti budriems. Vietomis vis tiek gali formuotis plikledis“, – perspėjo „Grinda“ atstovai.

Kaip vairuoti pasnigus

Lietuvos automobilių kelių direkcija pataria, kaip reikėtų keisti vairavimą pasnigus.

Ramybė ir tolygumas

Važiuojant slidžia kelio danga vairuoti reikėtų tolygiai, vengti staigių judesių sukiojant vairą ar stabdant bei spaudžiant greičio paminą, pasirinkti saugų, o ne maksimaliai leistiną, greitį.

Saugus atstumas

Itin svarbu laikytis saugaus atstumo nuo priekyje esančios transporto priemonės. Žiemos keliuose rekomenduojamas atstumas turėtų būti net 3 kartus didesnis nei vasaros metu. Be to, intensyvus manevravimas gali išprovokuoti slydimą, todėl reikėtų vengti staigiai persirikiuoti ar lenkti.

Net jei ir nėra ledo, o kelią dengia sniegas, staigiai pasukus vairą automobilio padangos gali prarasti sukibimą su keliu ir pradėti čiuožti.
Vairavimo specialistai pataria, kad, automobiliui pradėjus slysti, reikėtų atleisti greičio paminą ir nedaryti staigių judesių.

Kaip naudotis ABS

Daugelyje automobilių yra įdiegtos ABS (stabdžių antiblokavimo sistemos), ASC (praslydimo kontrolės sistemos), ESP (elektroninės stabilumo sistemos) saugumo sistemos, kurios slydimo metu padidina transporto priemonės stabilumą ir saugumą. Jei automobilyje nėra ABS, važiuojant slidžiu keliu, automobilio stabdymo kelias sumažės, jeigu bus stabdoma pertraukiamu stabdymo būdu, neišjungus sankabos ir pavaros. Taip pat automobilio stabilumą važiuojant slidžiu keliu pagerina stabdymas įjungiant žemesnę pavarą ir tokiu būdu neblokuojant ratų.

Kur būna slidžiausia

Derėtų atkreipti dėmesį, kad rytais dėl temperatūros skirtumų itin slidu gali būti ant tiltų ir viadukų. Taip pat pavojingesnės yra žemesnės, arčiau vandens telkinių, pelkių, upelių esančios kelio vietos. Be to, pavojingos ir miškingos vietovės. Čia temperatūra paprastai būna vienu ar dviem laipsniais žemesnė, todėl ir plikledžio tikimybė čia didesnė. Specialistai sako, kad saugiausia važiuoti susigulėjusiu puriu sniegu. Vis dėlto toks sniegas kai kur gali slėpti gryną ledą, todėl reikėtų būti itin atsargiems.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?