Pirmasis „KIA Optima“ universalas pirkėjus pasieks po pusmečio

Prieš metus Ženevos automobilių parodos lankytojus žavėjusio „Kia SPORTSPACE“ koncepcinio modelio įkvėptas „Optima Sportswagon“ yra pirmasis „Kia“ populiariajam D segmentui priklausantis šeimyninis universalas, rašoma įmonės pranešime spaudai.
„KIA Optima Sportswagon“
„KIA Optima Sportswagon“ / KIA nuotr.
Temos: 2 KIA Optima KIA

„Sportswagon“ išsaugojo tokius pat matmenis, kaip ir sedanas (plotis – 1860 mm, ilgis – 4855 mm), tik vardan didesnės bagažinės „ūgtelėjo“ 5 mm (1470 mm).

Būsimieji „Optima Sportswagon“ pirkėjai Europoje galės rinktis iš 9 kėbulo spalvų, o siūlomi ratlankių dydžiai – nuo 16 iki 18 colių.

„Optima Sportswagon“ modelis aprūpintas naujausia „Kia“ audiovizualine navigacine (AVN) sistema, turinčia 7.0 arba 8.0 colių lietimui jautrų ekraną. „Kia“ AVN sistema palaiko Europos rinkoje itin populiarią DAB skaitmeninio radijo funkciją.

Naujasis „Optima Sportswagon“ taip pat bus vienas pirmųjų „Kia“ modelių, turinčių „Android Auto“ sistemą, kuri leidžia prijungti „Android“ operacinę sistemą turinčius telefonus (5.0 „Lollipop“ ir aukštesnio lygio) bei „Apple CarPlay“ sistemą, skirtas „iPhone 5“ ir naujesniems telefonams. Abi sistemos gali pasigirti valdymo balsu funkcija.

„Android Auto“ leidžia vairuotojui prisijungti prie savo mobilaus telefono ir pasiekti jame esančias programėles ir funkcijas, tokias kaip balsu valdomą „Google Maps“ navigacinę sistemą bei į balso komandas reaguojančią skambinimo ar trumpųjų žinučių rašymo funkciją. „Android Auto“ taip pat suteikia galimybę  vartotojams perkelti muziką iš „Google Play Music“ sistemos.

„Apple CarPlay“ sistemos privalumais „Sportswagon“ vairuotojai galės mėgautis nuo 2016 m. pabaigos. Ši sistema taip pat leis ilsėtis rankoms ir koncentruoti dėmesį į kelią, nes daugelį funkcijų bus galima valdyti balsu – ieškoti patogaus maršruto „Apple Maps“ žemėlapiuose, skambinti ar rašyti trumpąsias žinutes.

KIA nuotr./„KIA Optima Sportswagon“
KIA nuotr./„KIA Optima Sportswagon“

Kompanijos „TomTom“ palaikoma navigacinė sistema pateiks naujausius duomenis apie eismo sąlygas, greičio apribojimus bei orų prognozes. „Optima Sportswagon“ pirkėjams Europoje šios sistemos paslaugos bus nemokamos 7-erius metus nuo automobilio įsigijimo dienos.

Automobilio standartinės įrangos sąrašui priklauso pramoginė sistema, turinti lietimui jautrų ekraną bei 6 garsiakalbius. Reiklesni melomanai taip pat galės rinktis 590 vatų „Harman Kardon Premium Sound“ sistemą su 8 garsiakalbiais, išoriniu stiprintuvu, žemų dažnių garsiakalbiu bei „Clari-Fi MP3“ technologijomis.

„Optima Sportswagon“ savo šeimininkus džiugins nauja belaide mobiliųjų prietaisų įkrovimo sistema. 5W kroviklis leis pakrauti telefoną ar kitą įrenginį bet jokio laido tiesiog važiuojant automobiliu. 

Ši įkrovimo sistema pradeda veikti tik tada, kai pakrovimo vietoje padedamas su ja suderintas prietaisas. Ji taip pat įspėja vairuotoją, jeigu jis lipa iš automobilio palikęs mobilųjį prietaisą ant krovimo pado. Telefono baterijos įkrovimo lygį sistema pateikia prietaisų skydelyje. Kraunami prietaisai yra apsaugoti nuo perkaitimo.

Priklausomai nuo įrangos paketo, „Optima Sportswagon“ kūrėjai numatė du USB lizdus: vieną priekyje, kitą gale.

KIA nuotr./„KIA Optima Sportswagon“
KIA nuotr./„KIA Optima Sportswagon“

Priklausomai nuo rinkos, kurioje bus parduodamas modelis, gamintojai pasirūpino ilgu įrangos sąrašu. Viena iš jų – 360 laipsnių aplinką stebinti „Around View Monitor“ vaizdo sistema. Keturios kameros pateikia automobilio vaizdą iš viršaus ir padeda vairuotojui patogiau manevruoti statant automobilį. Pagalbinės įrangos sąraše galima rasti „Smart Parking Assist System“ (SPAS) sistemą, kuri automatiškai pastato automobilį į pasirinktą vietą. Į vairo judesius reaguojanti „Dynamic Bending Headlamps“ apšvietimo sistema taip pat yra numatyta. 

Naująjį „Optima Sportswagon“ galima pagrįstai vadinti praktiškiausiu kada nors sukurtu „Optima“ modeliu.

Būtent šeimyniniams automobiliams būdingas erdvumas ir 553 l talpos bagažinė leidžia šiam modeliui pretenduoti į praktiškiausių savo klasės automobilių gretas. Jis yra 48 l talpesnis už savo „brolį“ „Optima“ sedaną.

KIA nuotr./„KIA Optima Sportswagon“
KIA nuotr./„KIA Optima Sportswagon“

51 proc. „Optima Sportswagon“ kėbulo sudaro itin tvirtas ir smūgiams atsparus plienas (AHSS). Šią medžiagą inžinieriai naudojo statramsčiams, šoniniams slenksčiams, priekinėms ratų arkoms. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas automobilio stogo konstrukcijai.

Nuo smūgių ir rimtų sužeidimų eismo įvykių metu vairuotoją ir keleivius saugo vairuotojo kelių ir keleivio saugos oro pagalvės, dvi priekinės šoninės pagalvės ir dvi saugos oro užuolaidos. Visa ši pasyvaus saugumo įranga priklauso standartinės įrangos paketui.

Kūrėjai tikisi, kad „Kia Optima Sportswagon“ puikiai pasirodys „Euro NCAP“ saugumo bandymuose, ypač „Safety Assist“ (saugumo pagalbos sistemų) kategorijoje. Gerų rezultatų šiam modeliui turėtų padėti pasiekti naujausios aktyvaus saugumo technologijos, kurios stebi aplinką, vairuotoją bei kitus, galimą grėsmę keliančius veiksnius.

KIA nuotr./„KIA Optima Sportswagon“
KIA nuotr./„KIA Optima Sportswagon“

Priklausomai nuo rinkos, „Optima Sportswagon“ gali pasiūlyti platų papildomų aktyvaus saugumo technologijų sąrašą.

  • „Advanced Smart Cruise Control“ (SCC) sistema, kuri automatiškai reguliuoja „Optima“ greitį ir išlaiko saugų atstumą iki priešais važiuojančios transporto priemonės.
  • „Autonomous Emergency Braking“ (AEB) sistema, kurios ilgo nuotolio radarai užfiksuoja galimą susidūrimą su kita transporto priemone ar pėsčiuoju ir ima stabdyti automobilį.
  • „Lane Keeping Assist System“ (LKAS) sistema, stebinti, ar automobilis neišklysta iš eismo juostos ženklinimo ribų ir automatiškai nukreipia automobilį atgal į eismo juostą.
  • „High Beam Assist“ (HBA) sistema, kuri automatiškai reguliuoja žibintus, atsižvelgiant į eismo sąlygas.
  • „Speed Limit Information Function“ (SLIF). Šios sistemos davikliai stebi kelio ženklus ir prietaisų skydelyje juos atkartoja.
  • „Blind Spot Detection“ (BSD) sistema, kuri įspėja vairuotoją, kai sunkiai matomoje zonoje atsiranda kita transporto priemonė.
  • „Rear Cross Traffic Alert“ (RCTA) sistema, įspėjanti apie kitas transporto priemones, kai važiuojate atbuline eiga.

Trumpojo atstumo „City“ radaras padeda vairuotojams išvengti arba sušvelninti priekinio susidūrimo padarinius, važiuojant iki 50 km/h greičiu, o tolimojo atstumo „Urban“ radaras aptinka galimas grėsmes, kai automobilio greitis siekia 30-80 km/h. AEB sistemos pėsčiųjų identifikavimo funkcija yra aktyvi važiuojant iki 60 km/h greičiu.

KIA nuotr./„KIA Optima Sportswagon“
KIA nuotr./„KIA Optima Sportswagon“

Visiškai nepriklausomą pakabą naujajam „Optima Sportswagon“ padovanojo jo „brolis“ „Optima“ sedanas. Žinoma, amortizatoriai, spyruoklės ir reguliavimo parametrai buvo pritaikyti daugiau sveriančiam ir didesnes proporcijas turinčiam šeimyniniam automobiliui.

Naujasis „Optima Sportswagon“ turi naują elektroninę vairo stiprintuvo sistemą (R-MDPS). Europos rinkai skirtuose modeliuose su 1,7 l CRDi varikliu ir GT serijos modeliuose ji priklauso standartinės įrangos sąrašui.

Itin reiklūs savo automobiliui pirkėjai gali rinktis elektroninę pakabos sistemą su vidiniais vožtuvais (ECS). ECS atsižvelgiant į vairavimo režimą valdo kiekviename amortizatoriuje esančius vožtuvus. Ši sistema yra sujungta su G (perkrovų) sensoriais ir variklio valdymo kompiuteriu. Abiejuose priekiniuose ratuose sumontuota po vieną G sensorių. Naudodamasi šiais jutikliais, ECS sistema analizuoja vairo pasukimus, akseleratoriaus pedalo poziciją bei kelio sąlygas ir parenka pakabos kietumo lygį – kietesnį sportišką arba minkštesnį komfortišką. Nuo pat prekybos pradžios modeliai su 2,0 l T-GDI varikliu ir GT serijos modeliai turės šią sistemą standartinės įrangos sąraše. Ji taip pat galės būti derinama su modeliais, turinčiais 1,7 l CRDi dyzelinį variklį.

Europoje parduodamo priekiniais ratais varomo „Optima Sportswagon“ modelio šeimininkai galės rinktis „Euro 6“ standartus atitinkančius benzininius ir dyzelinius variklius. Įprastas „Optima Sportswagon“ gali būti komplektuojamas su 1,7 l CRDi dyzeliniu arba 2,0 l CVVL benzininiu varikliu, o GT versija džiugins naujuoju „Kia“ 2,0 l benzininiu varikliu su turbokompresoriumi ir tiesioginio degalų įpurškimo sistema.

KIA nuotr./„KIA Optima Sportswagon“
KIA nuotr./„KIA Optima Sportswagon“

Patobulintas ir atnaujintas „Optima“ sedanuose montuojamas ir beveik nepakitęs į „Sportswagon“ perkeltas 1,7 l CRDi dyzelinis variklis greičiausiai taps populiariausiu Europos pirkėjų pasirinkimu. Šis variklis dabar gali didžiuotis dar didesne galia ir sukimo momentu bei mažesniu emisijų lygiu. 139 AG/340 Nm 1,7 l dyzelinis variklis yra ne tik ekologiškesnis, bet ir taupesnis.

1,7 l CRDi variklis derinamas su šešių pavarų mechanine arba naujausia „Kia“ septynių pavarų dvigubos sankabos transmisija.

Naujojo „Optima Sportswagon“ gerbėjai taip pat galės rinktis 2,0 l CVVL benzininį variklį, pasižymintį kintama vožtuvų pakėlimo technologija, kuri lemia 160 AG galią ir puikią akseleratoriaus reakciją. Šis variklis galės būti derinamas su 6 pavarų mechanine arba automatine transmisija. GT linijos versijai numatytas naujasis „Kia“ 2,0 l T-GDI benzininis variklis bei šešių pavarų automatinė transmisija.

Prekybos salonus Europoje naujasis „Optima Sportswagon“ pasieks ketvirtąjį šių metų ketvirtį. Jis turės 7-erių metų 150 000 km garantiją. Europos rinkai skirtas modelis bus gaminamas „Kia“ „Hwasung“ gamykloje Korėjoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis