Pirmasis vokiškas autobusas-amfibija – geriau net už „Londono antį“?

Viena iš garsiausių Londono turistams skirtų pramogų – pasivažinėjimas/pasiplaukiojimas „Londono antimi“. Tai – perdaryta Antrojo Pasaulinio karo laikus menanti DUKW amfibija, kuria turistai vežiojami po miestą, o vėliau plukdomi Temze. Tokia turistinė transporto priemonė iš tikrųjų atrodo žavingai, tačiau labai senamadiškai. Todėl Vokietijoje, Hamburge, sukurtas daug modernesnis plaukiantis autobusas.
„Hafencity Riverbus“ autobusas-amfibija
„Hafencity Riverbus“ autobusas-amfibija / „Hafencity Riverbus“ nuotr.

Gatvėse tai tik įprastas autobusas, iš esmės niekuo nesiskiriantis nuo daugelio kitų tokių MAN markės mašinų. Tiesą sakant, viduje sumontuoti ir „Stop“ mygtukai, nors autobusas įprastose stotelėse nestos ir netaps viešojo transporto dalimi. Šie mygtukai kaip ir dar begalė kitų techninių sprendimų buvo įdiegti siekiant atsikratyti biurokratinių problemų. Kurių, beje, buvo ne viena, nes ši transporto priemonė – pirmasis plaukiantis autobusas Vokietijoje. Šios šalies įstatymuose amfibinės transporto priemonės neminimos visiškai.

„Hafencity Riverbus“ nuotr./„Hafencity Riverbus“ autobusas-amfibija
„Hafencity Riverbus“ nuotr./„Hafencity Riverbus“ autobusas-amfibija

Ledams pralaužti prireikė ketverių metų – būtent tiek laiko užtruko dokumentacijos tvarkymas ir autobusas paruošimas naudojimui. Didelį įspūdį daro ir tai, kad ši nekasdienė transporto priemonė Hamburge buvo vieno asmens sumanymas ir tik dėl jo entuziazmo šiandien galite vienu autobusu pasivažinėti miesto gatvėmis ir paplaukioti Elbės upe.

VIDEO: Floating bus | the new Hafencity Riverbus

Fredas Frankenas, „Hafencity Riverbus“ (Hafencity – buvęs pramoninis Hamburgo rajonas, šiais laikais tituluojamas didžiausiu Europoje modernios ir darnios miesto plėtros pavyzdžiu) savininkas ir sumanytojas, teigia, kad šią mintį brandino net aštuoniolika metų. Kai galiausiai ryžosi idėją įgyvendinti ir susitvarkė su biurokratiniais sunkumais, pagaminti autobusą nebuvo sunku.

Vairuotojas, žinoma, turi turėti ir autobuso vairuotojo pažymėjimą ir kapitono licenciją tokio dydžio laivui.

„Hafencity Riverbus“ turi MAN sunkvežimio bazę bei vienos Vengrijos kompanijos pagamintą sandarų kėbulą. Viduje telpa 36 keleiviai ir trys įgulos nariai. Vandenyje autobusą varo du gale sumontuoti sraigtai, o plaukimo kryptis koreguojama šalia vairo įrengtomis svirtimis. Vairuotojas, žinoma, turi turėti ir autobuso vairuotojo pažymėjimą ir kapitono licenciją tokio dydžio laivui. Tai – vienas iš didžiausių iššūkių, nes žmonių, galinčių valdyti šią mašiną, yra labai mažai.

„Hafencity Riverbus“ pristatymas video siužete:

VIDEO: Floating bus | the new Hafencity Riverbus

Pasiplaukiojimas upe užtrunka kiek daugiau nei pusvalandį, likęs pažintinio turo laikas praleidžiamas sausumoje. Kaip ir tikėjosi plaukiančio autobuso kūrėjai, ši pramoga yra neįtikėtinai populiari – per pirmus du mėnesius autobusas sulaukė net 6000 keleivių. Teigiama, kad ir kiti Vokietijos miestai domisi amfibijos technologijomis ir galimybėmis įtraukti tokią transporto priemonę į savo turizmo sektorių.

Kol kas apie panašius planus Lietuvoje negirdėti. Todėl jei artimiausiu metu planuojate aplankyti Hamburgą, patariame šią pramogą išbandyti. Bilietas suaugusiems kainuoja 28,50 eurų, tačiau įspūdžiai turėtų būti nepamirštami.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų