Pirmoji „Honda NSX“. Nuo ko viskas prasidėjo

Pirmą kartą „Honda NSX“ buvo galima pamatyti 1989 metais kovo mėnesį Čikagos automobilių parodoje.
Honda NSX
Honda NSX

„Honda NSX“ autosalonuose atsirado praėjus 2 metams nuo pristatymo parodoje, tai yra 1991 metais. „Honda NSX“ buvo  laukiamas labai entuziastingai, nes tais laikais Formulės 1 bolidai su „Honda“ varikliu buvo tarp lyderių.

Pirmieji sportiniai „Honda“ modeliai buvo „S600“ ir „S800“. Šiuos modelius galima būtų įvardyti kaip „Honda S2000“ pirmtakus, kurie buvo sukurti dar 1960 metais.

„S600“ ir „S800“ modeliai tikrai buvo sportiški. Vairuoti juos – nuostabu. Tai buvo maži automobiliai, kurie turėjo dinamiškus variklius ir lengvą kėbulą.

Dar vienas gerai žinomas sportiškas „Honda“ gaminys – kultinis tarp mūsų jaunimo „CRX“. Jis nuo pat 1990 metų pradžios išgarsėjo, kaip kompaktinis automobilis, pagal kainą prieinamas kiekvienam. Angliškai jį vadino tiesiog „Pocket rocket“ (kišeninė raketa). Tačiau visi šie modeliai buvo pernelyg pigūs, kad taptų kompanijos vizitine kortele. „Honda“ neturėjo automobilio, kuris konkuruotų su „Ferrari“, „Lamborghini“, „Nissan Skyline“ ar „Porsche“.

Superautomobilio „Honda NSX“ gamyba prasidėjo specialiai tam pastatytoje naujoje gamykloje Japonijoje. Ten dirbo 200 darbuotojų. Per dieną jie surinkdavo apie 25 automobilius. Bet kas dirbti prie NSX negalėjo. Darbuotojui privalu buvo turėti bent 10 metų patirtį „Honda“ gamyklose.

Kuriant automobilio variklį, kėbulą ir važiuoklę buvo pasinaudota patirtimi iš Formulės 1 lenktynių. Variklyje panaudota žymioji „V-TEC“ vožtuvų sistema. Variklyje naudojami 2 skirstymo velenėliai. Dėl šių dviejų techninių sprendimų ant visų „NSX“ variklių puikavosi užrašas „DOHC V-TEC“.

Variklio blokas ir pačių cilindrų galvutės buvo pagamintos iš aliuminio. Švaistikliams panaudotas titanas. Variklio darbinis tūris 3,0 litro V6, be jokios turbinos ir kompresoriaus išvystantis 270 AG.  Su šiuo varikliu buvo komplektuojama 5-ių pavarų mechaninė arba 4-ių pavarų elektronikos valdoma automatinė pavarų dėžė.

Dinaminės savybės pakerėjo visus to meto sportinių automobilių gerbėjus. Nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėdavo per 6,2 sekundės. Maksimalus greitis – 270 km/h.

Automobilio kėbulas buvo labai aptakus. Kėbulas suprojektuotas taip, kad šoninis vėjas turėtų kuo mažiau įtakos važiavimui. Aliuminis kėbulas leido sumažinti svorį.

Tačiau to japonams nepakako. Jie taip pat gamino ir važiuoklės dalis iš lengvų metalo lydinių. Įmontavus variklį prieš galinę ašį, o benzino baką iškart už sėdynių, pavyko išgauti beveik tobulą svorio balansą. 42 procentai svorio teko priekinei, 58 procentai – galinei ašiai.

Metams bėgant, automobilis turėjo tobulėti. 1992 metais buvo išleista ekstremali „NSX-R“ versija. Jos variklis išvystė 410 AG.

1997 metais galima buvo įsigyti „NSX“ su „Targa“ tipo kėbulu.

1997 metais automobilis įgijo 3,2 litro 294 AG variklį. Su šiuo varikliu 100km/h pasiekdavo per mažiau nei 6 sekundes. Maksimalus greitis – apie 270 km/h. Automobilis svėrė apie 1370 kg. Jo aukštis – vos 1,18 metro.

VIDEO: 1991 Acura / Honda NSX introduction

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų