Dėl COVID-19 plitimo techninių apžiūrų stotyse atsirado naujovė – „antivirusinės“ stotelės

Lietuvos automobilių techninės apžiūros įmonės susitvarkė su pirmąja COVID-19 viruso banga: įgyvendinus visas Ekstremalių situacijų operacijų centro teikiamas rekomendacijas, nesusirgo nei vienas iš daugiau nei 400 kontrolierių. Tačiau, pastaruoju metu visoje šalyje itin sparčiai augant fiksuojamų užsikrėtimų skaičiui, tenka imtis papildomų priemonių.
„Antivirusinė“ stotelė įmonėje „Tuvlita“
„Antivirusinė“ stotelė įmonėje „Tuvlita“ / Transeksta nuotr.

Spalio 20-ąją nutarus visas savivaldybes pagal epidemiologinius rodiklius skirstyti į tris zonas, skirtingose pozicijose atsidūrė ir buvo priverstos šiek tiek koreguoti įprastą darbą visos dešimt techninės apžiūros įmonių, rašoma pranešime.

Jei „žaliuose“ – mažos koronaviruso regionuose rizikos – esančiose zonose TA stotys dirba įprastu režimu, tai „geltonose“ ir „raudonose“ tenka imtis griežtesnio automobilininkų srautų reguliavimo.

Ilgiau vėdins ir dezinfekuos

Miestuose ir rajonuose, kur sergamumo rodiklis 100 tūkst. gyventojų siekia 25-50 atvejų, TA įmonių vadovai nutarė peržiūrėti registracijų techninei apžiūrai grafiką ir šiek tiek pailginti vienos transporto priemonės patikrai skiriamą laiką tam, kad jas būtų galima išvėdinti ir dezinfekuoti dažniausiai liečiamus paviršius.

Dirbs dviem pamainomis, vengs „gyvų“ eilių

Siekiant sumažinti momentinius klientų srautus kai kuriose TA stotyse prailgintas darbo laikas, o kontrolieriai pradėjo dirbti dviem pamainom, kurioms priskirti žmonės tarpusavyje nesusitinka. Dėl šios priežasties rekomenduojama atkreipti dėmesį į konkrečios TA stoties, kurioje planuojate apsilankyti, darbo valandas, o transporto priemones patikrai užregistruoti iš anksto telefonu arba internetu.

Taip padarius atvykus į TA stotį nereikia lūkuriuoti „gyvose“ eilėse. Išankstinės registracijos sistema veikia 54 iš 69 TA stočių visoje Lietuvoje, o kiekvieną dieną siūloma rinktis iš 2400 patikros laikų, kurie patogiausi pačiam transporto priemonės savininkui.

Užsirašyti į TA internetu galima techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ tinklalapyje www.vta.lt, taip pat ir atskirų TA įmonių interneto svetainėse. Norint iš anksto užsirašyti į TA, atitinkamuose laukeliuose reikia įrašyti automobilio valstybinį numerį, registracijos liudijimo numerį ir kontaktinius duomenis (el.paštą ar mob. tel. numerį) bei pasirinkti TA stotį ir laiką.

Pateikus šiuos duomenis, užsakovą SMS žinute ar el.paštu pasiekia aktyvavimo kodas. Šį kodą įvedus į rezervacijos sistemą patvirtinamas pasirinktas apžiūros laikas. Likus parai iki numatytos apžiūros, nurodytu kontaktu išsiunčiamas priminimas apie pasirinktą apžiūros vietą ir laiką.

Kontrolierių apsaugos priemonės

Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad net oficialiai pasibaigus pirmosios koronaviruso bangos metu galiojusioms karantino taisyklėms, techninės apžiūros įmonėse griežtai laikomasi rekomendacijų dėl elgsenos pandemijos metu. Visi kontrolieriai naudoja respiratorius arba apsaugines kaukes ir pirštines, prieš patikrą dezinfekciniu skysčius plauna rankas, o kontaktai su automobilių savininkais/valdytojais yra apriboti iki minimumo. Asmens apsaugos priemones TA stotyse privalo dėvėti ir transporto priemonių valdytojai.

„Antivirusinės“ stotelės

Transporto priemonių patikra bus atliekama nedalyvaujant vairuotojams. Atvykusieji į TA stotį keletui minučių paliks automobilį vėdintis, po to perduos raktelius ir reikiamus dokumentus kontrolieriui, o patys rezultatų palauks prie išvažiavimo iš apžiūros pastato vartų ar tam skirtose zonose.

Kai kurių TA stočių teritorijose įrengti laukimo paviljonai (juokais vadinami „stotelėmis“), teikiantys užuovėją ir apsaugą nuo lietaus. Transporto priemonės valdytojo dalyvavimas apžiūroje galimas tik išskirtiniais atvejais, jei pats kontrolierius dėl atitinkamų būtinų priežasčių taip nurodo valdytojui.

Prašoma vengti rizikos ir jaučiančių peršalimo simptomus nevažiuoti

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ vadovai primygtinai prašo visų, kurie jaučia bet kokius peršalimo ligų simptomus, karščiuoja, kosėja ar tiesiog prastai jaučiasi, atidėti automobilio patikrą arba patikėti ją asmenims – serviso įmonių darbuotojams, kurių sveikatos būklė nekelia jokių abejonių.

Vienkartiniai skaitmeniniai leidimai

Jei jūsų automobilio TA galiojimas pasibaigė, prieš keliaujant į patikrą reikėtų pasirūpinti vienkartiniu skaitmeniniu leidimu. Jis užsakomas prisijungus prie „Transeksta“ interneto el. paslaugų svetainės, nurodžius transporto priemonės valstybinį numerį, registracijos liudijimo numerį, leidimo galiojimo datą, techninės apžiūros įmonę ir stotį, į kurią turi būti pristatyta transporto priemonė.

Tuomet tereikia suformuotą leidimą atsispausdinti. Leidimas galioja vienai transporto priemonei ir tik Lietuvos Respublikoje. Vienos dienos leidimas išduodamas tik Lietuvos Respublikoje registruotai transporto priemonei. Užsisakydamas leidimą transporto priemonės savininkas arba valdytojas įsipareigojimą saugiai nuvykti į techninės apžiūros įmonę privalo patvirtinti savo parašu, nurodydamas vardą, pavardę. Naudojantis šia galimybe privalu užtikrinti, kad transporto priemonė nesukeltų pavojaus eismo saugumui, žmonių sveikatai, aplinkai.

„Akivaizdu, kad visos šalies įmonės susiduria su neeiliniais iššūkiais ir deda maksimalias pastangas tam, kad koronavirusas neplistų. Techninės apžiūros įmonių atveju transporto priemonių patikra atskirais atvejais gali šiek tiek sulėtėti, todėl visų planuojančių vizitus į TA stotis labai prašome supratingumo ir kantrybės. Tik saugodamiesi patys ir saugodami vieni kitus galėsim išvengti naujų užsikrėtimo COVID-19 atvejų“, – teigia asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis