Naujas „Cadillac SRX“ beveik niekuo nesiskiria nuo kitos panašios iš salono išriedėjusios mašinos, bet taip nėra – jis važiuoja pats. Tai reiškia, kad koncerno „General Motors“ ir „Carnegie Mellon“ technikos universiteto kūrinyje yra sumontuota supermoderni kompiuterinė įranga ir viskas padaryta taip, kad lazerių ir radarų beveik nematyti iš išorės.
„Ji puikiai atpažįsta mašinas, seka jų veiksmus, žino, kaip greitai jos važiuoja, kaip toli yra ir turi tam tikrą intelektą, kuris leidžia priimti sprendimus. Pavyzdžiui, persirikiuoti į kitą eilę ar palaukti, kol kita mašina pravažiuos“, – kalbėjo GM projektų vadovas Jarrodas Snideris.
Kol kas tokia mašina būtų labai brangus malonumas, bet automobilių gamintojai ir didžiosios technologijų kompanijos mano, kad jau apie 2020-uosius tokie automobiliai bus pasiūlyti prabangių mašinų mėgėjams. Toliau, pingant kompiuterinei įrangai, apie 2030-uoius, jau apie 40 proc. automobilių turės tokią galimybę – važiuoti be vairuotojo ir tokia įranga kainuos tik apie 5–7 tūkst. dolerių.
Aišku, dar reikės sukurti naujus autonominių automobilių įstatymus ir apibrėžti atsakomybę, bet tikslas yra gana aiškus. Dabar, vien Jungtinėse Valstijose, kasmet įvyksta 6 mln. avarijų, žūsta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių. Daugumą avarijų – daugiau kaip 90 proc. – sukelia būtent vairuotojų bei kitų eismo dalyvių klaidos.
Atnaujinta: „General Motors“ kartu su „Carnegie Mellon“ technikos universitetu siūlo pažiūrėti, kaip autonominis automobilis be vairuotojo pastangų įveikia daugiau nei 50 kilometrų.