Policija skirs padidintą dėmesį dviračių vairuotojų kontrolei: taisyklės, kurių būtina laikytis

Pastaruoju metu keliuose padaugėjo sužeistų dviratininkų. Daugelio šių eismo įvykių priežastis yra Kelių eismo taisyklių nesilaikymas. Tą parodo ir paskutinis įvykis Tauragės rajone, rašoma Tauragės aps. VPK pranešime spaudai.
Dviratininkas
Dviratininkas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

2020 m. rugpjūčio 3 d. apie 18.55 val. Tauragės rajone, Lomių kaime, automobilis „Mazda“ vairuojamas blaivaus vyro, gim. 1966 m., kliudė dviračiais važiuojančias mergaites (gim. 2004 m. ir 2009 m.). Mergaitės dėl patirtų sužalojimų pristatytos į gydymo įstaigą.

Policija dar kartą primena, kad dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai ir privalo laikytis Kelių eismo taisyklių:

– važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų, o turintiems mokymo įstaigos išduotą pažymėjimą – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims;

– prižiūrint suaugusiajam važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas;

– dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų;

– dviratininkas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonas šviesos žibintas;

– dviračio vairuotojai (keleiviai) iki 18 metų, važiuodami (vežami) keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmus;

– važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra, – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu;

– važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/val), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus;

– dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams;

– dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka;

– dviračio vairuotojams draudžiama nenulipus nuo dviračio kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis.

Pažymima, kad policija skirs padidintą dėmesį dviračių vairuotojų kontrolei.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų