Faktas, kad daugumai vairuotojų ši fantastikos veiksmo filmus primenanti įranga praslydo pro akis neturėtų labai stebinti. Vilniuje buvo naudojami vos du tokie „Unipar“ greičio matuokliai. Visgi kuomet buvo užfiksuoti pirmieji veikimo sutrikimai, matuoklių buvo greitai atsisakyta.
Geras tikslumas, bet prasta atmintis
Kaip 15min.lt pasakojo Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato kelių policijos valdybos kelių patrulių rinktinės kuopos vadas Audrius Šeškevičius, prietaisai buvo gana tikslūs, tačiau vidinės atminties sutrikimai pradėjo kelti rimtų problemų.
„Pateikdavo ir tokius parodymus, kad greičio matavimas buvo darytas 1943 m. Buvo ir atvejų kai prietaisas pats „netyčia“ atlikdavo savarankiškus matavimus – tu nieko nedarai, o jis keletą lazerio šūvių iššauna į tuštumą. Pas mus sistemoje tuomet registruodavo tris matavimus, o kadangi tikrinamas kiekvienas iš jų, pareigūnų buvo klausiama, ką jie matavo, koks tai buvo automobilis ir kodėl jie jo nestabdė“, – pasakojo pašnekovas.
Vėliau peržiūrint matuoklio atmintį būdavo randami „virtualūs“ greičio viršijimo atvejai, kai automobiliai nebuvo stabdomi. Anot A.Šeškevičiaus, dėl tokiais atvejais kylančių nemalonumų prietaisų galiausiai buvo nuspręsta atsisakyti. Šiuo metu Vilniaus policijos naudojami žiūronai – optiniai, be jokios papildomos įrangos.
Konstrukcija nesudėtinga
„Žiūrime, ar vairuotojai užsisegę saugos diržus, ar turi techninės apžiūros lipdukus, ar nekalba mobiliaisiais telefonais. Taip policijos pareigūnas gali pasiruošti iš anksto stabdyti pažeidėją, jam nereikia pulti po ratais“, – apie darbo specifiką kalbėjo patrulių kuopos vadas.
Jo teigimu, žiūronų pavidalo greičio matuokliai savo konstrukcija nebuvo kažkuo išskirtiniai. Kaip ir kitų šios srities prietaisų, jų veikimas pagrįstas Doplerio efektu, tik vietoje radijo bangų siunčiamas lazerio spindulys.
„Panašiai veikia tie prietaisai, kurie sumontuoti patruliniuose automobiliuose. Tokių pareigūnai rankose nenešioja, jie pernelyg dideli. Jie montuojami ant priekinės palangės ir matuoja greitį važiuojant, stovint, prasilenkiant ir t.t.“, – komentavo A.Šeškevičius.
Naujus greičio matavimo prietaisus Vilniaus apskrities vyriausiasis policijos komisariatas turėtų gauti rudenį. Kol kas nėra jokios informacijos apie tai, kokie jie bus. A.Šeškevičius užsiminė, kad dabar komisariatas turi du matuoklius, o rudeniop turėtų gauti 10 ar 15.
Lietuvos kelių policijos tarnybos patrulių kuopos vado Arturo Beliano teigimu, į žiūronus panašių greičio matavimo prietaisų šiuo metu neturi joks šalies kelių policijos padalinys.