Policininkų patarimas pradedantiems motociklininkams: nevažinėkite su džinsais ir lakuotais batais

Kai atšilus orams į gatves išvažiavę pirmieji motociklininkai pakliūva į avarijas, prasideda sezoninės diskusijos apie tai, kad jie nepaiso greičio apribojimų, o automobilių vairuotojai gauna pylos už tai, kad pamiršta apsižvalgyti aplinkui arba žiūrėdami į veidrodėlius nieko nemato. Ir taip kasmet.
Lietuvos kelių policijos tarnybos patruliai Alius Rėkus ir Nelas Jasaitis
Lietuvos kelių policijos tarnybos patruliai Alius Riekus ir Nelas Jasaitis / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Motociklų, mopedų, keturračių motociklų vairuotojus kontroliuoja, jų daromus Kelių eismo taisyklių pažeidimus fiksuoja ir galingą dviratę techniką vairuojantys policijos pareigūnai. Nuotraukose įamžinti Lietuvos kelių policijos tarnybos antrojo būrio vyresniųjų patrulių Aliaus Rėkaus ir Nelo Jasaičio nauji „Yamaha FJR1300“ – puikiai pažįstami visiems sostinės baikeriams.

Dėmesį skiria motociklininkams

Motociklais patruliuojantys policijos pareigūnai
Motociklais patruliuojantys policijos pareigūnai

Kaip 15min.lt pasakojo motorizuoti policijos pareigūnai, jų patruliavimo laikotarpis beveik sutampa su baikerių sezono atidarymo ir uždarymo datomis. Anot jų, kasdienis patruliavimas savo specifika iš esmės nesiskiria nuo automobilių ekipažų veiklos – stabdomi vairuotojai, tikrinami dokumentai, prašoma vairuotojo pažymėjimo.

Kaip pasakojo N.Jasaitis, motociklais patruliuojantys policijos pareigūnai eismo dalyvių jau nestebina. Anot jo, ažiotažas buvo juntamas tik trumpą laiką, kai pirmą kartą pasirodė nauji motociklai. Dabar Vilniaus gatvėse juos galima matyti kiekvieną dieną, todėl dauguma vairuotojų prie motorizuotų patrulių yra pripratę.

„Tarp motociklininkų greitai pasklinda kalbos, kad jau patruliuoja policijos motociklai“, – pasakojo A.Rėkus.

Klausiamas apie tai, ar baikeriai nesidalija tarpusavyje informacija apie tai, kur tam tikru metu yra patruliuojantys pareigūnai, pašnekovas užtikrino, kad to daryti tiesiog nėra prasmės, mat jie apima visą miestą.

Be vairuotojo pažymėjimo  

Kompaktiaka radijo stotelė
Kompaktiška radijo stotelė

Kaip vieną iš pagrindinių priežasčių, dėl kurių kiekvieno sezono pradžioje užverda diskusijos apie motociklininkų saugumą ir jų nesutarimus su automobilių vairuotojais, A.Rėkus įvardijo nepatyrusių dviračių transporto priemonių vairuotojų pasirodymą gatvėse. Anot patrulių, labai daug yra ir tokių, kurie visų pirma įsigyja motociklą, o tik paskui – vairuotojo pažymėjimą.

„Nėra ko tikėtis, kad nusipirkęs motociklą žmogus laikys jį garaže ir tik vėliau eis į kursus. Aišku, norisi išvažiuoti. Taip ir prisidaro bėdų. Patirties stoka daro savo“, – komentavo N.Jasaitis.

Kaip greitai naujas vairuotojas įvaldo motociklą, anot patrulių, priklauso ir nuo individualių charakterio savybių. „Mūsų teisės aktuose nurodytas dvejų metų stažas, kurio reikia tam, kad galėtum persėsti ant galingesnio motociklo. Kai kuriems tų dvejų metų užtenka, kitiems ir dešimties metų per mažai“, – atvirai dėstė N.Jasaitis. 

Vairuotojai tampa tolerantiškesni

Pareigūnas Nelas pasakojo motociklu važinėjantis ne tik patruliuodamas, bet ir laisvalaikiu. Anot jo, automobilių ir dviračių transporto priemonių vairuotojai tampa tolerantiškesni vieni kitiems. Net ir pravažiavimas tarp eismo spūstyje stovinčių automobilių jau nėra tokia didelė problema kaip kadaise.

Lietuvos kelių policijos tarnybos patruliai Alius Riekus ir Nelas Jasaitis
Lietuvos kelių policijos tarnybos patruliai Alius Riekus ir Nelas Jasaitis

„Kvaila būtų svilinant 30 laipsnių karščiui stovėti spūstyje paskui visą automobilių srautą. Juk gali nekeldamas niekam grėsmės pravažiuoti. Dauguma automobilių kiek gali dar ir pasitraukia tam, kad tu pravažiuotum“, – tikino vyresnysis patrulis N.Jasaitis.

Pareigūnų teigimu, incidentų, kai automobilio vairuotojas specialiai užkirsdavo kelią motociklininkui tiesiai prieš nosį, dabar nepasitaiko. Antra vertus, nuo incidentų policijos patrulių neapsaugo ir skiriamosios spalvos ar švyturėliai. Nelas pasakojo paskutinę avariją patyręs praėjusiais metais. Tada važiuojantį motociklu jį partrenkė nedėmesingas vairuotojas. Anot jo, incidento kaltininkas buvo labai nustebęs.

„Iš kur atsiradot? Gal iš dangaus nukritot? – klausė jis tuomet manęs. – Na, ne – keliu važiavom.“

Policijos patrulių Yamaha FJR1300
Policijos patrulių „Yamaha FJR1300“

Kadangi greitis buvo nedidelis, niekas incidento metu nenukentėjo. Anot N.Jasaičio, tas įvykis tapo gera pamoka automobilio vairuotojui – dabar į veidrodėlius jis žiūri dažniau. Eismo dalyviams, kurie tai pamiršta padaryti ir visgi užkerta kelią, patruliai išsako pastabas.

Rekomenduoja specialią aprangą

Policijos patruliai akcentavo šalmų ir specialios aprangos svarbą. Anot jų, net kai lauke karšta, verta vilktis odinį kostiumą su apsaugomis. „Vienintelis patarimas – nevažinėkite su džinsais ir „lakierkom“. Pasakymas, kad važiuoju iki „vokiečiovkės“ išgerti kavos, todėl rengsiuosi tik džinsus – netinkamas. Vilkitės kombinezoną“, – patarė pareigūnas Nelas.

Lietuvos kelių policijos tarnybos patruliai Alius Riekus ir Nelas Jasaitis
Lietuvos kelių policijos tarnybos patruliai Alius Riekus ir Nelas Jasaitis

N.Jasaitis, kuriam motociklai yra hobis, pasakojo esąs labai patenkintas galėdamas dirbti tokį darbą. Anot jo, sunku būtų rasti kitą tokį širdžiai priimtiną užsiėmimą, už kurį dar ir mokėtų. Pareigūnai pasakojo, kad pavojingų situacijų darbe pasitaiko, tačiau visos jos, jei tik baigiasi laimingai, suteikia naujos patirties.

Neigiamas išankstinis nusistatymas

Kalbėdami apie motociklininkų ir automobilių vairuotojų santykių subtilybes kitose šalyse, patruliai pažymėjo, kad tolerancijos lygis priklauso nuo dviratėms transporto priemonėms tinkamo sezono trukmės.

„Kuo sezonas ilgesnis, tuo tolerancija tarp motociklininkų ir automobilių vairuotojų toje šalyje yra didesnė. Pas mus tas sezonas nėra ilgas, todėl žmonės ne taip lengvai pripranta. Nors dauguma jų vis vien žino, kad atšilus orui reikia atidžiaus žiūrėti į veidrodėlius“, – komentavo N.Jasaitis.

Policijos patrulių Yamaha FJR1300
Policijos patrulių „Yamaha FJR1300“

Patrulių teigimu, nušviesdami eismo įvykius, žiniasklaidos atstovai neišsiaiškina visko iki galo. Taip pat jie stebėjosi visuomenėje vyraujančia nuomone, kad jei įvyko avarija, kurioje susidūrė automobilis ir motociklas, tai pastarojo vairuotojas neabejotinai važiavo greičiau nei 100 km/h.

Linkėdami visiems motociklininkams važiuoti saugiai patruliai dar kartą priminė, kad bendro naudojimo kelias nėra lenktynių trasa.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų