Populiariausios modifikacijos: ką lietuviai keičia savo kasdieniuose visureigiuose?

Didesnio pravažumo automobilių pardavimai visame pasaulyje auga kaip ant mielių, ne išimtis ir Lietuva. Mažuosius hečbekus žmonės mielai keičia į krosoverius, o didelius sedanus – į ne ką mažesnius visureigius. Auga ir pikapų populiarumas – jie vis dažniau tampa laisvalaikio praleidimo įrankiais, rašoma pranešime.
#iGo2Dakar „Nissan Navara“
#iGo2Dakar „Nissan Navara“

Standartiniai pikapai bei keturiais ratais varomi visureigiai užtikrina didelį pravažumą, tačiau kai kuriems žmonėms to nepakanka – jie griebiasi modifikacijų. Jeigu kasdieniams lengviesiems automobiliams entuziastai montuoja nestandartinius ratlankius, slenksčius bei kitas apdailos detales, didesnio pravažumo modelių tobulinimo mados yra kitokios.

Svarbiausia išsiaiškinti poreikius

Svarbiausias dalykas, kaip ir daugelyje kitų sričių, čia yra poreikių išsiaiškinimas. Tobulinant viską iš eilės, visureigio kaina greitai išaugs dvigubai, todėl svarbu atsirinkti tai, kas svarbiausia.

„Kasdieniniams krosoveriams klientai dažniausiai pageidauja išvaizdos pokyčių. Kartais, jei tenka dažniau nuklysti nuo kelio, montuojame metalinę dugno apsaugą. Kalbant apie pikapus, visada deriname išvaizdą su praktiškumu – klientai labai skirtingi ir vieno trafareto neturime. Kiekvieną kartą reikia atsižvelgti į individualius poreikius“, – teigia visureigių modifikacijomis užsiimančios įmonės „Hardman 4x4 Accessories“ atstovas Tomas Sakalauskas.

Pavyzdžiui, medžiotojams reikalingas automobilio atributas – gale sumontuota vadinamoji „gervė“. Pasivažinėjimų bekele mėgėjai „gervę“ montuoja priekyje ir didelį dėmesį skiria dugno apsaugoms. Kartais siekiama turėti didesnę prošvaisą, todėl dėl šios priežasties montuojami kiti amortizatoriai bei spyruoklės.

Norintys tik patobulinti visureigio išvaizdą, priekyje montuoja lankus, kapoto deflektorius, specialius buferius bei platesnes ratų arkas, ratlankius.

Neatsiejamas abiejų modifikavimo krypčių atributas – padangos. Prastuose keliuose specialios „All Terrain“ tipo padangos padidina pravažumą, o visureigis atrodo daug agresyvesnis. Tiesa, tokios padangos yra mažiau komfortiškos važiuojant didesniu greičiu, taip pat padidėja degalų sąnaudos.

#iGo2Dakar „Nissan Navara“
#iGo2Dakar „Nissan Navara“

Įvairūs klientai

Dažniausi „Hardman“ klientai yra medžiotojai bei ūkininkai, tačiau kartais dirbtuves aplanko ir kitų sričių specialistai – pavyzdžiui, visureigių varžybų „4x4 Perimetras“ dalyviai.

„Pas mus užsuka vis daugiau žmonių, tad ir modifikacijų įvairovė didėja. Ne visi yra ūkininkai ar miškininkai: kai kurie žmonės tiesiog mėgsta aktyvų gyvenimo būdą – važinėja keturračiais, plaukioja vandens motociklais, turi sodybas atokiose vietose. Kai kurie dalyvauja mėgėjiškose visureigių varžybose ar net Dakaro ralyje – tokiems klientams standartinio visureigio pravažumo jau neužtenka“, – pasakoja T.Sakalauskas.

SUV modelių mėgėjams skirtų varžybų skaičius pastaraisiais metais gerokai išaugo. Vien Lietuvos bekelės lenktynių čempionato „4x4 Perimetras“ etapų šiemet jau keturi, jame organizuojama ir „Tourism“ įskaita – čia varžosi mėgėjai su minimaliai modifikuotais visureigiais.
Šiais metais jau įvyko du „4x4 Perimetro“ etapai, o trečiasis vyks Pasvalio rajone rugsėjo 14–15 dienomis.

Populiariausi – pikapai

Kokio tipo modeliai tobulinami dažniausiai? Kalbant tiek apie išvaizdą, tiek apie pravažumą, atsakymas yra vienas – pikapai.

„Juos modifikuoti ne tik lengviausia – jie geriausiai pritaikomi įvairiam laisvalaikio praleidimo būdui“, – teigia visureigių modifikavimo dirbtuvių atstovas T.Sakalauskas.

#iGo2Dakar „Nissan Navara“
#iGo2Dakar „Nissan Navara“

Pikapai jau nebėra automobiliai, skirti tik itin prastiems keliams – naujausiuose modeliuose yra aukšto lygio komforto įranga: aplinkinio vaizdo kameros, navigacinės sistemos, odinės sėdynės ir t. t., o jais važiuoti patogu ir tolimesnius atstumus.

Pavyzdžiui, nuo 2015 m. gaminamo „Nissan Navara“ gale montuojama nepriklausomo tipo pakaba, užtikrinanti komfortą ilgose kelionėse, o pakrovimo lygis dėl to nesumažėjo. Šio modelio platforma pasinaudojo ir kitais vardais pavadintus pikapus sukūrė „Renault“ bei „Mercedes–Benz“, todėl beveik pusė Lietuvoje parduodamų pikapų turi patogią nepriklausomą galinę pakabą.

Geras pikapo universalumo pavyzdys yra „iGo2Dakar“ projektas – du automobilių sporto entuziastai, Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius, praėjusį sausį „Nissan Navara“ modeliu keliavo paskui Dakaro maratono dalyvius ir Pietų Amerikoje įveikė apie 10 tūkst. kilometrų.

Lietuvoje modifikuotas pikapas (jam buvo sumontuoti papildomi žibintai, padangos, „Old Man Emu“ pakaba ir kiti atributai) dviems savaitėms tapo namais ant ratų – čia buvo valgoma, dirbama, kartais miegama ir beveik visą laiką kažkur važiuojama.

Šiais metais automobilis tobulinamas toliau – jam sumontuoti specialūs bekelei skirti aliumininiai „Rival“ buferiai, tempimo „gervė“, papildomi galingi „Lazer“ firmos žibintai.

Kiekvienas atributas turi savo paskirtį: buferiai lengvesni ir tvirtesni už standartinius, jų forma padidina nuvažiavimo ir užvažiavimo kampus. „Gervė“ skirta greitai pagalbai užklimpus, o papildomi žibintai – dar geresniam kelio apšvietimui tamsiu paros metu.

Šiuo atžvilgiu pikapai, vertinant jų pradinę kainą, pravažumą, patikimumą bei talpą – nepralenkiami.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis