Nuo 1989-ųjų gaminti 964 serijos „Porsche 911“ automobilių entuziastams patiko. Tačiau tik tiems, kurie svajojo apie tokius automobilius – mat, iš tiesų šie „Porsche“ modeliai, palyginti su kitais to meto varžovais, nepasižymėjo nei aiškiu, prognozuojamu valdymu, nei geromis patikimumo savybėmis. Todėl inžinieriai privalėjo sukurti kažką geresnio.
1993 metais iš Štutgarto gamyklos išriedėjo pirmieji naujos kartos 911 (993). Tai buvo milžiniškas žingsnis į priekį gamintojo reputacijoje. Daug modernesnė daugiasvirtė galinė pakaba bei kiti inžineriniai sprendimai šiam automobiliui akivaizdžiai suteikė geresnes valdymo savybes, pagerino važiavimo kokybę. Negana to, gamintojas su šios kartos 911 nutraukė posūkiuose apsisukančių automobilių erą. Mat, visi skųsdavosi, jog važiuojant ant ribos, viduryje posūkio atleidus akceleratorių automobilio galas imdavo slysti taip staigiai, kad suvaldyti jo buvo beveik neįmanoma. 993 to atsikratė ir „Porsche“ valdybos narių veiduose vėl atsirado didelė ir plati šypsena.
„Porsche“ nuotr./„Porsche 911 GT2“ |
993 serijos modeliai yra paskutiniai, kuriuose varikliai buvo aušinami oru. Gamintojas sukūrė daugybę šio modelio versijų, tačiau viena geidžiamiausių (o galbūt ir pati geidžiamiausia) yra GT2.
Tik 57 tokie serijiniai modeliai buvo sukurti. Tai – „Turbo“ versija su drastiška 200 kg dieta ir be papildomos varančiosios ašies. Tačiau išvaizda automobilis iš visos gamos išsiskyrė kaip koks išsišokėlis. Visos keturios arkos buvo puošiamos specialiais praplatinimais, o gale sumontuotas didelis spoileris.
Gamintojas šias versijas sukūrė tam, kad tokius automobilius galėtų naudoti lenktynėse. Šį faktą labai vertina ir retų modelių kolekcionieriai, įvairiuose aukcionuose už 993 GT2 nepagailintys ir šimtų tūkstančių eurų. Štai už vieną iš 7 tokių modelių, skirtų Didžiosios Britanijos rinkai (su vairu dešinėje pusėje), kažkas 2012-ųjų paskutinę dieną nepagailėjo ir 325 tūkst. svarų (daugiau nei 1,3 mln. Lt).
„Porsche“ nuotr./„Porsche 911 GT2“ |
Kai baziniai „911 Turbo“ turėjo 408 AG, GT2 versijose iš analogiškų 3,8 litro 6 cilindrų opozicinių agregatų su dviem turbokompresoriais gamintojas išgavo 430 AG. Vėliau galia buvo padidinta papildomais 20 AG. Iki 100 km/val. GT2 modeliai pagreitėdavo tik per 3,3 sekundės, tačiau reikia atsižvelgti, jog tais laikais dar nebuvo modernių paleidimo kontrolių – vairuotojai prie vairo turėjo kaip reikiant paplušėti, kad pasiektų tokį rezultatą.
Automobilių pardavimų portaluose gatvinės 911 GT2 (993) versijos pasirodo labai retai. Dažniau galima pamatyti lenktyninius modelius, kurių variklių galia gamykliškai svyruoja nuo 465 AG iki 600 AG. Mat, lenktynėms buvo pagaminta 110 egzempliorių, tačiau nėra žinoma, kiek jų likę. „Porsche“ taip pat surinko ir 21 tokią „Evolution“ versiją.
Vieną parduodamą 911 GT2 galite apžiūrėti paspaudę čia. Nors ir šio automobilio kaina viešai nenurodoma, tikėtina, kad pavertus ją litais suma būtų šešiaženklė. Negana to, būtent šį modelį „Porsche“ pasirinko savo „YouTube“ kanalo turinio užpildymui. Siūlome susipažinti su 911 GT2 (993) – vienu gražiausių bei geidžiamiausių „Porsche“ automobiliu.