„Porsche 944 Turbo“ – automobilis-pinigų medis

Seni ir reti automobiliai – labai gera investicija, nes tokių geidžia daugelis. Kartu su paklausa tam tikrų modelių kainos auga tiesiog akyse – metai kiti ir, žiūrėk, jie kainuoja jau dvigubai daugiau nei buvo pirkti.
Porsche 944 Turbo
Porsche 944 Turbo / Autoplius.lt

Vienas iš tokių automobilių - Lietuvoje vis rečiau sutinkamo „Porsche 944“

modifikacija, papuošta „Turbo“ ženkliuku. Tai „Youngtimer“ klasės automobilis su 8-9 dešimtmečius menančiomis atverčiamomis lempomis, varikliu priekyje bei pavarų dėže gale. Pavarų dėžę „Porsche“ sumontavo gale ne šiaip sau, o dėl geresnio svorio paskirstymo. Tai suteikia 944 modeliams puikias valdymo savybes.

Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio teigimu, tokie „Porsche 944 Turbo“ modeliai per artimiausius metus gerokai pabrangs.

„Per metus Lietuvoje parduodamos vos kelios tokios 944 versijos – ir tai, ne visi važiuojantys. Tačiau palyginimui galima paminėti faktą, jog geros būklės Europos rinkai gaminti „Porsche 944 Turbo“ Vokietijoje kainuoja maždaug nuo 15 tūkst. eurų“, - kainų lygį komentuoja M.Buzelis.

Susidomėjote investicija į tokį automobilį? Štai esminiai akcentai, į kuriuos turėtų atkreipti dėmesį potencialus tokio reto automobilio savininkas.

„944 Turbo“ buvo surenkami tiek JAV, tiek Europos rinkoms, iš kurių labiau vertinama, savaime suprantama, europietiškoji. Tačiau neskubėkite „perkalinėti“ automobilio - nors skirtumai tarp JAV ir Europai skirtų modelių yra gan nedideli, tačiau „auksarankių“ bandymai pertvarkyti amerikietiškąją versiją į europinę ne visada padidina modelio vertę.

Ką vertina pirkėjai? „Porsche 944 Turbo“ turi būti autentiškas, nemodifikuotas, originalios spalvos, geros kėbulo ir salono būklės. Nevertėtų taupyti ir salono priežiūrai: jokiu būdu nekeiskite originalių medžiagų ir detalių neoriginaliomis. Renkantis nenuvertėsiantį automobilį labai svarbu atkreipti dėmesį ir į ratlankius ar net kilimėlius – kuo daugiau originalių dalių, tuo didesnė automobilio vertė pirkėjo akyse.

Gerokai brangesni modeliai neretai turi ir tvarkingai užpildytą aptarnavimų knygelę. Aptarnavimai tokiems automobiliams turėtų būti atliekami tik sertifikuotuose servisuose. Reikėtų pamiršti garažuose dirbančius draugus ir giminaičius – sutaupius remontui pralošite su likutine verte. Tik nagingi auksarankiai, kurie specializuojasi automobilių restauravimu, galėtu apsiimti atlikti kai kuriuos darbus tokio tipo automobiliams.

Jeigu automobilis atitinka tokias sąlygas, tikėtina, kad juo susidomės net kolekcionieriai – į tokių žmonių rankas patenka tik taip vadinamos „muziejinės“ būklės automobiliai: su tvarkingais dokumentais, itin maža rida, be papildomų modifikacijų. Turėtumėte žinoti ir tai, kad kuo versija retesnė, tuo ji labiau geidžiama. „Turbo“ nėra pati rečiausia, nes „Porsche“ kiek vėliau gamino ir galingesnes „944 Turbo S“ versijas.

Daugiau portale Autoplius.lt publikuojamų „Porsche 944“ skelbimų galima rasti čia.

M.Buzelis pažymi, jog brangs toli gražu ne visi seni automobiliai. „Eilinis antros kartos „Volkswagen Golf“ ar „BMW 318 E30“ niekada nebus brangus automobilis. Geros būklės egzemplioriai gali kainuoti daugiau nei vidutinės tokių modelių kainos, tačiau rinkoje labiausiai ieškoma galingesnių, retesnių modelių su tvarkingais dokumentais. Tai galėtų būti originalūs „Volkswagen Golf GTI 16v“ arba „BMW 325i“, - tvirtina M.Buzelis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų