„Porsche“ nori išsaugoti 911 su vidaus degimo varikliu, todėl pradės naujų degalų gamybą

Ateityje pereisime prie elektromobilių, tačiau tai nereiškia, kad visi vidaus degimo varikliai staiga išnyks. Net jei esate didelis elektromobilių entuziastas, tikriausiai sutiksite, kad vidaus degimo varikliai yra charizmatiški, ypač sportiniuose automobiliuose. Na, bent jau „Porsche“ taip mano ir stengsis išlaikyti burzgiantį 911.
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992) / Porsche nuotr.

Ateityje didžioji „Porsche“ modelių gamos dalis bus elektromobiliai. Prieš tai daug jų bus hibridiniai automobiliai, taigi vidaus degimo varikliai „Porsche“ gamyklose bus vis retesni. Tiesą sakant, kaip planuojama dabar, burzgiantį variklį išlaikys tik 911 ir tai tikriausiai ne visos jo versijos.

Tačiau svarbu ne tik tai. „Porsche“ turi labai ilgą istoriją ir daug istorinių modelių entuziastų. Jie niekur nedings. Net kai elektromobiliai dominuos automobilių rinkoje, daug senesnių benzininių ir dyzelinių automobilių bus naudojami ir toliau. Jei tikrai norime sumažinti jų poveikį aplinkai, turime kažką daryti.

„Porsche“ atsakymas – sintetiniai degalai. Paprastai tariant, sintetinis benzinas – tai vidaus degimo variklių kuras, sukurtas nenaudojant iškastinių žaliavų. Tai – ekologiški degalai, nes jie gali būti gaminami aplinkai draugišku būdu. Juos deginantis automobilis CO2 požiūriu gali būti visiškai neutralus, ypač jei sintetinių degalų gamybai naudojama atsinaujinančių šaltinių energija.

„Porsche“, kartu su „Siemens Energy“, AME, „Enel“ ir ENAP, ruošiasi pradėti gaminti sintetinius degalus Čilėje. Jau kitais metais bus pagamintas nedidelis tokių degalų kiekis, o 2024-aisiais „Porsche“ tikisi pasiekti metines 55 milijonų litrų gamybos apimtis. 2026 metais tos apimtys bus dar 10 kartų didesnės ir augs toliau. Sintetinis benzinas bus tinkamas naudojimui įprastuose varikliuose – kad ir jūsų dabartiniame benzininiame automobilyje. Ir jie pavers mūsų senamadiškus automobilius labai ekologiškais. Svarbiausia, „Porsche“ taip pratęs 911 gyvenimo laiką bent iki dešimtmečio pabaigos ir niekas negalės prikišti, kad šis automobilis labai teršia aplinką.

Sintetiniai degalai turi daug privalumų. Šiuolaikiniai degalai įprastai turi 30-40 komponentų, sintetiniai degalai – tik 8-10. Kadangi jų gamyboje nenaudojama nafta, nėra jokių šalutinių produktų – pati sintetinių degalų gamyba gali būti labai draugiška aplinkai. Sintetinius degalus deginantys automobiliai patys savaime yra švaresni, nes išskiria mažiau kenksmingų dalelių (kurių degaluose tiesiog nėra) ir NOx. Tačiau ir tai dar ne viskas.

Kai gamyba įsibėgės, „Porsche“ mano, kad lyginant su tradiciniu benzinu sintetiniai degalai aplinkai padovanos net 85 proc. mažiau CO2. Toks įspūdingas rodiklis pastebėtas skaičiuojant visą benzino kelią – nuo naftos gręžinio iki automobilio išmetimo vamzdžio. „Porsche“ teigimu, pagal tai benzininiai automobiliai prilygtų elektromobiliams. Nors, aišku, neilgai, nes elektros energiją irgi gaminame vis švariau. Be to, ir degindami sintetinius degalus automobiliai išskiria žalingas dujas, todėl vietinė miestų tarša vis tiek būtų problema.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis