Taip jau susiklostė, kad 2011 metais aš nutariau keisti automobilį ir ta proga pamėginau visus mane dominančius modelius. Iki tol vairavau BMW 730D. Juo važinėjau 6 metus. Nors vienu metu automobilis kėlė nemažai rūpesčių, garantiniu periodu buvo pakeistas ne vienas agregatas, tačiau važiuoti juo buvo malonu.
Tad rinkdamasis naują automobilį domėjausi ir septintuku, ir „Mercedes-Benz S“, „Audi A8“ bei „Lexus LS“. Labai gerą įspūdį paliko „Mercedes-Benz“. Komfortu ir tyla jam niekas neprilygo. BMW buvo gerokai triukšmingesnis, „Lexus“ tuo metu nuo jų atsiliko.
Vieną dieną buvau įkalbėtas pabandyti „Porsche Panamera“. Iki tol maniau, kad tai pernelyg kietas, nepatogus, sportiškas automobilis. Tačiau tai buvo lemtingas bandymas. Supratau, kad tai tarsi specialiai man sukonstruotas automobilis – didelis, patogus ir kartu labai sportiškas.
Pirmąja „Panamera“ nuvažiavau 97 000 kilometrų. Tai buvo automobilis su 3,6 litro varikliu, pasiekiantis 300 AG. Maniau, kad tokio pajėgumo man pakaks. Tačiau ilgainiui laisvalaikiu naršant Amerikos automobilių aukcionuose į akis krito „Panamera GTS“, kuri buvo labai nedaug nuriedėjusi ir menkai pažeista. Taip GTS pakeitė mano pirmąją „Panamera“.
Dabar galiu džiaugtis šiek tiek sportiškesne išvaizda ir labai smagiu, gražiu garsu pasižyminčiu V8 motoru. Būtent dėl variklio pasirinkau šį modelį. Mat, kaip žinia, „Porsche“ paskelbė, kad nutraukia atmosferinių variklių gamybą ir pereina prie turbininių. O atmosferiniai V8 kur kas geriau skamba ir maloniau važiuoja. Manau, tokių automobilių vertė kris labai pamažu iki tam tikros ribos ir po to stabilizuosis arba net kils aukštyn kaip retenybės. Tačiau tai ateitis.
O kol kas mėgaujuosi šiuo automobiliu. Jis dar sportiškesnis už pirmąją „Panamera“. Jo variklio garsas maloniai pažadina rytais, paspaudus užvedimo mygtuką. Važiuojant ji tiesiog provokuoja smarkiau spustelėti akceleratorių, norint išgirsti malonų variklio garsą ar posūkyje pajusti fantastiškas valdymo savybes. Variklio galia siekia 430 AG. Automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,2 sekundės. Ypač efektingai jis juntamas įjungus „Sport Chrono“ sistemą, nuspaudus akceleratorių iki galo ir staiga atleidus stabdį. Pagreitis tiesiog priploja prie sėdynės.
Važiuojant ji tiesiog provokuoja smarkiau spustelėti akceleratorių, norint išgirsti malonų variklio garsą ar posūkyje pajusti fantastiškas valdymo savybes
Dar didesnis malonumas – išvažiuoti šiuo automobiliu į lenktynių trasą ir čia pasimėgauti jo sportinėmis savybėmis. Jis taip puikiai subalansuotas, kad nelygioje „Nemuno žiedo“ trasoje lengvai galima valdyti šį beveik 2 tonas sveriantį automobilį. Šiuo standartiniu automobiliu galima važiuoti į 1 000 kilometrų lenktynes Palangoje ir galbūt net finišuoti pirmame dešimtuke…
Taigi, kaip minėjau, šis modelis yra ir smagus, ir kartu praktiškas. Keturi suaugę žmonės jame įsitaiso labai patogiai. Tiesa, bagažinė nėra talpi. Tad, jeigu ketinate važiuoti į tolimą kelionę, trijų žmonių bagažą sutalpinsite lengvai, o keturių jau sunkiai. Žinoma, galima įsigyti aerodinaminę stogo bagažinę.
Nors automobilis turi didelį ir galingą motorą, jo apetitas degalams nėra labai didelis. Važiuojant užmiestyje degalų sąnaudos siekia apie 9 litrus. Šiuo metu dažniau važinėju mieste nei užmiestyje, tad degalų sąnaudų vidurkis yra 13 litrų. Silpnesioji „Panamera“ naudojo mažiau – apie 11,5 litro. Tačiau naujosios garsas ir galia tikrai verti tų 1,5 litro.
Abu automobiliai nebuvo kaprizingi, neteko investuoti į remontą. Jie abu gal tik bijo šaltų mūsų žiemų, matyt, vokiečiai juos reguliavo pagal savo krašto temperatūrą. Tad kai pas mus žiemomis būdavo iki 30 laipsnių šalčio, užšaldavo pneumatinėje pakaboje susidarantis kondensatas. Bėda nėra didelė – tekdavo atšildyti garaže ir pakeisti kompresoriaus saugiklį.
Taigi galiu patarti daugeliui: jeigu ieškote didelio, patogaus, išskirtinio, patikimo ir kartu sportiško automobilio, pamėginkite „Porsche Panamera“. Ji kainuoja ne ką daugiau nei 7 klasės BMW, tačiau suteikia kur kas daugiau malonių įspūdžių.