Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Porsche Panamera GTS“: ir „Sport“, ir „Turismo“, bet skirtas tik suaugusiems

Jeigu pasidairytume po prabangių automobilių segmentą, tinkantį vairavimo malonumą norinčiam pajusti vyrui (nors gal nereikėtų išskirti ir nemažos dalies moterų), ko gero „Lexus“ pavadintume stilingu, BMW – dinamišku, provokuojančiu, „Audi“ – tiksliai valdomu, inovatyviu. Tačiau vienas gamintojas kažkaip sugeba sujungti šias savybes į visumą. Jei turėčiau 150-200 tūkst. Eur. ilgai nesidairęs važiuočiau į „Porsche“ saloną.
„Porsche Panamera GTS“ versija „Sport Turismo“
„Porsche Panamera GTS“ versija „Sport Turismo“ / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

2014 m. pasirodžius mažųjų SUV klasės modeliui „Macan“ (3 l, V6), iš naujo pamilau vadinamuosius miesto visureigius. Prisipažinsiu, išgirdęs žodį „krosoveris“ arba „miesto visureigis“, imu žiovauti. Tai – praktiška, bet nuobodi klasė. Bet, atlikęs tris iš eilės „Launch Control“ su „Macan“, supratau, kas yra automobilis, o kas – tik transporto priemonė, nuvežanti iš taško A į B.

Nuo to laiko nebežiovauju, nes „Macan“ jau penkerius metus diktuoja šios klasės madas: pravažus, dinamiškas, patogus ir be galo sportiškas. Apie atnaujintus „Macan“ (jau paskutinę laidą su vidaus degimo varikliais) 15min „Gaze“ rašysime jau netrukus. O šį kartą – apie gerokai arčiau žemės esantį „Panamera GTS“ su „Sport Turismo“ kėbulu ir 460 AG V8 biturbo varikliu.

Bandymai greitkelyje ir vieškelyje

Lietuvą naujoji „Panamera GTS Sport Turismo“ versija pasiekė iškart po Kalėdų. Taigi šių metų sausį galime vadinti tikrąja premjera, nes daugelis pirmą kartą pamatė šį greituolį miestų gatvėse ir keliuose.

VIDEO: „Porsche Panamera GTS“ su „Sport Turismo“ kėbulu

Neįtikėtina, tačiau šis GTS yra ne tik greitas, bet ir pravažus. Niekam nesakykite, bet testų metu specialiai buvome pasukę į purvyną. Mygtuko paspaudimu paaukštinę pakabą neturėjome jokio vargo, judėdami slidžia gatve, kuriai galima būtų duoti Purvynės vardą.

Specialiai pabandėme skersuoti automobilį, apsisukti ant purvo – elektronika ir visų ratų pavara veikė be priekaištų. Taip pat, kaip bet kuriame 911 4S arba jau minėtame visureigyje „Macan“.

Mes esame gazuojantys bepročiai, kurių tikslas įvertinti ne tik sportiškumą, bet ir praktiškumą.

Sakote, kad tik bepročiai gali tokiu automobiliu lįsti į dumblą? Taip, mes esame gazuojantys bepročiai, kurių tikslas įvertinti ne tik sportiškumą, bet ir praktiškumą. Nes, kaip minėjau, „Porsche“ yra neįtikėtinas visų savybių balansas. O kad būtų dar aiškiau – važiavome į visai šalia „Porsche“ centro statomą gyvenamųjų namų kvartalą. Toks poreikis gai iškilti bet kuriam „Porsche“ vairuotojui. Juk Lietuva nėra vien tik greitkelių šalis.

Sportas prie vairo ir „malonumo“ mygtukas

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Porsche Panamera GTS“ versija „Sport Turismo“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Porsche Panamera GTS“ versija „Sport Turismo“

Kad jau užsiminiau apie greitkelius, tai, ko gero, neveltui šis GTS turi priekinius 390 mm, o galinius 365 mm stabdžių diskus. Nes, kaip jau ne kartą esu kartojęs kažkurio klasiko frazę, greitai gali važiuoti tik tas, kas moka stabdyti. Patikėkite, stabdžių šiam „Sport Turismo“ reikia ne tik Vokietijos greitkeliuose, bet ir lietuviškuose keliuose. Iki 100 km/val. jis pašoka per 4,1 sek.

Koks tai pojūtis? Nežemiškas, jei kalbėtume kasdienio vairavimo, o ne žiedinių lenktynių kontekste. Plačiau galėtų pakomentuoti 15min TV operatorius ir šimtaprocentinis „benzingalvis“ Audrius Gavėnas, bandęs veiksmo kamera nufilmuoti prietaisų skydelį tokio pagreitėjimo metu. Pagreitis juntamas visu kūnu, taigi išlaikyti kameros stabilios neįmanoma.

Porsche panamera GTS Sport turismo

  • Tai – tarpinis modelis tarp 4S ir Turbo. Komplektuojamas su PDK 8 laipsnių automatine pavarų dėže, 4 l V8 biturbo varikliu. Iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,1 sek. Galia – 460 AG, sukimo momentas – 620 Nm.
  • „Sports Turismo“ modifikacija turi didesnę bagažinę, žemą pakrovimo slenkstį, bei 4+1 sėdynių konfigūraciją.
  • Lyginant su 4S modifikacija, GTS turi 20 AG daugiau ir 0,3 sek, dinamiškesnis, įsbėgėdamas iki 100 km/val.
  • Naujasis „biturbo“ variklis už savo pirmtaką yra galingesnis: išvysto 15 kW (20 AG) bei 100 Nm daugiau.
  • „Panamera GTS“ įsibėgėja iki 292 km/val., o „Sport Turismo“ – 289 km/val.
  • Bandytos „Panamera GTS“ Sport Turismo kaina – 162 894 Eur. Pradinė kaina – 143 505 Eur.

Būsiu dar atviresnis. Po šio modelio bandymų su Audrium vienbalsiai nusprendėme: gal ir gerai, kad „Porsche“ su tokia arklių kaimene gali įpirkti nedaugelis. Antraip keliuose būtų „karšta“. Reikalas tas, kad „Porsche“ (taikyčiau net ir „Cayman“ versijai su silpnesne 2 l jėgaine) gali vairuoti tik subrendę individai. O, prieš sėsdami į bet kurį GTS, turėtų apsiprasti su šiek tiek ramesnėm versijom. Nes automobilis provokuoja, vairuodamas jį atjaunėji. Tačiau nepatyręs vairuotojas, ko gero, suvaikėtų. O to „Porsche“ gamintojai tikrai nenorėtų.

Vairuodamas jį atjaunėji. Tačiau nepatyręs vairuotojas, ko gero, suvaikėtų.

Būtent brandiems ir vairavimo techniką išmanantiems gerbėjams „Porsche“ gamintojai (ne tik šiame modelyje) yra įtaisę „malonumo mygtuką“.

„Sport Chrono“ paketas, nuo kurio pašiurpsta oda

Be abejo, žinote, kam reikalingas ratukas ant „Porsche“ vairo (režimams reguliuoti nuo „Individualaus“ iki „Sport +“).

Jo viduryje yra nedidelis mygtukas, kurį paspaudus, perfrazuojant anekdotą, „įsijungia raketa“. 20 sek. kompiuteris sukelia turbinų slėgį, automobilis įtempia raumenis ir šauna į priekį visu pajėgumu. Variklis, važiuoklė ir transmisija tas 20 sek. dirba ypatingu režimu (žiūr. filmuotą medžiagą aukščiau).

Kur čia sportiškumas, jau aišku. O kur praktiškumas? Ši funkcija naudojama tuomet, jei reikia staigiai akceleruoti lenkiant.

Jei kalbėtume apie praktiškumą, tai šis „Panamera GTS“ versija „Sport Turismo“ taip vadinama neveltui (akcentuoju žodį Turismo). Ir kalbu čia ne apie pakitusias „Panamera“ galinės dalies kėbulo formas. Ši versija turi sėdynių variaciją 4+1, kai tradicinėje panameroje galima susėsti tik 2+2 ir niekaip kitaip.

Man patiko ir bagažinė – keliaujant joje galima sutalpinti daugybę mantos. Todėl apibendrindamas galiu drąsiai pasakyti, kad, skirtingai nei kitos sportiškos (dvivietės) „Porsche“ versijos, ši „Panamera“ gali būti pavadinta šeimyniniu, labai universaliu automobiliu, išsaugojusiu sportišką DNR su visais įmanomais „malonumo mygtukais“ (pridėkime ir duslintuvo sklendžių atidarymą).

Ir nieko šiam automobiliui (išskyrus kainą) negalėčiau prikišti. Nes jis daro viską, ko tik užsigeidžia netgi toks vidutinių sugebėjimų vairuotojas, koks esu aš.

„Panamera“ svorio balansas

Pabaigai, trumpa refleksija iš vieno „Porsche“ turo Švarcvaldo (kalnuota vietovė netoli Štutgarto) keliais. Turėjome progą važiuoti „Porsche 911 4S“ ir vėliau persėsti į „Panamera“.

911 yra „Porsche“ ikona. Jo variklis nėra visai per kėbulo vidurį. Tačiau, nors ir šiek tiek paslinktas atgal (lyginant su „middle engined“ 718), vis tiek puikiai valdomas ir kalnų keliukuose, ir greitkelyje.

Tačiau kokia buvo mano nuostaba, kai, persėdęs į „Panamerą“, kurios variklis yra priekyje, važiavau beveik taip pat sportiškai smagiai! Nes automobilis tikrai puikiai subalansuotas ir sukurtas vairavimo malonumui. O, keliaujant su „Sport Turismo“, esu tikras, tą patį džiaugsmą kaip ir vairuotojas turėtų jausti visi šeimos nariai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai