Kelios misijos viename
Automobilių pasaulyje yra vos keli automobiliai, kokybiškai atliekantys kelias funkcijas. Visi kiti gerai atlieka vieną funkciją – minivenai perveža žmones, „kablukai“ perveža krovinius, limuzinai prezidentus ir turtuolius. Tačiau yra kitokių – „Subaru Impreza Sti“ ar „Mitsubishi Evo“ yra tinkami lenktyniauti su „Ferrari“, bet taip pat ir keliauti prie jūros. Sunkiai rasi kelią, kuriuo „Range Rover“ nepravažiuotų, tačiau jis puikiai tinka ir karalienei važinėtis. „Multitasking“!
Nors mokslininkai sako, kad atlikdamas kelias funkcijas vienu metu niekada jų neatliksi tobulai, šie automobiliai puikiai įrodo, kad prie tobulumo galima labai priartėti. Ir pelnytai užsitarnauja pripažinimą. Metams bėgant jie tampa legendomis.
Šios mintys gimė vairuojant automobilį, kuris, spėju, netaps legendiniu. Šią nišą jau užėmė „Toyota Hiliux“ – geriausiai pasaulyje parduodamas pikapas. Spėju, kad visi kiti gamintojai kartu sudėjus nepardavė tiek pikapų kiek „Toyota“ per visus ilgus šio modelio gamybos metus. Bet šis japonų automobilis užsitarnavo reputaciją savo konstrukcijos paprastumu ir ilgaamžiškumu, ne „multitasking“ gabumais.
Užsklandos atsiveria – scenoje „Nissan Navara“
Aš kalbu apie „Nissan Navara“. Taip pat japonas, taip pat pikapas, taip pat penkiavietis. Tik kiek prabangesnis, mandresnis, jei galiu taip sakyti. Jis sukonstruotas senu geru rėminio automobilio receptu – kėbulas sumontuotas ant „kopėčių“, galinėje pakaboje naudojamos lingės, o krovinių skyrius su kabina nesujungtas – paliktas gal centimetro tarpukas lingavimams.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Nissan Navara“ – nieko nebijantis |
Tačiau ant „ūkiškos“ konstrukcijos sumontuotas šiaip jau prabangus automobilis. Tiek dizaino elementais, tiek vidaus įranga jį drąsiai galime vadinti prabangiu. Papuoštas tamsintais šešiolikos colių ratlankiais, su slenksčiais ir stogo bagažine jis atrodo tvirtai, tačiau ne archajiškai. Iki „Range Rover“ subtilumo trūksta be galo daug, tačiau japonai ir kūrė jį ne karalienėms vežioti.
Pravėrus duris automobilio viduje pasitinka „žaisliukais“ nukrauta centrinė konsolė, plastmasiniu chromu papuoštas prietaisų skydas. Jei salone naudojamas plastmases ir galime pavadinti pigesnėmis, tačiau jos yra tvirtos. Turbūt bus ir ilgaamžiškos.
Mano bandyto automobilio komplektacijoje buvo ir odinės sėdynės, ir elektrinis jų valdymas, ir navigacinė sistema, ir BOSE garso aparatūra (ausų skausmas pasijaučia greičiau nei pasiekiamas maksimalus garsas), ir pastovaus greičio palaikymo sistema. Ką jau kalbėti apie visus elektra valdomus langus ir stoglangį. Prašmatnus – šis žodis čia labai vietoje.
Nieko nebijantis
Štai kas nustebino labiausiai. Pripažinkime, lingėmis aprūpintą transporto priemonę sustyguoti sklandžiam važiavimui yra ką veikti. „Nissan“ inžinieriai čia padirbėjo. „Navara“ tiek mieste, tiek magistralėje jaučiais puikiai. Naujas 3,0 litro turbodyzelinis variklis dirbdamas petys į petį su septynių laipsnių automatine pavarų dėže nesiskundžia galia ir negali pasigirti apetitu. Magistrale įveikę 600 km, 200 km mieste ir gal 20 km prastais keliais pasiekėme 10,9 l/100 km vidutines degalų sąnaudas. Beveik tris tonas sveriančiam „monstrui“ tai vertas pagarbos rezultatas.
Magistralėje juo be vargo galima judėti kiek didesniu nei leistinu greičiu – nei vėjo, nei variklio, nei padangų garso negirdėti. Gal garso izoliaciją taip pat kūrė BOSE? Vargiai, greičiausiai japonai į visus tarpus prikaišė akustinės vatos ir padidėjusių kilogramų neskaičiavo. Viena yra izoliuoti garsą 1000 kg sveriančiam automobiliui, visai kita – tris tonas sveriančiam pikapui.
Na gerai, kad ir kaip ši „Navara“ smigo į širdį, mieste tai toli gražu ne geriausias pasirinkimas. Juk jis didelis ir nerangus, apsisukimo spindulys vos telpa į tris eiles. Statyti tokią baržą taip pat nelengvas užsiėmimas – čia gelbsti sumontuota galinio matymo vaizdo kamera. Ji įtaisyta krovinių skyriaus dangčio rankenoje. Būtų smagu šiame skyriuje laikyti ir kokį „Smart“ automobilį, kuriuo būtų galima važinėtis mieste...
Potvynis – vieni juokai
Tačiau kai birželio 12-osios naktį Vilnių užklupo netikėta birželio liūtis, „Navara“, rodos, išsišiepė iki ausų. Gatvėse paskendę automobiliai jam kėlė juoką – ten kur dauguma automobilių vairuotojų nedrįso važiuoti, japoniškas pikapas be vargų brido vandeniu. Gal tai ir pavojinga – anksčiau ar vėliau vanduo nugalėtų, bet ne tą dieną. Rankose laikydamas vaizdo kamerą ir filmuodamas potvynio padarinius džiaugiausi, kad „Navara“ mano rankose atsidūrė laiku ir vietoje. Potvynio vaizdo siužetą rasite čia.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Nissan Navara“ – nieko nebijantis |
Leiskite pareikšti užuojautą visų paskendusių automobilių vairuotojams – jų buvo ne vienas ir ne du. Patvinusiose Narbuto ir Geležinio vilko gatvių vietose įstrigusių automobilių kyšojo tik stogai. Labai gaila šių automobilių šeimininkų. Tačiau tuo pačiu verta pagrūmoti pirštu „avantiūristams“, kurie matydami priešais save didžiausias balas vis vien ryžtasi jas įveikti – juk namo norisi. Taip gelbėtojams ir policininkams darbo padvigubėjo. Buvo ir tokių, kurie bandė balas apvažiuoti šalikelėmis, tačiau klimpo ir įstrigę kaltino prastai dirbančius komunalinininkus. Apgailėtina.
Taigi...
159 tūkstančiai. Tiek litais kainuoja mūsų išbandytas „Nissan Navara 3.0 dCi“. Taigi užduokite sau klausimą – ar jis to vertas. Mano galva – ne. Norėtųsi turėti galimybę įsigyti „pliką“ pikapą su tuo pačiu trijų litrų 231 AG varikliu ir automatine pavarų dėže. Tačiau taupantiems „Nissan“ pigiau siūlo tik 2,5 litro 190 AG variklį, kuriam akivaizdžiai trūksta rafinuotumo.
Bet kaip ir rinkdamiesi jau minėtus „Evo“, „Sti“ sedanus ar „Range Rover“ visureigį vadovaujiesi ne ekonominiais rodikliais. Vadovaujiesi širdimi. Jos keliamus reikalavimus „Navara“ atitinka – šis pikapas taip pat turi širdį.
Visus „Nissan Navara“ techninius parametrus ir kainas rasite Autoplius.lt naujų automobilių kataloge.