Būtent toks yra tarp visų Lietuvos „Metų automobilio 2022“ pretendentų pajėgumu išsiskiriantis „Jaguar F-Pace SVR“. Įkraunamųjų hibridinių pavarų ir ličio jonų baterijų amžiuje šis modelis stebina ne tik techninėmis charakteristikomis – 500 AG galia ir 700 Nm sukimo momentu – bet ir faktu, kad visa tai gaunama pačiu paprasčiausiu ir automobilių entuziastams suprantamiausiu būdu. Jėgos agregatas – 5 litrų darbinio tūrio V8 tipo variklis su mechaniniu kompresoriumi ir jokių baterijų.
Dinaminiai šio automobilio parametrai atrodo ne mažiau įspūdingai: įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. trunka vos 4 sekundes, o didžiausias išvystomas greitis siekia 286 km/val. Ir visa tai – turint galimybę patogiai keliauti penkiese, susikrovus daiktus į 613 litrų talpos bagažinę ir mėgaujantis visa įmanoma komforto įranga. O prireikus galima tempti iki 2,4 tonos sveriančią priekabą.
Lietuvos „Metų automobilio 2022“ konkurse greta rafinuoto britų modelio rikiuojasi dar du itin galingi, bet kiek kitokio charakterio visureigiai. „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“ – stilingas, tačiau ne toks patogus keleiviams modelis su kuklesne nei 525 litrų talpos bagažine. 510 AG galios itališkas variklis – ypač pajėgus, tačiau dvi turbinas turinčio V6 agregato skambesys neprilygsta V8 jėgainės skardumui.
Labai egzotiškas „Aston Martin DBX“ supervisureigis su V8 varikliu artimesnis „F-Pace SVR“ prigimčiai, tačiau bazinės komplektacijos šio modelio kaina siekia 187 tūkst. eurų ir yra du kartus didesnė nei „Jaguar“. Kone dvigubai daugiau tektų pakloti ir renkantis papildomą įrangą. Palyginimui, „Metų automobilio 2022“ konkursui pateiktas „F-Pace SVR“ kainuoja 115 tūkst., o DBX – daugiau nei 226 tūkst. eurų.
Nustebino stabilumas posūkiuose
Lietuvos „Metų automobilio 2022“ komisijos narį, socialinių tinklų turinio kūrėją Dainių Leonavičių labiausiai sužavėjo ypatingas „Jaguar F-Pace SVR“ V8 tipo variklio keliamas garsas. Anot žurnalisto, iš visų jo šiemet bandytų automobilių būtent šis išsiskiria maloniausiu ausiai motoro skambesiu, primenančiu žemųjų dažnių garso kolonėlės gaudesį su įsiterpiančiu grandininio pjūklo žvanginimu.
D. Leonavičiui didžiausią nuostabą sukėlė tai, kad „F-Pace SVR“ dinamiką galima išnaudoti ne tik tiesiojoje, bet ir posūkiuose. Pasak žurnalisto, žinant, kad tai didelis ir ganėtinai aukštas automobilis, jo galimybės vingiuotuose kelio ruožuose išties unikalios.
„Posūkiuose gana lengvai valdant daugiau nei dvi tonas sveriantį visureigį apima keistas jausmas. Įprastai galingi didieji SUV modeliai nėra itin paslankūs, ir tai pakeisti sudėtinga. Vis dėlto šiuo atveju aiškiai jaučiasi, kad į tai „Jaguar“ daug investavo“, – komentavo žurnalistas.
Lenktynininką ir „Jaguar“ markės entuziastą K. Raišį taip pat nustebino „F-Pace SVR“ stabilumas posūkiuose. Nuolatinio ralių dalyvio manymu, suprantant, jog komfortiškas visureigis gali važiuoti beveik taip pat dinamiškai kaip ir automobiliai, kuriuos vairuodamas turi nemažai paaukoti, darosi netgi apmaudu.
„Štai tu smaginiesi posūkiuose ir tuo pat metu supranti, kiek dar visokių galimybių suteikia toks galingas visureigis. Gali naudotis talpia bagažine, salone telpa penki žmonės, po ranka turi visą komforto įrangą – ir visa tai trasoje riedant panašiu greičiu kaip ir specialiai lenktynėms ruoštu automobiliu“, – kalbėjo jis.
K. Raišio tvirtinimu, toks sportiškas visureigis dabar yra vienas iš nedaugelio, su kuriuo gali į Kačerginės „Nemuno žiedą“ atsivežti lenktyninį automobilį ir, atkabinęs priekabą, trasoje pasivažinėti jais abiem.
Pakaba susidoroja su viskuo
Kaip paaiškino Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros profesorius Vidas Žuraulis, geras galingų visureigių valdymo savybes lemia modernios važiuoklės su pusiau aktyviomis pakabomis. Pastarųjų veikimą galima nesunkiai pareguliuoti siekiant didesnio komforto ar papildomo stabilumo posūkiuose.
„Kad ir koks didelis bei sunkus būtų automobilis, jo svyravimus galima sumažinti įrengus specialias sistemas ar masyvesnius kintamų charakteristikų stabilizatorius. Trumpai tariant, pritaikant važiuoklę ir išnaudojant pagalbines vairavimo sistemas sumažinama didesnės masės ir aukštesnio svorio centro įtaka automobilio valdymui“, – aiškino mokslininkas.
V. Žuraulis pastebėjo, jog sukibimas pastebimai pagerėjo tobulėjant padangoms bei didėjant jų pločiui. Taip pat, inžinieriaus žodžiais, labai svarbus ne tik svorio centro aukštis, bet ir jo padėtis tarp ašių. Dažnai siekiama bent jau santykio 55:45, o jei įmanoma – ir dar tolygesnio svorio pasiskirstymo.
„Svorio centro aukštis – dar ne viskas. Nereikia pamiršti inercijos momento, kuris priklausys ir nuo to, ar masės atitolusios nuo svorio centro, ar labiau susitelkusios ties juo. Jei daugiausiai sveriantys mazgai, tokie kaip variklis, įrengti toliau, inercija padidėja, o galimybė greitai keisti kryptį – sumažėja“, – kalbėjo profesorius.
Galingas, tačiau kultūringas
„Jaguar F-Pace SVR“ vairuoti galima ir visiškai netrikdant aplinkinių. D. Leonavičiaus teigimu, esant mažesniems nei 2000 aps./min. sūkiams, variklio beveik negirdėti.
Vairuotojo ir keleivių komfortą kasdien naudojantis automobiliu užtikrina gera garso izoliacija ir išmani kelio triukšmo slopinimo technologija, kuri fiksuoja kylančių vibracijų dažnius ir per salono garsiakalbius skleidžia triukšmą neutralizuojančias garso bangas.
„Komforto tikrai visiškai užtenka – salonas įrengtas puikiai. Šiuo klausimu „Jaguar“ nesileido į kompromisus. Tai prabangus automobilis, kuriame sumontuota visa geriausia „F-Pace“ modeliui siūloma įranga“, – dėstė žurnalistas.
Greta tokių konkurentų kaip „Porsche Macan GTS“, D. Leonavičiaus pastebėjimu, „Jaguar F-Pace SVR“ labiausiai išsiskiria savo britiškumu, kurį ne visuomet įmanoma įvardyti. Tai justi žvelgiant į originalų prietaisų skydelį, kėbulo ir interjero apdailą, o, įsėdus į vidų, apima visai kitoks jausmas, nei įlipus į bet kurį vokišką automobilį.
K. Raišys pritarė, kad būtent visiškai kitoks nei konkurentų įvaizdis ir yra didžiausias „Jaguar F-Pace SVR“ pranašumas. Anot lenktynininko, didesnė tikimybė išvysti šį visureigį stovintį prie Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro nei viršijantį greitį automagistralėje.