Pirmosios kartos „Lexus RX“ iš „Toyota“ koncerno kiaušinio išsirito pačiu laiku – pradedant augti padidinto pravažumo automobilių paklausai. Jis buvo pripažintas patraukliausiu prabangiu visureigiu (1998 m., „J.D. Power and Associates“), geriausiu padidinto pravažumo pirkiniu (1999 m., „Money Magazine“) ir dar ne vienuose rinkimuose pelnė nugalėtojo vardą. Tačiau vienas svarbiausių – 1999, 2000 ir 2001 metais iš „Kelly Blue Book“ gautas apdovanojimas automobiliui, geriausiai išlaikančiam savo vertę. Juk dizaino apdovanojimai prabangių visureigių kategorijoje neturėtų labai stebinti – pagrindinis RX konkurentas tuo metu buvo pradinės mokyklos dailininkų tepliotas BMW X5.
„Lexus“ pardavimų rezultatai patvirtino gautus įvertinimus: RX greitai tapo perkamiausiu lexusu visame pasaulyje. Žinoma, nemažą dalį jo sėkmės vertėtų skirti tuo metu kaip ant mielių augusiai visureigių paklausai.
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Lexus RX“ |
Antrosios ir trečiosios kartų RX pasirodymai rinkoje tokių ovacijų jau nesukėlė, tačiau 2004-aisiais „Lexus“ šovė stiprų kozirį – pristatė pirmąjį hibridinį visureigį „Lexus RX 400h“. Jis turėjo 210 AG ir 288 Nm, o iki 100 km/val. spurtuodavo per 7,6 s. Vidutinės degalų sąnaudos – 8,1 l/100 km. 2004-aisiais tai buvo įspūdingi duomenys. Priešingai nei dabar – palyginus su naujausiu RX 450h, senesniojo galia ir degalų sąnaudos skamba juokingai.
„Lexus“ teigia, kad naujausiame RX 450h telpa prabanga, universalumas ir įmantrūs techniniai parametrai. Kiek tiesos šiuose žodžiuose?
Prabanga
Šiame automobilyje prabangos yra pakankamai. „Lexus RX“ daugeliu atžvilgių primena sedaną GS, kuris vertas daugiau komplimentų nei vieno kėdainiečio planai panaikinti nedarbą.
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Lexus RX“ |
Ar vis dar galima sakyti, kad „Lexus“ turi geriausio prabangaus visureigio karūną? Ko gero ne, nes pastarąjį dešimtmetį pridygo visokių „Audi“, „Infiniti“, „Volkswagen“ ir kitų prabanguolių, atėmusių rinkos kąsnį iš „Toyota“ giminaičių. Lyginant su 1998-aisiais, kai konkurentai buvo tik du: „Mercedes-Benz ML“ ir BMW X5, dabar rinkoje priviso trigubai daugiau šio tipo automobilių.
Tačiau „Lexus RX“ – vis dar prabangus visureigis. Ir vienas populiariausių ne tik JAV (kur jis ypač populiarus), bet ir visame pasaulyje.
Universalumas
Didžiausia bet kurio hibridinio automobilio bėda – maža bagažinė. Šių automobilių baterijos dažniausiai talpinamos už galinės sėdynės, atimdamos vietą iš bagažinės. „Toyota Prius“, „Lexus GS“ ir kiti – visi jie turėdavo tragiškai mažas bagažines, kurių dydis darytų gėdą ir žemesnės klasės konkurentams.
Su naujausiu „Lexus GS“ ši problema iš dalies išspręsta – baterijos sumkontuotos automobilio gale ir po galine sėdyne. Nors bagažinės tūris kiek sumažėjo, tačiau išliko konkurencingas didelių sedanų rinkoje ir nuo pagrindinių konkurentų atsilieka minimaliai.
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Lexus RX“ |
„Lexus RX“ sprendimas – dar tobulesnis. Visureigyje baterijos sugrūstos po galinėmis sėdynėmis, neatimant nei vieno kubinio centimetro iš bagažinės.
Ar teko kažko atsisakyti vardan sėdynių apačios, visai neįdomu. Važiuoja jis taip pat maloniai, vietos tiek pat daug, o nepasižiūrėjęs į automobilio technines charakteristikas, baterijų buvimo vietos nė nesužinotum.
Techniniai parametrai
Anksčiau minėjau pirmojo RX hibrido pagrindinius techninius duomenis – 210 AG, 288 Nm, 8,1 l/100 km ir 7,6 s įsibėgėjimas iki 100 km/val. Naujame RX 450h spustelėjus pedalą galima pajausti 299 AG, 313 Nm galią, o įsibėgėjimas 0-100 km/val. Užtruks vos 7,8 s. Tuo pat metu prietaisų skydelyje vis tiek švies žalia spalva, o degalų sąnaudų skaitmenys rodys įspūdingus 6,3 l/100 km.
Be abejonės, 6,3 l yra utopinis skaičius, realiomis sąlygomis važiuojant vidutiniškai reikėtų pridėti dar maždaug du litrus šimtui kilometrų.
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Lexus RX“ |
Tačiau ir naujasis RX vienu dalyku yra novatorius. Tik šįkart ne prabangių visureigių, o hibridinių automobilių srityje. Dėl jau anksčiau minėtos priežasties – baterijų užimamos vietos. Jeigu anksčiau buvo galima sakyti, kad hibrido ekonomija yra nieko verta dėl sumažėjusios bagažinės, tai dabar šis argumentas nebegalioja.
Visus skaičiukus rasite žemiau esančioje lentelėje ir jeigu galvojate, kokį automobilį įsigyti, galbūt tai jums padės apsispręsti.
Lexus RX 350 | Lexus RX 450h | |
---|---|---|
Variklis | 3,5 l dual VVT-i | 3,5 l VVT-i + elektrinis |
Degalai | Benzinas | Benzinas |
Pavarų dėžė | Automatinė, 6 pavarų | Variatorius, E-CVT |
Didž. galia | 277 AG | 299 AG |
Didži. sukimo momentas | 346 Nm | 317 Nm |
0-100 km/val. | 8 s | 7,8 s |
Didž. greitis | 200 km/val. | 200 km/val. |
Masė | 1975 kg | 2110 kg |
Ilgis/plotis/aukštis | 4770/1885/1725 mm | 4770/1885/1685 mm |
Prošvaisa | 180 mm | 175 mm |
Bagažinės tūris | 446 l | 496 l |
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) | 14,4/8,5/10,7 l/100 km | 6,5/6,0/6,3 l/100 km |
CO2 emisija, mišriu ciklu | 250 g/km | 145 g/km |
Bazinės komplektacijos kaina | 187 310 Lt | 205 250 Lt |