„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Pradedamas statyti pirmasis elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas magistralėje A1

Antradienį pradėtos elektromobiliams skirto įkrovimo parko statybos pagrindinėje šalies automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Projektas įgyvendinamas 156-ajame magistralės kilometre. Kaip teigia bendrovės „Eldrive“ Lietuva vadovas Tomas Tamašauskas, pilnai įrengtame įkrovimo parke vienu metu galės krautis net 40 elektromobilių, o įkrovimo parką planuojama atidaryti 2025 metų pirmąjį ketvirtį.
Pradedamas statyti pirmasis elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas magistralėje A1
Pradedamas statyti pirmasis elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas magistralėje A1 / „Eldrive“ nuotr.

T.Tamašauskas sako, kad šis įkrovimo parkas iš viso užims 1,5 ha žemės plotą: „Jame bus pastatytas 318 kvadratinių metrų pastatas, kuriame įsikurs kavinės „Caffeine“ ir „Narvesen“, veiks poilsio ir darbo vietos bei tualetai. Pirmu projekto etapu bus įrengtos dešimt 200 kW galios stotelės ir viso bus 20 itin didelės galios įkrovimo prieigų, kurios padės greitai ir be eilių įkrauti transporto priemones bei tęsti savo keliones. Kiekviena stotelė bus paruošta ir galios padidinimui iki 400 kW, kurį atliksime pagal rinkos poreikius. Kitame etape, kurio įgyvendinimas priklausys nuo rinkos sąlygų bei elektromobilių parko plėtros šalyje, bus įrengtos dar papildomos 20 itin didelės galios įkrovimo prieigų bei keletas stotelių sunkiasvoriam transportui ar autobusams.“

„Eldrive“ nuotr./„Eldrive“ Lietuva vadovas Tomas Tamašauskas
„Eldrive“ nuotr./„Eldrive“ Lietuva vadovas Tomas Tamašauskas

„Eldrive“ vadovas teigia, kad į naują įkrovimo parką bus investuota daugiau nei du milijonai eurų: „Šis modernus įkrovimo parkas, įrengtas strategiškai patogioje vietoje, leis elektromobilių vairuotojams be rūpesčių keliauti iš Vilniaus ar Kauno į Klaipėdą, pajūrio kurortus ar kitus Lietuvos miestus. Tai puiki sustojimo vieta įsikrauti ir kelionei nuo pajūrio iki Kauno ar Vilniaus, nes turi patogų privažiavimą iš abiejų krypčių.“

„Eldrive“ nuotr./Pradedamas statyti pirmasis elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas magistralėje A1
„Eldrive“ nuotr./Pradedamas statyti pirmasis elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas magistralėje A1

Renginyje dalyvavęs energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra įgauna pagreitį.

„Elektromobilių skaičiaus didėjimas įgauna pagreitį ir siekiame, kad 2030 metais Lietuvoje būtų apie 120 tūkstančių elektra varomų automobilių. Esminė šio ambicingo tikslo sąlyga – patogi ir išvystyta automobilių įkrovimo stotelių infrastruktūra. Pradedamas statyti elektromobilių įkrovimo parkas prie vienos svarbiausių mūsų magistralių – žymi naujas tokių objektų plėtros tendencijas ir ženkliai prisidės prie nacionalinės infrastruktūros plėtros“, – sakė energetikos ministras Dainius Kreivys.

„Eldrive“ nuotr./Iš kairės: Dainius Kreivys, Tomas Tamašauskas
„Eldrive“ nuotr./Iš kairės: Dainius Kreivys, Tomas Tamašauskas

Pasak ministro, norint užtikrinti patogias keliones elektromobiliais Lietuvoje, reikia apie 60 tūkstančių viešų ir privačių įkrovimo stotelių.

Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė renginyje teigė, kad elektromobilumo plėtrai Lietuvoje būtinos ne tik finansinės paramos ir kitos valstybės ir savivaldybių vykdomos priemonės, bet ir koordinuota institucijų bei verslo veikla.

„Eldrive“ nuotr./Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė
„Eldrive“ nuotr./Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė

„Mano požiūriu, Europos Sąjungos keliamų ir nacionalinių reikalavimų įgyvendinimui labai svarbios suderintai vystomos privačios iniciatyvos ir bendras darbas, keičiant visuomenės ir verslo keliavimo įpročius žalesniais, o iniciatyvą rodyti turėtų ir privatus sektorius. Šiandienos pavyzdys – puikus įrodymas, kaip šiuolaikinis verslas gali prisitaikyti ir atliepti besikeičiančius visuomenės poreikius“, – sako A.Vaiciukevičiūtė.

„Eldrive“ nuotr./Pradedamas statyti pirmasis elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas magistralėje A1
„Eldrive“ nuotr./Pradedamas statyti pirmasis elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas magistralėje A1

Raseinių rajono meras Arvydas Nekrošius sakė besidžiaugiantis investicijomis bei kad tokio tipo projektui pasirinkta Raseinių savivaldybė: „Visada siekiame pabrėžti šio rajono puikią strateginę vietą – tai pats Lietuvos vidurys. Todėl itin džiugu, jog pagaliau tai buvo pastebėta ir įvertinta šio projekto vystytojų. Dar labiau džiugina tai, jog šis projektas dera ir su mūsų bendra savivaldybės strategija, tai yra vystyti inovatyvius ir draugiškus aplinkai sprendimus. Todėl ir mes savo strateginiame plane esame numatę plėtoti elektromobilių įkrovimo tinklą mieste, nes tai padeda pritraukti daugiau turistų, o tuo pačiu ir pajamų.“

„Eldrive“ nuotr./Raseinių rajono meras Arvydas Nekrošius
„Eldrive“ nuotr./Raseinių rajono meras Arvydas Nekrošius

Remiantis Lietuvos kelių direkcijos duomenimis, kiekvieną dieną šiuo keliu pravažiuoja apie 28 tūkstančiai automobilių.

Projektą vystančios bendrovės „Kenova“ vadovas Kęstutis Faktorovičius sako, kad šis projektas unikalus ne tik savo paskirtimi, bet ir dėl technologinių sprendimų. „Labai džiaugiamės šiuo ir kitais bendrais projektais su „Eldrive“. Tikrai neeilinis projektas, kurio labai reikėjo Lietuvoje atsižvelgiant į elektromobilių rinkos augimą. Turėjome daug iššūkių vystant tokio įkrovimo parko idėją ir labai didžiuojamės kartu su partneriais sukurtu nauju konceptu. Šis projektas yra ateities pavyzdys, todėl ir pasirinktas dizainas bei sprendimai yra inovatyvūs bei susiję su ateities pasauliu“, – sako K.Faktorovičius.

„Eldrive“ nuotr./„Kenova“ vadovas Kęstutis Faktorovičius
„Eldrive“ nuotr./„Kenova“ vadovas Kęstutis Faktorovičius

Viena pagrindinių šio projekto partnerių – įmonė „Reitan Convenience Lithuania“, valdanti „Caffeine“ ir „Narvesen“ kavinių tinklą Lietuvoje ir kitose šalyse. Šios įmonės vadovas Lietuvoje Saulius Žilėnas sako, kad šis naujas konceptas bus ilgai laukta naujovė greitkelių rinkoje: „Matome, jog Lietuvos greitkelių rinka jau ilgą laiką nusistovėjusi, be didelių naujovių ir naujienų. Tikime, jog būtent šis išskirtinis projektas, kuris yra pirmasis pagrindinėje šalies magistralėje, nustebins ir nudžiugins keliaujančius mūsų šalies keliais. Pati lokacija išties yra puiki – pats magistralės vidurys, puikiai matoma iš abiejų magistralės pusių.“

„Eldrive“ nuotr./„Reitan Convenience Lithuania“ vadovas Saulius Žilėnas
„Eldrive“ nuotr./„Reitan Convenience Lithuania“ vadovas Saulius Žilėnas

Anot „Reitan Convenience Lithuania“ vadovo, šioms vietoms bus adaptuotas ir abiejų kavinių meniu: „Mūsų klientų lauks ir kelios naujovės – savo tradicinį meniu papildysime naujais užkandžiais. Todėl labai laukiame šio objekto atidarymo ir tikime jo sėkme.“

Projektą įgyvendinančios statybų bendrovės vadovas Edvard Sokolovskij sako, kad šis ir kiti elektromobiliams skirtų įkrovimo parkų projektai yra malonus iššūkis visai komandai. „Mūsų komanda didžiuojasi galėdama būti šio projekto dalimi. Esame dėkingi už galimybę bendradarbiauti ir prisidėti prie elektromobilių įkrovimo infrastruktūros įgyvendinimo pagrindiniuose šalies keliuose. Vykdydami jau antrojo tokio parko statybas, komanda spėjo įgauti specifinės patirties, tad tikimės įvykdyti visus įsipareigojimus pagal numatytą terminą, kokybiškai išpildant visus užsakovo lūkesčius“, – sako UAB „HiLTUS“ vadovas E.Sokolovskij.

„Eldrive“ nuotr./UAB „HiLTUS“ vadovas Edvard Sokolovskij
„Eldrive“ nuotr./UAB „HiLTUS“ vadovas Edvard Sokolovskij

Pirmojo parko statybos pradėtos gegužę

Anot „Eldrive“ vadovo, šis įkrovimo parkas yra vienas iš daugelio, kurie per ateinančius keletą metų pradės veikti mūsų šalyje: „Lietuvoje įkrovimo vietų pasiskirstymas yra labai netolygus. Turime daug įkrovimo stotelių didžiuosiuose miestuose, bet labai nedaug pagrindiniuose keliuose ar regionuose. Gegužės mėnesio pabaigoje pradėjome statyti pirmąjį tokio tipo įkrovimo parką Panevėžio rajone. Jis bus identiškas šiam ir duris atvers dar šiais metais.“

„Eldrive“ nuotr./Pradedamas statyti pirmasis elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas magistralėje A1
„Eldrive“ nuotr./Pradedamas statyti pirmasis elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas magistralėje A1

T.Tamašauskas pasakoja, kad panašaus tipo įkrovimo parkai pasaulyje jau egzistuoja, tačiau yra plėtojami šalia jau esamų traukos taškų: „Įkrovimo stotelės keliuose dažniausiai įrengiamos prie įvairių traukos taškų, tokių kaip prekybos ir pramogų centrai, restoranai, viešbučiai ar degalinės. Norėjome sukurti naują konceptą ir sukurti unikalų traukos tašką. Šio parko idėja gimė atsižvelgiant į problemas, su kuriomis susidurdavo elektromobilių vairuotojai Lietuvoje: viename taške mažas stotelių kiekis, dėl ko susidarydavo eilės, o nepakankama stotelių galia gerokai prailgindavo įkrovimo laiką – visa tai lėmė, jog planuoti keliones su elektromobiliu buvo sudėtinga. Mūsų įkrovimo parkas su dideliu kiekiu itin galingų stotelių sudarys tinkamas sąlygas, kad elektrinių transporto priemonių naudojimas būtų patogus, patikimas ir prieinamas visiems. Elektromobilio įkrovimas gali trukti nuo keliolikos minučių iki kiek daugiau nei valandos, todėl natūralu, jog turi būti sudarytos sąlygos žmonėms kažkur praleisti laiką, ypač Lietuvoje, kur turime ir šaltas žiemas, ir daug lietingų dienų. Be to, tradicinės kuro kolonėlės sukūrė naujas tendencijas, kur žmonės čia vis dažniau sustoja ne tik dėl degalų, bet ir geria kavą ar valgo. Prie to prisitaikyti siekiame ir mes, todėl kartu su „Reitan Convenience“ partneriais pasiūlysime lankytojams ir naują jų prekės ženklų konceptą.“

„Eldrive“ nuotr./Pradedamas statyti pirmasis elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas magistralėje A1
„Eldrive“ nuotr./Pradedamas statyti pirmasis elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas magistralėje A1

Remiantis paskutiniais duomenimis, Lietuvoje yra registruota daugiau kaip 14 tūkstančių elektra varomų transporto priemonių ir planuojama, kad iki 2030 metų jų kiekis sieks kelis šimtus tūkstančių. Mūsų šalyje iš viso veikia daugiau nei 1000 lėtojo (AC) įkrovimo ir apie 300 greito (DC) įkrovimo stotelių. Tuo pačiu laikotarpiu 2022-aisiais šalyje iš viso buvo 333 lėtojo ir vos 55 sparčiojo įkrovimo stotelės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“