Elektromobilių įkrovimo operatorius „Eldrive“ gegužės mėnesį pradėjo statyti pirmąjį įkrovimo parką šalia Panevėžio, o liepos pabaigoje ir kelyje Kaunas – Klaipėda. Įmonės vadovas Tomas Tamašauskas sako, kad šis įkrovimo parkas bus kiek kompaktiškesnis: „Skirtingoms lokacijoms Lietuvoje esame sukūrę du konceptus – pagrindiniuose šalies keliuose veiks įkrovimo parkai, kuriuose vienu metu galės krautis 20 – 40 elektromobilių, o tokiame kaip šis – 10 elektromobilių. Šiame įkrovimo parke netoli Varėnos taip pat veiks kavinė „Caffeine“, poilsio ir darbo zonos bei tualetai. Kelias Vilnius – Druskininkai pasižymi dideliu srautu ne tik į Druskininkus, Varėną, bet ir Lenkijos link – tai puiki strateginė vieta“.
Varėnos rajono meras Algis Kašėta džiaugiasi, kad projektui buvo pasirinkta būtent ši savivaldybė: „Senoji Varėna yra strategiškai patogi vieta, o toks projektas prisidės prie regiono ekonomikos augimo ir turistų srautų didėjimo. Mes visada palaikome iniciatyvas, kurios skatina tvarų vystymąsi ir gerina mūsų gyventojų gyvenimo kokybę.“
Projektą vystančios bendrovės „Kenova“ vadovas Kęstutis Faktorovičius pažymėjo, kad šis projektas – geras vis populiarėjančių užsakomųjų (angl. build-to-suit) projektų pavyzdys: ,,Esame atsakingi už keleto „Eldrive“ įkrovimo parkų projektų įgyvendinimą, pradedant nuo sklypo tinkamumo analizės iki statybų organizavimo ir finansavimo. Užsakovui perduosime idealiai jų poreikius atitinkančius objektus, tuo pačiu užtikrindami galimybę sparčiai „Eldrive“ plėtrai.“
Pagrindinis projekto partneris – įmonė „Reitan Convenience Lithuania“, valdanti „Caffeine“ ir „Narvesen“ kavinių tinklus. Įmonės vadovas Saulius Žilėnas teigia, kad naujasis objektas suteiks keliautojams daugiau patogumo: „Vykstant iš Vilniaus Varėnos kryptimi trūko patogios sustojimo vietos, kur būtų galima pasimėgauti kokybiška kava bei užkandžiais. Šis kraštas mums puikiai pažįstamas, nes būtent Varėnoje skrudinama visa „Caffeine“ ir „Narvesen“ tinkle pateikiama ekologiška kava. Žinome, kad tiek gyventojai, tiek čia gyvenantys ar vis atvykstantys mūsų darbuotojai laukė šios vietos, kuri bus patogi ir vykstant į Druskininkus ar kitas pietų Lietuvoje esančias vietas“, – teigė S.Žilėnas.
Projektą įgyvendinančios statybų bendrovės „Ranresta“ komercijos direktorius Dainius Zalieckas pasakoja, kad šis projektas – puikus pavyzdys, kad ateitis į Europą ir Lietuvą atkeliauja labai greitai: „Tai neeilinis projektas, kadangi čia sprendžiame ne tik statybų, bet ir infrastruktūros iššūkius. Labai malonu prisidėti prie to“.
Pirmasis įkrovimo parkas duris atves jau gruodį
Anot „Eldrive“ vadovo, šis įkrovimo parkas Senojoje Varėnoje yra vienas iš daugelio, kurie per ateinančius keletą metų pradės veikti mūsų šalyje: „Lietuvoje įkrovimo vietų pasiskirstymas yra labai netolygus. Turime daug įkrovimo stotelių didžiuosiuose miestuose, bet labai nedaug pagrindiniuose keliuose ar regionuose. Gruodžio mėnesį Panevėžio rajone duris atvers pirmasis tokio tipo parkas ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse, o 2025 – tųjų metų pirmąjį ketvirtį ir antrasis – kelyje Kaunas – Klaipėda. Šie projektai prisidės prie elektromobilumo skatinimo mūsų šalyje“.
Unikalus konceptas
T.Tamašauskas pasakoja, kad panašaus tipo įkrovimo parkai pasaulyje jau egzistuoja, tačiau yra plėtojami šalia jau esamų traukos taškų.
„Įkrovimo stotelės keliuose dažniausiai įrengiamos prie įvairių traukos taškų, tokių kaip prekybos ir pramogų centrai, restoranai, viešbučiai ar degalinės. Norėjome sukurti naują konceptą ir sukurti unikalų traukos tašką. Šio parko idėja gimė atsižvelgiant į problemas, su kuriomis susidurdavo elektromobilių vairuotojai Lietuvoje: viename taške mažas stotelių kiekis, dėl ko susidarydavo eilės, o nepakankama stotelių galia gerokai prailgindavo įkrovimo laiką – visa tai lėmė, jog planuoti keliones su elektromobiliu buvo sudėtinga. Mūsų įkrovimo parkas su dideliu kiekiu itin galingų stotelių sudarys tinkamas sąlygas, kad elektrinių transporto priemonių naudojimas būtų patogus, patikimas ir prieinamas visiems. Elektromobilio įkrovimas gali trukti nuo keliolikos minučių iki kiek daugiau nei valandos, todėl natūralu, jog turi būti sudarytos sąlygos žmonėms kažkur praleisti laiką, ypač Lietuvoje, kur turime ir šaltas žiemas, ir daug lietingų dienų. Be to, tradicinės kuro kolonėlės sukūrė naujas tendencijas, kur žmonės čia vis dažniau sustoja ne tik dėl degalų, bet ir geria kavą ar valgo. Prie to prisitaikyti siekiame ir mes, todėl kartu su „Reitan Convenience“ partneriais pasiūlysime lankytojams ir naują jų prekės ženklų konceptą“, – sako T.Tamašauskas.
Remiantis naujausiais duomenimis, Lietuvoje yra registruota daugiau kaip 15 tūkstančių elektra varomų transporto priemonių ir planuojama, kad iki 2030 metų jų kiekis sieks kelis šimtus tūkstančių. Mūsų šalyje iš viso veikia daugiau nei 1000 lėtojo (AC) įkrovimo ir apie 300 greito (DC) įkrovimo stotelių. Tuo pačiu laikotarpiu 2022-aisiais šalyje iš viso buvo 333 lėtojo ir vos 55 sparčiojo įkrovimo stotelės.