„Dabar galvojama apie tuos mažiausiai taršius automobilius, 130 g/km (anglies dvideginio – BNS), tai yra pradinis 20 eurų per metus. Jį susimoki tuo metu, kai praeini techninę apžiūrą (...) Po to yra progresinis mokestis, priklausomai nuo to, koks yra CO2 didėjimas. Pavyzdžiui, jeigu yra 135 (gramai – BNS), pagal koeficientą papildomai susimoki 2,5 euro“, – portalo delfi.lt laidoje sakė Arminas Mockevičius.
Pasak kanclerio, 130 gramų CO2 kilometrui teršimo kartelė pasirinkta remiantis mokslininkų rekomendacijomis.
„Jeigu atsakant kodėl, tai yra mokslininkų rekomendacijos, o kad gali būti mažesnis, tai, žinoma, kad galėtų. Dabar yra pradinis etapas, bet jeigu mes pasirinktume mažesnį, tarkime, 85, tada mes apmokestintume beveik visus automobilius“, – pripažino kancleris.
Jis teigė, kad konkretūs sprendimai dėl apmokestinimo dar nepriimti.
BNS primena, kad laikinasis premjeras Saulius Skvernelis praėjusią savaitę teigė, jog svarstoma įvesti taršių automobilių ir nekilnojamojo turto (NT) mokesčius.
Tarptautinės organizacijos ne vienerius metus Lietuvai siūlo įvesti taršių transporto priemonių mokesčius.