Suprasti akimirksniu
- Modifikuotas visureigis „Dodge RAM 1500“ su 5,7 l varikliu.
- V8 variklio galia – 395 AG.
- Degalų suvartojimas AMP trasoje – 40–50 l/100 km.
- Vietų skaičius – 5. Sėdynės yra apytikriai 3 m aukštyje. Automobilio ilgis – 6,2 m. Plotis – 1,7 m.
- Geriausias draugas – purvas.
- Charakteris: dažniau traiško kitus, nei pats susižeidžia.
- Savininkas – UAB „Gera dovana“.
Kol kas monstras neturi registracijos numerių ir yra tebebandomas. Kaip 15min pasakojo vienas monstro krikštatėvių ir „Auto Moto parko“ savininkas Vidmantas Perminas, šiuo metu visureigiu važiuojama tik pievomis ir specialiai paruoštoje trasoje įrengtu kliūčių ruožu. Na, kartais dar specialiai pervažiuojami ir sutraiškomi tam atgabenti automobiliai.
Tačiau į pelkynus, kol neatėjo tikra vasara, nelendama – automobilio ratai platūs, tad nežinia, kaip jis elgtųsi tikroje pekloje. Jei toks galiūnas purve paskęstų, po to jau tik tankas padėtų išlupti iš pragaro.
Gali vairuoti ir moterys. Tačiau vyrai bent nespiegia
Ar sudėtinga vairuoti šį žvėrį? Pirmiausia turėsite į jį įsiropšti, atsispyrę nuo paminos ir įsikibę į vairą arba durų rankeną. Nes sėdėti teks 3 metrų aukštyje (vien automobilio ratų dydis – 1,7 metro, kiekvieno svoris 150 kg).
Užvedimas įprastas, pavarų dėžė – automatinė, taigi nieko neįprasto tiems, kurie nebijo „automatų“. Dėl viso pikto šalia sėdintis parko šeimininkas Vidmantas siūlo jungti tik antrą pavarą ir ne daugiau. Tuomet pakaks ir greičio, ir galingumo, įveikiant gilias duobes. Taip pat perspėja nebandyti įsibėgėjus peršokti griovio – gali baigtis kūlvirsčiu, o ši pramoga ne tam skirta.
Pradėjus važiuoti, prasideda linksmoji dalis. Ne veltui „vairavimo instruktorius“ Vidmantas perspėja: „Neskubėkite, pripraskite prie automobilio valdymo.“ Nes važiavimas monstru šiek tiek skiriasi nuo važiavimo aukštaisiais pikapais „Hilux“ ar „Navara“. Vežu kelis keleivius, tarp jų ir moterį, todėl įtempiu vadžias ir stengiuosi neskubėti. Juo labiau kad, pagal čia pat vietoje surengtų varžybų reglamentą, trasą su 6 vartais reikia įveikti per 7 minutes.
Kai kildamas į kalną matysi tik dangų, geriau sustok, atsidaryk langą, iškišk galvą...
Pirmas įspūdis, kol važiuoji tiesiai, yra apgaulingas. Monstro vairą galima sukioti vos ne dviem pirštais (bet nerekomenduojama).
Vaizdai pro langą (kol kas dar švarų, neaptaškytą purvu) fantastiški – pavasaris su visomis savo grožybėmis: žaliuojančia pieva, purvo balomis, trasoje svyruojančiu vienišu beržu. Galima apsiverkti nuo grožio. O kai kam – ir iš baimės.
Vidmantas perspėja: keleiviams geriau prisisegti saugos diržus, nors greitis ir nedidelis. Ir negaili patarimų vairuotojui:
„Kai kildamas į kalną matysi tik dangų, geriau sustok, atsidaryk langą, iškišk galvą ir stebėk priekinį ratą. Leisdamasis nuo stataus kalno, negailėk stabdžių, prilaikyk automobilį. Nes moterų klyksmai, net ir važiuojant pamažu, garantuoti.“
Charakteriu primena moterį
Iš tiesų, važiavimo visureigiu-monstru specifiką pajuntu įveikdamas pirmąjį posūkį nelygia pieva. Galingas automobilis riaumoja kaip alkanas žvėris. Tačiau ir linguoja kaip Šiaurės Amerikos grizlis – tvirčiau įsitveriu į vairą ir mažinu sūkius.
Ir gerai, kad pristabdžiau. Nes, stipriai susukus vairą, jis „pasunkėja“, o visureigio reakcija į vairuotojo veiksmus tampa gerokai pavėluota. Taigi, jei galvojate, kad į posūkį atlėksite kaip su ralio automobiliu ir jį statysite skersą, labai apsirinkate.
Reikia elgtis švelniai, išmokti prisitaikyti prie jos įgeidžių, būti kantriam. Kaip su moterimi.
Šis visureigis šiek tiek primena moterį, su kuria reikia elgtis švelniai, išmokti prisitaikyti prie jos įgeidžių, būti kantriam – tik tuomet pavyks kartu įkopti į viršūnę.
O skubėdamas tik malkų priskaldysi: netilpsi į posūkį, teks jungti atbulinę pavarą. Arba, jei ratu užlipsi ant trasos krašto, užsikabinęs platus ratas gali tiesiog išspjauti automobilį iš trasos.
Metas įveikti pirmuosius posūkius ir kliūtis: sustatytus siaurus vartus, įkalnes, nuokalnes. Kai kurios jų – su duobėmis, kuriose yra šiek tiek purvo. Kai kurie pakilimai į kalnelius siauri, todėl reikia vairuoti tiksliai. Iš tiesų, žvalgantis tik pro priekinį stiklą, tokiais dideliais ir gerokai už automobilio korpuso išlindusiais ratais pataikyti į iš kūgelių ar statinių sustatytus vartus nėra paprasta. Todėl be paliovos kaišioju galvą pro šoninį langą ir stebiu priekinį ratą.
Dar vienas pastebėjimas. Jei iš posūkio reikia kirsti vartus, patarčiau rinktis žiedinių lenktynių stilių – važiuoti plačiais „balionais“, kad visureigis išsitektų trajektorijoje ir į vartus įvažiuotumėte tiesiais priekiniais ratais.
Tiesa, nežinau, ar pernelyg atsargiai važiavau, ar buvo kitų priežasčių, tačiau ant galinės sėdynės sėdėjusi mergina iš siaubo neklykė. Tik sakė: „Oho.“
O gal todėl, kad Vidmantas perspėjo iš anksto: kartais pro priekinį stiklą matysis tik dangus, o kartais – tik žolė. Taigi ir jūs tam pasiruoškite, jei norėsite išbandyti šitą riaumojantį „Dodge“.
Apie visureigius-monstrus
Pasaulyje itin populiarūs visureigiai-monstrai yra modifikuoti ar specialiai sukurti automobiliai (dažniausiai pikapai) su ypač dideliais ratais ir pakaba. Šie automobiliai yra naudojami pramoginiais tikslais lenktynėms purve, svorių tampymui ir kitų automobilių traiškymui dideliais, sunkiais ratais. Modifikuoti pikapai išpopuliarėjo XX a. aštuntojo dešimtmečio pabaigoje kartu su lenktynėmis purve. Šiandien jų rungtynių pažiūrėti susirenka 4 mln. žmonių visame pasaulyje.