Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prasideda „Metų automobilio 2018“ konkursas – kuris taps geriausiu?

Lietuvos žurnalistų autoklubas, kasmet išrenkantis geriausią automobilį iš visų, pasirodančių Lietuvos rinkoje, 21-ąjį kartą pradėjo „Metų automobilio“ konkursą.
Prasideda konkuras Lietuvos „Metų automobilis 2018“
Prasideda Lietuvos „Metų automobilio 2018“ konkursas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Nuo lapkričio 6 d., kai paskelbta konkurso pradžia, iki pat gruodžio 2-osios, kai paaiškės, kas tapo nugalėtoju, 10 komisijos narių, įvairių leidinių žurnalistams, teks nuvažiuoti šimtus kilometrų ir atlikti dešimtis bandymų, kol bus rastas bendras vardiklis.

Iš viso šiemet į geriausiojo vardą pretenduoja 34 nauji modeliai, kurių dalis rinkoje pasirodyti spės tik kitų metų pradžioje. Skelbiama, kad įvertinus standartinio modelio kainą, visų konkurse dalyvaujančių automobilių vertė – apie 1 mln. Eur.

„Jei pripiltume degalų bakus ir įvertintume papildomą įrangą, vertė pakiltų gerokai virš milijono eurų“, – sakė Renaldas Gabartas, konkurso komisijos narys, atstovaujantis portalui Automanas, apskaičiavęs, kad konkursui pasibaigus šiame daugiau nei per dvidešimtmetį bus dalyvavę 850 naujų automobilių.

Jurgis Paplaitis, vienas iš dešimties komisijos narių, bendradarbiaujantis su Delfi, pastebėjo, kad vyraujanti tendencija šiemet – visureigiai. Tiesa, pasak jo, jei praėjusiais metais tarp dalyvių buvo vienas rėminis visureigis, šiemet tokių nebeliko. Tarp dalyvių nėra ir hibridinę, nei vien tik elektrinę jėgainę turinčių modelių.

„Dar viena tendencija – technologijų tobulėjimas, nes, pavyzdžiui, dėl geriausio vardo konkuruoja du B segmento modeliai – „Polo“ ir „Fiesta“. Tai, pavyzdžiui, „Polo“ turi technologijas, kurios anksčiau buvo pasiekiamos tik perkant „Passat“, – sakė J.Paplaitis.

Kas pretenduoja į karūną?

Iš viso į geriausiojo titulą pretenduoja 34 nauji, tik šiemet ar kitų metų pradžioje rinkoje pasirodysiantys, automobiliai.

  • „Alfa Romeo Stelvio“
  • „Audi Q5“
  • BMW 5
  • „BMW 6 Gran Turismo“
  • BMW X3
  • „Citroen C3 Aircross“
  • „Fiat Tipo“
  • „Ford Fiesta“
  • „Honda Civic“
  • „Hyundai i30“
  • „Hyundai i30 N“
  • „Jeep Compass“
  • „KIA Picanto“
  • „KIA Rio“
  • „KIA Stinger“
  • „KIA Stonic“
  • „Land Rover Discovery“
  • „Range Rover Velar“
  • „Mazda CX-5“
  • „Mercedes-Benz E400 4MATIC Coupe“
  • „Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC“
  • „MINI Countryman“
  • „Nissan Micra“
  • „Nissan Qashqai“
  • „Nissan X-Trail“
  • „Opel Crossland X“
  • „Opel Insignia“
  • „Peugeot 308 SW GT“
  • „Peugeot 5008 GT“
  • „Renault Koleos“
  • „Škoda Karoq“
  • „Suzuki Swift 4×4“
  • „Volkswagen Arteon“
  • „Volkswagen Polo“

Kas naujo šiemet?

Valdas Valiukevičius, Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas bei konkurso komisijos narys, akcentavo, kad be pasikeitusių vizualių sprendimų ir grįžimo į „Litexpo“ parodų rūmus, viena didžiausių naujovių – konkurso renginys Kaune.

Ateinantį savaitgalį Kaune, greta prekybos centro „Mega“, visi konkurso automobiliai bus pristatyti kauniečiams. Kauno gyventojai turės galimybę iš visų 34 modelių išsirinkti savo miesto automobilį.

Tarp naujovių ir sprendimas ekspertams patikėti įvertinti naujų automobilių technologijas ir junglumą. To imsis technologijų ekspertas Arnoldas Lukošius, išbandysiantis visų konkurso automobilių informacines ir pramogų sistemas. Važiuoklių gerumą antrus metus iš eilės įvertins važiuoklių žinovas Domas Zinkevičius, atstovaujantys WAD bendrovei.

Tradiciškai besibaigiant konkursui skelbiami ir septyni geriausieji konkurso automobiliai. Kas taps geriausiais šiemet – paaiškės lapkričio 27-ąją.

Tie patys degalai ir tos pačios padangos

Lietuvos „Metų automobilio“ konkursas pirmąsyk buvo surengtas 1998 metais. Jo principas nuo pat pradžių yra analogiškas ilgametes tradicijas turinčiam Europos metų automobilio konkursui.

Nuo pat pirmųjų metų konkursą organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas, kurio narių kiekvieną rudenį išrenkama dešimties žurnalistų komisija atlieka atsakingą darbą – iš 30–40 naujų tais metais pasirodžiusių automobilių išrenka patį geriausią.

Komisijos nariai išbando kiekvieną konkursui pateikiamą automobilį. Siekiant didžiausio įmanomo objektyvumo, visiems automobiliams užmontuojamos vienodo modelio „Continental“ padangos, o jų bakai pildomi tais pačiais „Neste“ degalais. Be to, konkurso metu organizuojama bandymų stovykla, kurioje komisijos nariai, pasivažinėję vienu automobiliu, gali iškart sėsti prie jo konkurento vairo ir objektyviai juos palyginti.

Bendrovė „Neste Lietuva“ be to, kad konkurso automobiliams tiekia vienodus degalus, įsteigė prizą ir saugiausiai stabdančiam automobiliui. Bandymai, kurių metų paaiškės, kuris automobilis stabdo geriausiai ir šiuo atžvilgiu yra lyderis, įvyks konkurso bandymų stovykloje Druskininkuose. Matavimus padės atlikti Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU).

Renka ne tik „Metų“, bet ir „Tautos“

Lietuvos „Metų automobilio“ konkurse išaiškinamas daugiau nei vienas nugalėtojas. Antroji pagal svarbą yra „Tautos automobilio“ nominacija – ją šiais metais renka konkurso informacinio partnerio, naujienų portalo 15min, skaitytojai.

Šioje nominacijoje savo nuomonę pareiškia tūkstančiai žmonių, o neretai svarstykles į vieną ar į kitą pusę pakreipti bando aktyvus automobilių klubų atstovai. „Tautos automobilis“ pirmą kartą buvo išrinktas 1999-aisiais ir šiemet bus išrinktas jubiliejinis – dvidešimtasis.

Įdomi tendencija, jog Lietuvos „Metų automobiliais“ paprastai tampa hečbekai ar krosoveriai – automobiliai, įperkami daugeliui, o „Tautos automobilio“ karūna dažniau pasipuošia prabangūs BMW, „Audi“ ar „Volvo“ automobiliai.

„Praėjusiais metais už šią nominacija balsavo daugiau nei 10 000 unikalių lankytojų, šiemet viliamės šį skaičių gerokai pranokti“, – sakė Žilvinas Pekarskas, 15min rubrikos Gazas redaktorius.

Konkurse yra ir daugiau nominacijų – pavyzdžiui, itin prestižiniu laikomas „Metų visureigio“ titulas, o šiemet vienas partnerių „Šiaulių bankas“ įsteigė ir apdovanojimą greičiausiam modeliui „Automobilis startuolis“.

„Manome, kad tai nominacija, susijusi su emocija, o lygiai tokius pat uždavinius – būtų greitais, lanksčiais – savo banke keliame ir sau“, – sakė Mindaugas Vasiliauskas, Šiaulių banko Lizingo pardavimų departamento vadovas.

20 ankstesnių „Metų automobilių“

  • 1998 m. – Mercedes-Benz A klasė
  • 1999 m. – Ford Focus
  • 2000 m. – Škoda Fabia
  • 2001 m. – Ford Mondeo
  • 2002 m. – Peugeot 307
  • 2003 m. – Mazda 6
  • 2004 m. – Volkswagen Golf
  • 2005 m. – Škoda Octavia
  • 2006 m. – Volkswagen Passat
  • 2007 m. – Ford S-Max
  • 2008 m. – KIA Cee'd
  • 2009 m. – Škoda Superb
  • 2010 m. – Subaru Legacy
  • 2011 m. – Ford C-Max
  • 2012 m. – Hyundai i40
  • 2013 m. – Volkswagen Golf
  • 2014 m. – Škoda Octavia
  • 2015 m. – Nissan Qashqai
  • 2016 m. – Opel Astra
  • 2017 m. – Seat Ateca

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų