Pernai Lietuvoje parduota beveik 390 tūkst. naujų ir naudotų mašinų. Pirkta daugiau naujesnių, o tai lėmė, kad parkas Lietuvoje pajaunėjo 8 mėnesiais, tad dabar vidutinis mašinos amžius siekia beveik 14 metų.
Pernai pirmąjį pusmetį pardavimų skaičių ir kainas kėlė pirkėjai iš Rytų, kurie dėl pasikeitimų muitų sistemoje nuo liepos taip masiškai mašinų Lietuvoje nebepirko.
Kauno automobilių turgų valdančios įmonės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis sakė, kad pagrindiniai pirkėjai pas juos – kirgizai, šiek tiek pirkėjų atvyksta iš Rusijos, Baltarusijos, Gruzijos.
Pardavėjai sako, kad pasitraukus pirkėjams iš Rytų automobilių kainos nukrito. Didžiausias nukritimas buvo 6–10 metų automobilių – beveik 15 proc., apynaujai atpigo beveik 10 proc.
Nors ir dabar į turgus užsuka vienas kitas užsienietis, labiausiai laukiama, kada Rusija įstos į Pasaulio prekybos organizaciją ir sumažės muitai.
Lietuvoje daugiau nei 96 proc. keliais važinėjančių mašinų – naudotos. Pastaruoju metu lietuviai automobilį perka ne ekologijos ar taupumo vedami – daugelis linkę išleisti daugiau, bet įsigyti geresnės kokybės ratus. Tačiau tokių mašinų Vakaruose jau tenka paieškoti.