Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Premjera: naujasis „Austral“ gali pakeisti jūsų požiūrį į „Renault“

Praėjusią savaitę Lenkijoje buvo pristatytas Australiją primenantis, naujasis „Renault“ modelis. Tiesa, Australiją jis primena ne dėl to, kad yra pritaikytas važiuoti dykuma ar dėl to, kad yra skirtas kelionėms džiunglėse. Tokį įspūdį kuria pavadinimas. Mat jis vadinasi – „Renault Austral“.
Renault Austral bandymai
Renault Austral bandymai / Autoplius nuotr.

Šį kartą organizatoriai ne tik pristatė automobilį, bet ir leido juo pasivažinėti. O pravažiuoti daugiau nei 600 kilometrų Lenkijos keliais leido išties neblogai susipažinti su naujuoju prancūzišku modeliu. Pietvakarinėje šalies dalyje išbandėme automobilį automagistralėse, miestuose, žvyrkeliuose ir net snieguotuose miškų keliuose. Ir žinot, panašu, kad „Renault“ pagaliau sau išsikėlė nemažus tikslus. Bet neužbėgant įvykiams už akių apžvelkime automobilį.

Šis modelis, „Austral“, keičia ne ypač populiarų ankstesnį, pavadinimu „Kadjar“. Pastarąjį ko gero pažįstate dauguma. „Kadjar“ buvo nekomfortiškas, traškantis ir braškantis automobilis. Tiesa, už labai žemišką kainą. Šį kartą kaina truputėlį ūgtelėjo, tačiau į teigiamą pusę pasikeitė ir automobilio kokybė. Nuo kainų ir pradėkime.

"Renault Austral" kainodara

Kainos startas ne taip jau ir aukštai. „Austral“ Lietuvoje galima įsigyti už 29 290 eurų. Tiesa, tai bus pati pigiausia šio modelio versija.

Automobilyje bus sumontuotas 1.3 l darbinio tūrio benzininis variklis su 140 AG. Jis kombinuojamas su mechanine pavarų dėže. Komplektacijoje rasite tekstilines sėdynės, mažąjį multimedijos ekraną, 17 colių ratus, skaitmeninį vairuotojo ekraną, beraktę automobilio atrakinimo sistemą, dviejų zonų klimato kontrolę, LED žibintus ir net be laido veikiančias „Apple Carplay“ ir „Android Auto“ sistemas. Tačiau iš komforto įrangos tai bus maždaug viskas. Ši komplektacija vadinasi „Equilibre“.

Aukščiausio lygio komplektacija vadinasi „Iconic esprit Alpine“. Perkant ją – variklis bus toks pat, 1.3 l darbinio tūrio, tik jau su 160 AG. Kombinuotas, žinoma, su automatine pavarų dėže. Komplektacijoje be papildomų priemokų gausite 20 colių ratus, dviejų atspalvių kėbulą, stogo bagažinės laikiklius, pusiau odines, elektra valdomas ir šildomas sėdynes, šildomą vairą, du ekranus, kurių įstrižainės didesnės nei 12 colių, elektra valdomą bagažinę, stumdomas galines sėdynes, net 32 saugumo sistemas ir dar daug visko. Tiesa, šios komplektacijos kaina prasideda nuo 38 790 eurų.

Kad susidarytumėte įspūdį kaip kaip svyruoja automobilio kainos ir komplektacijos, aukščiau aprašytos pigiausa ir brangiausia versijos. Tačiau perkant automobilį sau nereikėtų pulti prie kraštutinumų nei į vieną pusę. Vidutinės komplektacijos automobilis turėtų išpildyti pagrindinius jūsų poreikius, o po naudojimo laikotarpio taip pat bus patrauklus ir antrinėje rinkoje.

Išduosime paslaptį: „Renault“ 2023 metų pirmoje pusėje pasauliui pristatys ir hibridinę „Austral“ versiją. Tačiau ne „Mild hybrid“ ir ne „Plug-in hybrid“ o tikrąjį hibridą – HEV. Paprastai tariant – maždaug tokį, kokius dabar galite rasti daugumoje naujų „Toyota“ automobilių. Tai reiškia didesnę galią, mažesnes sąnaudas, mažesnę taršą ir, žinoma, didesnę kainą.

Automobilio dizainas – subtilus reikalas. Mat kiekvienas vertiname iš savo prizmės. Tačiau man „Kadjar“ buvo nė trupučio nepatrauklus, o „Austral“ jau nebėra toks modelis, pro kurį lengva praeiti neatsisukus. Turiu pripažinti, kad dizaino pokyčiai yra drąsūs, o kebulas siunčia agresyvesnius ženklus, nei ankstesni modeliai. Priekyje pikto automobilio įvaizdį kuria į „Ford F-150“ panašūs priekiniai žibintai ir tamsios bei labai plačios priekinės grotelės. „Renault“ ženklas taip pat gerokai modernesnis – pagamintas iš šlifuoto satininio chromo. Panašu, kad „Renault” jau nuo pirmo žvilgsnio į logotipą bando atkreipti į save žmonių dėmesį.

Automobilio ilgis – 4,51 m. Tai – gerokai mažiau nei atrodo iš pirmo žvilgsnio. Pūstos kėbulo formos kuria didelio automobilio įspūdį. Važiuoklės bazė – 2,67 m. Tai – neblogas rezultatas. Mat vietos gale man, esančiam 1,84 m. ūgio, visiškai užteko.

„Renault“ taip pat padirbėjo ir ties automobilio aerodinamika. Ant priekinio bamberio sumontuotos centrinė ir šoninė įsiurbimo angos yra ne tik dizaino elementai. Jos – funkcionalios.

Tiek priekiniai, tiek galiniai „Austral“ žibintai yra vien šviesos diodų. O maksimalioje komplektacijoje automobilio priekiniuose žibintuose bus įmontuoti 7 šviesos moduliai, kurių darbas yra pritaikyti šviesos paskirstymo būdą pagal eismo sąlygas. O jei paprasčiau, tai ilgąsias šviesas galėsite naudoti bet kuriuo metu. Automobilis paskirstys šviesą taip, kad jūs puikiai matytumėte kur važiuoti, o kiti eismo dalyviai būtų neakinami.

Salone aplinka taip pat visiškai pasikeitusi. Panašu, kad kurį laiką technologine prasme galinėse pozicijose esantis rinkos žaidėjas bando veržtis į priekį. Jeigu anksčiau mano pasakojimai apie „Renault“ interjero ergonomiką galėjo prasidėti necenzūriniais žodžiais, tai dabar mano požiūris pasikeitė.

Pradėkime nuo ekranų. Perkant vidutinę bei aukštesnio lygio komplektaciją turintį „Renault Austral“ automobilyje bus skaitmeninis vairuotojo bei didysis multimedijos ekranai. Abu daugiau nei 12 colių įstrižainės. Nežinau ar dydį įmanoma perteikti nuotraukomis, bet manau, kad didesnių tokiame automobilyje net nebereikia. Vairuotojo ekranas, kaip ir daugumoje naujų modelių turi keletą skirtingų vizualizacijų, rodo daug skirtingos informacijos, kurią gali pasirinkti pats vairuotojas, o valdomas labai patogiais multifunkciniais mygtukais. Pastarieji gal ir atrodo jautrūs lietimui, tačiau tai – paprasti fiziniai mygtukai. Džiugu, kad šioje vietoje „Renault“ atkreipė dėmesį į vairuotojų komentarus.

Tačiau tas labiau stebinantis, tai multimedijos ekranas, turintis „OpenR“ pavadinimą. Jis greitas. Tiek naudojant bendruosius meniu, tiek navigaciją. Įprastai dauguma ekonominės klasės automobiliuose esančių multimedijų įjungus navigaciją šiek tiek sulėtėja. Šį kartą taip neįvyko. Tačiau net ne tai yra geriausia navigacijos dalis. Geriausia tai, kad šiame automobilyje integruota ne „Google Maps“, o „Waze“ navigacija, kurią šiuo metu būtent ir naudoja dauguma vairuotojų. Žinoma, ją taip pat galima perkelti į vairuotojo ekraną. Dar vienas išgirstas vairuotojų komentaras. Ačiū, „Renault“.

Visų funkcijų, kurias gali atlikti ši multimedija tikrai nevardinsiu, tačiau nuo salono apšvietimo spalvų pasirinkimo iki sėdynės pozicijos išsaugojimo – viską nustatyti teks ekrano pagalba. Čia apskritai nebe multimedija, o atskiras planšetinis kompiuteris.

Dar vienas dalykas, kuris nelabai tenkina vairuotojus – automobilių gamintojų noras perkelti klimato kontrolės valdymą į multimedijos ekraną, taip panaikinant dalį mygtukų. Interjeras nuo to atrodo moderniai ir minimalistiškai, kas suteikia modeliui elegantiškumo. Tačiau tai atima dalį komforto iš vairuotojo, o kartais net gali atsiliepti saugumui, jei klimato kontrole naudojamasi vairuojant. „Renault“ modelyje „Austral“ atrado gerą sprendimą: klimato kontrolės rodmenys visuomet yra matomi ekrano apatinėje dalyje, tačiau valdymas vyksta po rodmenimis esančiais fiziniais mygtukais. Dar vienas išgirstas vairuotojų komentaras. Priminsiu – jau trečias.

Na ir dar vienas vairuotojui pritaikytas automobilio elementas – valdymui skirta dalis, kartu su multimedijos ekranu, yra pasukti į vairuotoją, kad pastarajam būtų dar lengviau viską pasiekti.

Interjere šiek tiek pritrūko patogių dėtuvių. Šį kartą jos lyg išdėstytos ne visiškai logiškose vietose. O gamintojų įvardijama „elegantiška plaštakos atrama“ nėra nei elegantiška, nei nors kartą pasitarnavo plaštakai atremti. Čia puiki vieta visiems priminti, kad abu delnai turi būti dedami ant vairo, o plaštakos, kaip visi suprantam, yra šalia jų. Todėl ta apdaila tik papildomas trukdis, kurio bando išvengti dalis gamintojų, pavarų permetimo svirtį montuodami už vairo. „Renault“ modelyje „Austral“ taip pat pavarų svirtį sumontavo prie vairo, tačiau centrinės konsolės vidurinėje dalyje integravo kitą trukdį.

Išvažiavus į kelią mano stiprūs liaupsiai šiam modeliui kiek sumažėjo. Visų pirma dėl pavarų dėžės. Ir čia drąsiai galiu sakyti, kad ji – pagrindinė automobilio problema. Mechaninės dėžės išbandyti neteko, tačiau automatinė 7 pavarų dėžė savo segmente ko gero yra viena prasčiausių. Pavarų perjungimas yra puikiai juntamas transporto priemonėje sėdintiems keleiviams, o norint staigiai padidinti greitį, to padaryti nepavyks nei stovint vietoje, nei lėtai važiuojant.

Stipriai nuspaudus akceleratorių visuomet juntamas bent sekundės atsilikimas. Diskomforto bus mažiau nebent jei esate pasiruošę visuomet važiuoti su įjungtu „Sport“ režimu. Tik tokiu atveju dėžės darbas tampa juntamai greitesnis. Tačiau ir apsukos, kuriomis važiuosite, visuomet bus didesnės nei įprastai. O tai neigiamai atsilieps benzino suvartojimui. Pastarojo ir taip „Austral“ naudoja nemažai. Važiuojant Lenkijos automagistrale, 140 km/h grečiu, šis mažalitražis automobilis parodė 9,1l/100km sąnaudas. Automobiliu pravažiavome 600 kilometrų, tad skaičiais tikrai galima tikėti.

Žinoma, važiuojant 90 km/h sunaudojamo kuro kiekis truputį sumažėtų, tačiau panašu, kad ekonomija šis automobilis pasigirti negali. Belieka tikėtis, kad hibridinis modelis turės ir solidžiau veikiančią pavarų dėžę, ir mažesnes sąnaudas.

Dar viena vieta, kur galvojantys apie šio automobilio pirkimą turėtų atkreipti dėmesį – prasta garso izoliacija. 130 km/h greičiu gal ir nevažiuojame labai dažnai, tačiau tai gali būti pagrindinis dalykas, kuris prailgins jūsų 300 kilometrų kelionę iš Vilniaus į pajūrį. Padangų garsas ar variklio darbas ramybės salone netrikdo, tačiau vėjo šnypštimas buvo girdimas nuolat. O jeigu važiuodami dideliu greičiu, norėdami įsileisti į saloną truputį oro praversite langą apie 1 centimetrą – pasigirs garsas panašus į švilpuko. Žodžiu – prastai.

Važiuoklės darbas net transporto priemonės pristatyme dalyvavusiųjų tarpe sukėlė šiek tiek diskusijų. Vieniems atrodė, kad važiuoklė gerokai per kieta. Kiti akcentavo tai, kad kietumą lemia per dideli automobilio ratai. Tretiems – apskritai viskas buvo gerai. „Austral“ parduodamas su 17, 19, arba 20 colių ratlankiais. Pirmus 300 kilometrų įveikėme su 20 colių ratlankiais, kitus 300 – su 19. Tiek su vienais, tiek su kitais ratais kartais pasijusdavo pervažiuoti kelio nelygumai, duobės, ar automagistralėje nutiesto kelio išlinkimai, tačiau tai nėra kritinė problema. Žinoma, mėgstantieji ypač didelį komfortą kur prikibti tikrai ras.

Kaip kiekvienas naujai išleistas modelis, taip ir „Renault Austral“ turi tiek gerų, tiek blogų savybių. Svarbu, kad gerųjų dalis būtų kaip įmanoma didesnė. Džiugu, kad šį kartą gerosios savybės nusvėrė blogasias. Tačiau „Austral“ skirtas ne kiekvienam vartotojui. Šiuo automobiliu gerokai labiau bus patenkinti pirkėjai, kuriems interjero ergonomika svarbiau už važiavimo komfortą. Tačiau apibendrinant – šis modelis, tai aiškus gamintojo žingsnis pirmyn.

Paspaudę šią nuorodą pamatysite kokį „Renault“ modelį rinkoje keičia naujasis „Austral“.

Autoplius.lt vertinimas – 7 pliusai iš 10

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?