„Porsche“ praneša, kad naujų formų modelis, turintis iki 404 kW/550 AG variklį, bus universalesnis nei bet kuris kitas šios klasės automobilis. Jo lankstumą užtikrins didesnis bagažinės dangtis, išplėsta jos talpa, žemas bagažinės grindų lygis ir pirmą kartą „Panamera“ modelyje – „4+1“ sėdimos vietos.
„Su „Panamera Sport Turismo“ modeliu mes žengiame į naują modelių segmentą, tačiau darome tai išsaugodami sportiniams „Porsche“ automobiliams būdingus bruožus ir vertybes”, – teigia Michaelis Maueris, „Porsche“ dizaino vadovas.
„Sport Turismo“ versijoje bus diegiamos visos technologinės ir dizaino inovacijos, kurias gavo pernai metais debiutavęs naujos, antrosios kartos „Panamera“ modelis. Tai – skaitmeninis informacijos ir valdymo skydelis „Porsche Advanced Cockpit“, naujoviška autopiloto sistema „Porsche InnoDrive“, važiuoklė su vairuojama galine ašimi, pakabos valdymo sistema „Porsche Dynamic Chassis Control“ (PDCC Sport) su elektroninėmis stabilizavimo sistemomis. Kiekviename „Panamera Sport Turismo“ automobilyje kaip standartinės įrangos dalis bus montuojama „Porsche Traction Management“ (PTM) – aktyvi visų varančiųjų ratų sistema su elektroniniu būdu pagal specialią programą valdoma daugiadiske sankaba. Kaip ir „Panamera“ S modelių versijose, standartinėje „Sport Turismo“ versijoje įtraukta ir trijų kamerų pneumatine pakaba su „Porsche Active Suspension Management“ (PASM) funkcija.
Sportinio automobilio dizainas ir koncepcija
Gamintojas teigia, kad „Sport Turismo“ atspindi „Porsche“ dizaino DNR. Automobilis yra 5 049 mm ilgio, 1 428 mm aukščio ir 1 937 mm pločio, tuo tarpu atstumas tarp ašių – 2 950 milimetrų. Naujojo modelio siluetui savitumo ir sportiškumo suteikia saikingai atsikišusios kėbulo detalės ir montuojami dideli, iki 21 colio skersmens ratlankiai.
Be abejonės, didžiausias „Sport Turismo“ išskirtinumas – visiškai naujas ir dizaino atžvilgiu unikalus modelio galas. Inžinieriai prailgino galinį langą ir atitinkamai – stogo kontūrą. Nors palyginus su kitomis „Panamera“ versijomis „Sport Turismo“ galas labiau primena D raidės formą, tačiau vis tiek savo išvaizda išsaugojo kupė modeliams būdingą stilių.
Pirmasis aktyvus stogo aptakas
Automobilio gale, stogo konstrukcijoje yra integruotas aktyvus aptakas (spoileris). Jis turi tris skirtingas pozicijas, kurios priklauso nuo situacijos kelyje ir automobilio nustatymų ir gali suteikti papildomą 50 kg prilygstančią spaudimo jėgą. Važiuojant įprastu režimu iki 170 km/val. greičiu šis aerodinaminę funkciją atliekantis aptakas – pagrindinis „Porsche Active Aerodynamics“ (PAA) sistemos komponentas – būna nustatytas -7o kampu, kad nesudarytų oro pasipriešinimo ir optimizuotų degalų sąnaudas.
Spustelėjus virš 170 km/val., stogo aptakas automatiškai persislenka į kitą poziciją – suformuoja +1o kampą, taip padidindamas vairavimo stabilumą. Važiuojant „Sport“ ar „Sport Plus“ režimu, į tokią aktyvaus veikimo poziciją aptakas persislenka anksčiau – jau pasiekus 90 km/val. greitį. PAA taip pat turi ir trečiąją poziciją – kai važiuojama atvertu panoraminiu stogu didesniu nei 90 km/val. greičiu aptakas pasikreipia +26o kampu. Tokioje pozicijoje sumažėja vėjo keliamas triukšmas.
Atnaujintame automobilio salone – 3 sėdimos vietos gale
Naujasis „Sport Turismo“ yra pirmasis „Panamera“ modelis, turintis tris sėdimas vietas automobilio salono gale. Tiesa, automobilio gamintojas jas pristato kaip „2+1 sėdynių konfigūraciją“, pabrėždamas, kad gale esančios šoninės sėdynės išlaikė savo individualių sėdynių formą. Be to, pirkėjai galės rinktis ir „Panamera Sport Turismo“ versiją tik su dviem sėdimomis vietomis gale, šios sėdynės bus reguliuojamos elektroniniu būdu.
Paaukštinę stogo liniją „Sport Turismo“ modelio inžinieriai tuo pačiu padidino ir įlipimo pro galines dureles angą. Patogiau bus ne tik įlipti ir išlipti iš „Panamera Sport Turismo“, bet ir susidėti daiktus į bagažinę – jos aukštis nuo žemės siekia vos 628 mm, tad kraunant daiktus nereikės jų kelti aukštai nuo žemės. Be to bagažinės dangtis ne tik platesnis, bet ir jau standartinėje įrangoje turi elektroninę atidarymo/uždarymo funkciją.
Palyginus su kitomis versijomis „Panamera Sport Turismo“ turi ir didesnę bagažinę. Jos talpa sulig galinių sėdynių viršutine dalimi siekia 520 l (arba 425 l „Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo“ modelyje). Tai – 20 l daugiau nei sedane. Nulenkus galines sėdynes bagažo plotas padidėja iki 1,390 l („Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo“ modelyje – iki 1,295 l) – 50 litrų daugiau nei įprastoje „Panamera“ versijoje.
Debiutuos su penkiais varikliais
Naująjį „Panamera Sport Turismo“ modelį salonuose galima užsisakyti jau dabar, taip pat ir Lietuvoje. Numatoma, kad pirmiausia šis modelis į gatves išriedės Europoje, 2017 m. spalio 7 d., o vėliau, lapkričio pradžioje – ir kitose rinkose.
„Sport Turismo“, kaip ir sportiniai sedanai, bus komplektuojami su 5 skirtingais varikliais. Planuojama, kad Lietuvoje „Panamera 4 Sport Turismo“ (243 kW/330 AG) modelis, įskaičiuojant PVM, kainuos 99 196,61 Eur, „Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo“ (340 kW/462 AG sistemine galia) – 113 958 Eur, „Panamera 4S Sport Turismo“ (324 kW/440 AG) – 122 065,61 Eur, „Panamera 4S Diesel Sport Turismo“ (310 kW/422 AG) – 126 058,61 Eur, o „Panamera Turbo Sport Turismo“ (404 kW/550 AG) 161 269 Eur.