„Subaru Solterra“ (kuris yra pirmasis šio gamintojo elektromobilis) ir „Toyota bZ4X“ iš esmės yra vienas ir tas pats modelis su skirtingu ženkliuku ant kapoto, vairo ir bagažinės.
Tad trumpai apie abu. Dizainas keistas, forma nematyta ir koks čia kėbulo tipas sunku pasakyti. Daugelis dabar pasislepia po magiškomis trimis raidėmis SUV. Pardavėjai sako, kad tai dažniausiai yra vienintelė automobilio savybė, kuri reikalinga klientui.
Tik jeigu visi taps SUV’ais, kas tada bus išskirtinis? Automobilis gan didelis ir pakankamai erdvus viduje. Toyotiškai racionalus. Vidus irgi pagal šį standartą – jokios prabangos, su dizainu irgi bėdelė, tačiau išdėstymas patogus.
Elektros pavara vidutiniškai galinga (kiek virš 200AG), bet ir automobilis nelengvas – dvi tonos. Važinėjant po miestą gegužę „Subaru“ skydelyje rodė 20 kWh/100 km sąnaudas ir tuomet sakiau, kad tai geras rezultatas. Mūsų testai, kai temperatūra beveik nulis, o greitis užmiestinis, parodė, kad baterija susivalgo gerokai greičiau. Realus atstumas pačiomis blogiausiomis sąlygomis abiejų mašinų siekė apie 230 km. Vasarą, spėju, užmiestyje temptų iki 300, o pataupius ir dar daugiau.
O dabar apie skirtumus. „Subaru“ būna tik visais varomais, o „Toyota“ galimą rinktis visais arba dviem. Tai tiek jų.
O jei rimtai, nežinia kuo, bet „Subaru“ ne tik man, bet ir ne vienam kitam komisijos nariui paliko geresnį įspūdį kelyje. Vienintelis vizualiai pastebimas skirtumas tas, kad „Solterra“ apauta R20, o bZ4X – R18 ratais. Tad teoriškai pastarasis turėtų važiuoti geriau, o realybėje atvirkščiai. Bet šis skirtumas yra gerokai mažesnis.
Didesnis – kainoje. Ir čia taip pat laimi „Subaru“. Bet, galėčiau lažintis, kad tojotų bus parduota daugiau. O ar reikia ją pirkti? Tiek „Subaru“, tiek „Toyota“ savo gamoje turi daug geresnių modelių. „Outback“ yra vienas geriausių universalų rinkoje, o hibridinis RAV4 savo klasėje nežinau ar turi konkurentų.