Pagrindinė automobilių atnaujinimo priežastis – senųjų susidėvėjimas. Seimo pirmininkas Vydas Gedvilas teigė, kad anksčiau naudoti „Mercedes-Benz“ dažnai gesdavo, o tokios klasės automobilių remonto kainos yra didžiulės – pavyzdžiui, greičių dėžę pakeisti kainavo 40 tūkst. Lt.
Ne ką mažiau svarbus ir valstybės įvaizdis – šalį aplanko daug svečių, o jų vežiojimas naujais automobiliais valstybę reprezentuoja geriau nei sulaukusiais beveik dešimtmečio.
Prezidentei – senesnis BMW
Seimo pirmininkas ir Premjeras Algirdas Butkevičius bus vežiojami naujutėlaičiais 7 serijos BMW sedanais, tuo tarpu Lietuvos Prezidentė Dalia Grybauskaitė naudos identišką, tačiau 2011-aisiais pagamintą reprezentacinį automobilį. Jai skirtas BMW nuvažiavęs jau 2 tūkst. km. Ketvirtas įsigytas BMW bus kaip pakaitinis, jeigu kažkuris iš trijų naudojamų sugestų.
BMW yra trečias reprezentacinių automobilių gamintojas, kurį renkasi Lietuvos prezidentai. Pirmasis po nepriklausomybės atkūrimo Lietuvos prezidentas Algirdas Brazauskas buvo vežiojamas „Mercedes-Benz“ S klasės sedanu, o vėliau jį iškeitė į „Audi V8 Lang“. Prezidentas Valdas Adamkus beveik visą savo dviejų kadencijų laikotarpį naudojo S klasės „Mercedes-Benz“ automobiliu, kuris kelerius metus buvo naudojamas ir D.Grybauskaitei vežioti.
Viešieji pirkimai, ne išimtis ir šis, yra atliekami skelbiant konkursą. BMW atstovo „Krasta Auto“ pasiūlyta kaina už keturis automobilius buvo mažiausia, tad VSD pasirinko būtent šiuos automobilius.
Šarvuotų automobilių lyderis – „Mercedes-Benz“
BMW šarvuotus automobilius gamina jau apie 30 metų, „Audi“ tą daryti pradėjo tik paskutiniame praėjusio amžiaus dešimtmetyje. Tuo tarpu „Mercedes-Benz“ gali pasigirti beveik šimtamete tokių transporto priemonių kūrimo patirtimi. Pirmas šarvuotas „Mercedes-Benz“ modelis „Nürburg 460“ buvo išleistas dar 1928 m. Gamintojo įdirbis gaminant tokius automobilius išties nemažas, o ir automobilių pasiūla didžiausia – klientai gali rinktis šarvuotus ML, G klasės visureigius, E arba S klasės sedanus, taip pat ir ekstravagantiškąjį prailgintos bazės „S600 Pullman“.
„Komfortas gaminant tokį automobilį yra prioritetas ir turi išlikti aukščiausio lygio. Būtent tai ir jaučiama BMW 7 serijos šarvuotuose automobiliuose. Šarvavimo procesas yra integruotas į patį automobilio gamybos procesą, kuris atliekamas BMW AG gamyklose. Lyginant su įprastu modeliu, kiekvienam naujai gaminamo automobilio šarvavimui yra skiriama net 420 papildomų darbo valandų“, – pasakojo BMW atstovės Lietuvoje UAB „Krasta Auto“ direktorė Rasa Klimavičiūtė.
Šarvuoti BMW modeliai turi tvirtu plienu padengtą kėbulą, modifikuotą pakabą, automobilio dugne sumontuotą, aramidu padengtą plieno plokštę, specialia medžiaga padengtus, neperšaunamus stiklus, automatiškai užsisandarinantį degalų baką, priešgaisrinę ir šviežio oro bei kitas papildomo saugumo sistemas.