Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Priešpriešinio susidūrimo bandymuose blogiausius rezultatus pademonstravo maži automobiliai

Draudimo institutas kelių saugumui atliko naujus priešpriešinio automobilių susidūrimo bandymus, kurie parodė, kad maži automobiliai, lyginant su bet kuriuo kitu segmentu, pasirodė blogiausiai. Bandymams buvo pasitelkta 11 skirtingų modelių.
„Chevrolet Spark“ avarijos bandymas
„Chevrolet Spark“ avarijos bandymas / iihs.org nuotr.

Aukščiausio balo negavo niekas

Nė vienas iš vienuolikos bandymams pasirinktų automobilių negavo aukščiausio įvertinimo. Vienintelis „Chevrolet Spark“ buvo vertinamas patenkinamai. Visi kiti automobiliai gavo ribinius ar blogus reitingus.

Du, blogiausiai bandymuose pasirodę automobiliai, buvo „Honda Fit“ ir „Fiat 500“. Pastarasis po kardinalių atnaujinimų rinkoje pasirodys jau pavasarį.

„Fiat“ nuotr./„Fiat 500“
„Fiat“ nuotr./„Fiat 500“

Mažesnis automobilis – didesnis pavojus

Institutas naujuose bandymuose jau išmėgino mažus, vidutinio dydžio automobilius, prabangius sedanus, kompaktiškus krosoverius ir SUV kategorijos modelius.

Organizacija, kurios bandymus finansuoja draudimo industrija,  pažymėjo, kad net ir maži automobiliai, kurie yra šiek tiek didesni už „Minicar“ kategorijos transporto priemones, pasiekė žymiai geresnius saugumo rezultatus.

Susidūrimas įvyko 65 km/h greičiu

Visi išbandyti mažieji automobiliai – 2013-ųjų ir 2014-ųjų metų modeliai. Modeliai, kurie saugumo verdiktas „ties saugumo riba“ buvo „Ford Fiesta“, „Kia Rio“, „Mazda 2“ ir „Toyota Yaris“.

Blogą įvertinimą gavo „Fiat 500“, „Honda Fit“, „Hyundai Accent“, „Mitsubishi Mirage“, „Nissan Versa“ sedanas ir „Toyota Prius C“.

„Honda“ nuotr./„Honda Fit“
„Honda“ nuotr./„Honda Fit“

Naujasis saugumo bandymas, papildęs avarijos imitatorių repertuarą, sukuria situaciją, kai automobilis priekiniu kampu susiduria su kita transporto priemone ar trenkiasi į medį. Smūgio metu greitis siekia 65 km/h.

Gamintojus ragina investuoti į saugumą

Institutas praneša, kad mažiems automobiliams sudėtinga pasiekti gerus rezultatus tokiuose avarijų bandymuose. Jų priekinės dalies struktūra nėra tokia, kuri maksimaliai absorbuotų smūgio energiją ir neleistų jai pasiekti automobilio salone esančių žmonių.

Pranešime minima, kad smūgio jėga visuose išbandytuose modeliuose gerokai deformavo saloną.

„Toyota“ nuotr/„Toyota Yaris“
„Toyota“ nuotr/„Toyota Yaris“

„Jei automobilių gamintojai nori, kad jų modeliai būtų aukščiausios klasės ir saugumo, jie privalo į tai investuoti. Tai nauji avarijos imitatoriai, kurie atskleidė silpnąsias mažųjų automobilių vietas. Pavyzdžiui, „Fiat 500“ vairuotojo durelės po smūgio atsidarė. Taip atsirado galimybė iš automobilio tiesiog iškristi. „Fit“, „Accent“, „Prius C“ ir „Yaris“ modeliuose pastebėjome, kad smūgio metu saugos diržai leidžia vairuotojui per daug pajudėti į priekį. Tai gali baigtis vairuotojo galvos smūgiu į stiklą ar prietaisų skydelį. Aštuoniuose modeliuose nepakankamai gerai suveikė šoninės oro saugos pagalvės. Jos nepakankamai išsitiesė, kad apsaugotų vairuotojo galvą. „Yaris“ modelyje pagalvės apskritai neapsaugojo vairuotojo“, – rezultatus apibendrino Draudimo instituto kelių saugumui atstovas Russas Raderas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos