Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Priminė, kada nustos galioti šviesoforų lentelės su žaliomis rodyklėmis

Susisiekimo ministerija informuoja, kad įsigaliojus naujiems eismo organizavimo reikalavimams, nuo 2020 m. pradžios prie šviesoforų nebeliks lentelių su žaliomis rodyklėmis. Taip siekiama sumažinti konfliktinių situacijų skaičių ir apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius, rašoma pranešime.
LED šviesoforas
LED šviesoforas

Kadangi nuo 2020 m. sausio 1 d. prie šviesoforų esančios žalios rodyklės netenka galios, šių metų pabaigoje savivaldybės keliuose ir gatvėse pradėjo keisti eismo organizavimą, atsisakydamos lentelių su žaliomis rodyklėmis.

Tyrimai ir praktika rodo, kad šis eismo organizavimo būdas nedera su jutikliniu šviesoforų valdymu, turi neigiamos įtakos eismo saugai ir kitų sankryžų krypčių pralaidumui.

Šviesoforais reguliuojamose sankryžose dešiniojo posūkio reguliavimui panaudojus lenteles su žalia rodykle sumažėja į dešinę sukančiųjų laukimo laikas, tačiau padidėja konfliktinių situacijų su kitais eismo dalyviais, judančiais pagal eismą leidžiančius signalus. Didžiausias pavojus sukeliamas labiausiai pažeidžiamiems eismo dalyviams – pėstiesiems ir dviratininkams. Tai lemia žmogiškasis faktorius, nesugebėjimas aprėpti informacijos gausos ar elementari vairuotojo klaidos galimybė, nes būtina stebėti pėsčiuosius ir transportą, kuriems dega leidžiamasis signalas.

Susisiekimo ministerijos iliustr./Galimos konfliktinės situacijos su kitais eismo dalyviais
Susisiekimo ministerijos iliustr./Galimos konfliktinės situacijos su kitais eismo dalyviais

Siekiant sumažinti konfliktinių situacijų skaičių ir apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius, 2014 m. buvo priimtas sprendimas nuo 2020 metų atsisakyti lentelės su žalia rodykle, kaip eismo saugumo neužtikrinančio ir jutikliniam šviesoforų valdymui ydingo eismo organizavimo būdo. Savivaldybės turėjo 5 metus tinkamai pasiruošti eismo organizavimo pokyčiams.

Atlikus tyrimą, nustatyta, kad ne visi vairuotojai sustoja ir įsitikina, jog judėti toliau bus saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams. Net ir sustojus sukuriamos konfliktinės situacijos ir išlieka pavojus pažeidžiamiausiems eismo dalyviams, nes transporto priemonės blokuoja pėsčiųjų perėjas, trukdo pėstiesiems įžengti į pėsčiųjų perėją, kai jiems įsijungia žalias šviesoforo signalas ir pan.

Susisiekimo ministerijos iliustr./Dažnas atvejis, kai, užblokavus pėsčiųjų perėją, pėstieji eina ne per pėsčiųjų perėją
Susisiekimo ministerijos iliustr./Dažnas atvejis, kai, užblokavus pėsčiųjų perėją, pėstieji eina ne per pėsčiųjų perėją

2013–2014 metais atlikto tyrimo duomenimis, šis dešiniojo posūkio reguliavimas pavojingas pėstiesiems ir dviratininkams, ydingas jutikliniam šviesoforų valdymui, trikdo žalios bangos veikimą, sukantieji į dešinę blokuoja sankryžas, sumažina iš kitų krypčių judančių transporto priemonių pralaidumą, neefektyviai išnaudojamas eismo juostų pralaidumas, nes vairuotojai vengia rinktis dešinę eismo juostą, todėl tarp eismo dalyvių dažnai kyla konfliktinės situacijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?