Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 12 03 /15:38

Pristatyta Lietuvos kelių plėtros strategija: 10 svarbiausių objektų ir sričių

Penktadienį „Vilnius Tech“ Parke vyko susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio inicijuota savivaldybių konferencija „Laisvė judėti“, kurioje ministras pristatė ministerijos kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) parengtą šalies kelių plėtros ir priežiūros strategiją iki 2035 m.

M.Skuodis taip pat nori pasiekti, kad Lietvoje neliktų apie 200 siaurų krašto kelių, kuriuose prasilenkiant dėl jų siaurumo reikia išvažiuoti į šalikelę.

Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių strategija 2035 m.. Per siauri krašto keliai
Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių strategija 2035 m.. Per siauri krašto keliai

7. Tiltų ir viadukų tvarkymas. Turime 73 blogos būklės tiltus. Per metus ministerija nori sutvarkyti 5–10 tiltų, kad iki 2035 m tokių tiltų neliktų.

Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių strategija 2035 m.. Blogos būklės tiltai
Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių strategija 2035 m.. Blogos būklės tiltai

8. Žvyrkelių asfaltavimas. Tikslas – kad iki 2024 m. neliktų klausimų dėl valstybinių žvyrkelių per gyvenvietes – jų neturi likti, jei keliu pravažiuoja bent 50 automobilių arba gyvena bent 10 gyventojų. Čia vertinamas ne tik ekonominis, bet ir socialinis poveikio sveikatai aspektas. Tokių žvyrkelių yra apie 110 km.

Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių strategija 2035 m. Žvyrkeliai gyvenvietėse
Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių strategija 2035 m. Žvyrkeliai gyvenvietėse

9. Pėsčiųjų ir dviračių takai. Dviračių takams šalia valstybių kelių planuoja didinti finansavimą 3 kartus. Kodėl Vilnius nesujungtas su Trakais dviračių takais? – retoriškai klausė ministras.

Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių strategija 2035 m.. Dviračių takų finansavimas
Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių strategija 2035 m.. Dviračių takų finansavimas

10. Eismo saugumo priemonės. Lietuvoje yra 1720 pavojingų (neapšviestų, neatitinkančių standartų) perėjų, kurias reikia sutvarkyti iki 2024. Neramina didelis skaičius žūčių pėsčiųjų perėjose. Pvz., 2020 m. 289 žuvę, o šiemet iki rugsėjo – 181.

Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių strategija 2035 m. Pavojingos perėjos
Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių strategija 2035 m. Pavojingos perėjos

Pranešimus konferencijoje taip pat skaitė susisiekimo ir vidaus reikalų ministerijų atstovai, Vilniaus, Tauragės bei Jurbarko rajonų merai.

Konferencijos metu aptartos savivaldybėms aktualios susisiekimo sektoriaus temos: laukiantys pokyčiai Lietuvos kelių tinkle, kelių priežiūros ir plėtros programos pertvarka, regioninio susisiekimo ir dviračių transporto plėtros perspektyvos.

Renginyje taip pat pristatyti Vilniaus architektūros ir gatvių standartai, darnaus judumo ir tvaraus vystymosi iššūkiai Tauragėje, bus kalbama apie inovatyvius e.bilietų sprendimus, atgimstančią laivybą upėmis. Diskusijose su merais ir savivaldybių atstovais bus ieškoma regioninio bendradarbiavimo stiprinimo galimybių.

Vyriausybė rudenį pritarė kelių finansavimo pertvarkai. Susisiekimo ministras Marius Skuodis yra sakęs, kad finansavimas taptų ne tik skaidresnis, bet ir paprastesnis, būtų panaikintos įvairios programos – nuo žvyrkelių asfaltavimo iki rezervo dalijimo, tas lėšas iš anksto paskirstant savivaldybėms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos