Tomas Kamaitis, Vilniaus miesto Eismo organizavimo skyriaus vadovas, pastebi, kad automobilių Vilniuje daugėja kasmet. Tačiau, jei kalbėtume apie didžiausius automobilių srautų pokyčius, automobilių pradeda daugėti rugpjūčio pabaigoje, o labiausiai skaičius (iki 30 proc.) šokteli pirmas dvi rugsėjo savaites, kol susirenka visi moksleiviai, studentai ir kiti miesto gyventojai, atostogavę vasarą.
Rugsėjo 2-ąją spūsčių nebuvo
Marija Kazanovič, Lietuvos kelių policijos tarnybos valdybos vyr. specialistė, pastebėjo, kad ankstų pirmadienio (rugsėjo 2-osios) rytą, kai ji atėjo į darbą, Pilaitės prospekte buvo ramu – jokių spūsčių 6.30 val. Spūsčių dar nebuvo ir 7.30–8 val. ryto. Ar galima pajuokauti, kad, jei visi į darbą išvažiuos šiek tiek anksčiau, spūsčių nebebus?
Taip galėtų būti idealiame mieste, tačiau realus gyvenimas didmiesčiuose kitoks. Rugsėjo pradžioje situacija keičiasi ne tik Vilniaus, bet ir Kauno, Klaipėdos gatvėse.
Tomas Kamaitis pastebi, kad pirmosiomis rugsėjo dienomis, kol nusistovi eismas, didelių spūsčių nebūna. Nes moksleivių šventės prasideda nebūtinai tuo pačiu laiku – nuo 9 iki 12 val. Taigi didysis srautas išsibarstė per kelias valandas. Tačiau nuo savaitės vidurio gyvenimas pamažu sugrįš į senas vėžes. Taigi sugrįš ir spūstys, nes visi eismo dalyviai tuo pačiu laiku judės ir į pamokas, ir į darbus.
Žiedinės sankryžos
Vienas rimtesnių išbandymų sugrįžtantiems į Vilnių po pertraukos – Savanorių pr. (arba Gerosios Vilties) rekonstruota žiedinė sankryža. Kai kuriems vairuotojams pakeista eismo tvarka šioje sankryžoje kelia stresą. Kaip ir prieš metus pakeista tvarka Edukologijos žiede. Eismo dalyviai, kirsdami ištisinę liniją, mėtosi iš vienos juostos į kitą, tarsi bijotų, kad apskritai iš žiedo neišvažiuos.
Tačiau, pasak Marijos Kazanovič, dabar eismas šiose sankryžose daug aiškesnis – tereikia iš anksto galvoti, kur važiuosi ir pasirinkti tinkamą juostą:
„Lengviausia į žiedinę sankryžą įvažiuoti ir išvažiuoti taip, kaip nurodo kelio ženklai. Jei žinote, kur norite nuvažiuoti, pasirinkti tinkamą juostą nėra sunku. O jeigu nepasisekė rasti tinkamos juostos, nereikia jaudintis. Ramiai išvažiuokite taip, kaip nurodo ženklai, o vėliau apsisukite. Svarbiausia nekirsti ištisinių linijų ir nesudaryti avarinių situacijų.“
LKPT vyr. specialistė M.Kazanovič patvirtino, kad kelių policijos pareigūnai akylai stebės, kaip eismas vyksta problemiškiausiose sankryžose ir, jei reikės, vėl prie jų budės, reguliuodami eismą.
„Manau, dabar visiems vairuotojams yra aiškiau. Tiek besimokantiems, tiek patyrusiems. Visa informacija, kaip organizuotas eismas, yra suteikiama artėjant prie žiedo. Tereikia galvoti apie važiavimo kryptį iš anksto, o ne jau įvažiavus į žiedą“, – sakė Tomas Kamaitis.
Žirnių gatvės rekonstrukcija prasidės jau šiais metais
Dar vienas išbandymas, laukiantis vairuotojų šį rudenį – dviejų lygių sankryžos rekonstrukcija Žirnių, Liepkalnio gatvių ir Minsko pl. sankryžoje. Darbai truks iki dviejų sezonų, kai kurie eismo dalyviai jau dabar stveriasi už galvų – kaip reikės važiuoti, jei ir dabar ši sankryža – viena problemiškiausių.
„Yra numatyti laikini keliai ir laikinos jungtys, taigi nebus taip, kad apskritai neįmanoma šio rajono pravažiuoti, – sakė Tomas Kamaitis. – Be abejo, pirmomis dienomis prašysime ir policijos pagalbos, kad nukreiptų vairuotojus tinkamomis kryptimis.“